nike166 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Hi, Panowie możecie mnie oswiecic czy w tym silniku z przepustnica na linke robi Sie adaptację przepustnicy? Czytałem na internecie że zdania sa podzielone jedni mówią , że trzeba inni, że nie trzeba dlatego może Wy użytkownicy tego silnika mnie oswiecicie gdyż czyscilem wczoraj swoją przepustnice bo była bardzo brudna i nie wiem czy trzeba ją jeszcze adaptować ... A jeśli tak to w którym miejscu w vagu ?
Magicbattle Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 przekrec zaplon i zostaw na minute przepustnica bedzie cykac i sie zaadoptuje oczywiscie jak nie masz vag. jesli masz to w necie sa instrukcje do starego typu przepustnic jak przeprowadzic adaptacje i wszysko bedzie grac
nike166 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2014 U mnie nic nie cykalo po czyszczeniu a właśnie tak zrobiłem z tym zapłonem i specjalnie sie przysłuchiwałem ...
uniqque Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 odłącz akumulator na 10 min później podłącz i przekręć kluczyk na zapłon i go zostaw na 5 min. wyłącz zapłon i odpal silnik i będzie gitara
Kejsi Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Adaptacja w ahl nic nie daje, jest nie wyczuwalna zero dokładnie zero różnicy ;-)
haller111 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 tez stoje przed tematem czsyszczenia przepustnicy i sie zastanawiam, bo jakis tam meches jden drugi rzeci za wszelka cene chcą adaptowac... pytanie tylko co jak tam nie widac zadnych układów ani płytek do adaptacji komuterowej.. bo jest na lince..
waskivw Opublikowano 28 Czerwca 2014 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Bo tu się adaptuje sterownik do przepustnicy , a dokładniej usuwa się z niego starą adaptację , Nic nie słychać bo niema w niej silniczka itp. jest potencjometr, sterowanie na linkę . Po czyszczeniu przeważnie wystarczy odłączyć aku , ale nie zawsze pomaga , więc w Vag wchodzimy w Adaptację ( nie w nastawy podstawowe !!!) blok 001 i usuwamy starą . Pozdro:wink:
nike166 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 A możesz dokładniej wytłumaczyć gdzie w vagu sue to robi ? ---------- Post dopisany at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany at 10:07 ---------- mam pelna wersje vcds lite 1.0 i sterownik simos , mozesz wytlumaczyc gdzie dokladnie trzeba wejsc bo nie wiem czy dobrze wszedlem... ? Dalem Engine>Basic settings i blok 001 ale nic tam nie mam o resetowaniu nastawow. Bloku 098 nie znajduje. Dodam, ze w pelnej wersji vag com 409 tez mam identyczne opcje wiec mysle ze zle wchodze w te bloki... Pomozcie dodam 2 zdjecia moze zle wchodze ?
waskivw Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Po pierwsze Vcds LIte to nie jest wersja pełna , jest okrojona i nie ma wszystkich funkcji pełnej wersji , ale próbować możesz , więc 01 engine > 02 odczyt błędów i kasowanie nawet jak ich nie ma >10 adaptacja >001 kasowanie wartości i masz sterownik przywrócony do ustawień fabrycznych
nike166 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 Natomiast w zakładce adaptacja mam coś takiego na kanale 001, 01 : i tak wszedzie do kanalu 99... Jedynie co innego wyskakuje na kanale 00 i 91 nie wiem od czego to adaptacja:
waskivw Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Bo pewnie tu się skończyła przydatność i funkcje wersji Lite Spróbuj jakimś Vag-com tylko musi być "zarejestrowany"
nike166 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 O to chodzi, że vag-com'em też próbowałem 409 zarejestrowanym i identyczne objawy... Może coś z tym sterownikiem jest nie tak
waskivw Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Raczej nie , zrezygnowałem właśnie z takich Vag-ów , Vcds-ów niewiadomego pochodzenia bo takie cyrki się działy , dysponuje ori Vcds i w piątek robiłem takie audi i poszło za pierwszym razem
Adikoss Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 A programem Polski-Vag da się? Sam jestem przed wymianą przepustnicy a mam program Polski-Vag kasowałem nim błędy ABS i Poduszek ale czy da się nim zrobić adaptację przepustnicy?
nike166 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2014 A to niespodzianka jakoś przepustnica mi sie zaadaptowala nie wiem tylko jak bo ja tam za bardzo nic nie wcisnalem ... Wcześniej obroty mi strasznie wolno spadały a teraz normalnie i przy wysprzeglaniu obroty od razu spadają na 800 a czasem potrafiły spaść prawie ze aż gasl ... W sumie czyscilem całą przepustnice łącznie ze stykami potencjometru i wczoraj usunalem błędy z kompa także może to cos pomogło Hmm
waskivw Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Polski Vag ? spróbuj , ja nie używałem nigdy tego programu .
xXPiotrekXx19 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 koledzy ja u siebie też chciał bym przeprowadzić adaptację lecz zapomniałem jak to się robi mam vag-com 311 i z tego co pamiętam to trzeba wejść w 01-engine potem w 02- kasowanie błędów nawet jak ich nie ma i dalej nie do końca kojarzę czy wchodziło się w 08-meas. blocks po czym w polu u góry wpisujemy 000 i klikamy (GO) i nastepnym krokiem było przejście do switch to meas blocks i tak się kasowało nastawienia do fabrycznych. następnie wchodzimy w 04-basic settings i kanał 060 i czekamy aż wyświetli w ostatnim polu ADP OK. czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy dobrze mi świta w głowie czy raczej nie mój silnik to 1.6 ANA z całkowicie elektroniczną przepustnicą i jakie są wymogi przeprowadzenia dobrej adaptacji chodzi mi o temperaturę itp.
nike166 Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Opublikowano 2 Lipca 2014 Po adaptacji przepustnicy mam teraz dziwny problem otóż po puszcaeniu nogi z gazu podczas jazdy następuje szarpniecie i strasznie mnie to denerwuje aby płynie wszystko było muszę bardzo powoli puszczać gaz... Co może być nie tak ? cos z potencjometrem ?
kooleess Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Przepustnicy trzeba adaptować,bo jak mechanik nie potrafi usunąć usterki typu falowanie obrotów to w jakiś sposób musi zgarnąć chociaż 50 złociszy.A wystarczy przekręcić kluczyk na ok.1min,potem wyłączyć .Następnie odpalany silnik i bez dotykania gazu trzymamy tak ok 1 min,gasimy,przepustnica jest już zaadaptowana.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się