Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja przepustnicy, w końcu sie robi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hi,

Panowie możecie mnie oswiecic czy w tym silniku z przepustnica na linke robi Sie adaptację przepustnicy? Czytałem na internecie że zdania sa podzielone jedni mówią , że trzeba inni, że nie trzeba dlatego może Wy użytkownicy tego silnika mnie oswiecicie gdyż czyscilem wczoraj swoją przepustnice bo była bardzo brudna i nie wiem czy trzeba ją jeszcze adaptować ... A jeśli tak to w którym miejscu w vagu ?

Opublikowano

przekrec zaplon i zostaw na minute przepustnica bedzie cykac i sie zaadoptuje oczywiscie jak nie masz vag. jesli masz to w necie sa instrukcje do starego typu przepustnic jak przeprowadzic adaptacje i wszysko bedzie grac

Opublikowano

U mnie nic nie cykalo po czyszczeniu a właśnie tak zrobiłem z tym zapłonem i specjalnie sie przysłuchiwałem ...

Opublikowano

odłącz akumulator na 10 min później podłącz i przekręć kluczyk na zapłon i go zostaw na 5 min. wyłącz zapłon i odpal silnik i będzie gitara

Opublikowano

Adaptacja w ahl nic nie daje, jest nie wyczuwalna zero dokładnie zero różnicy ;-)

Opublikowano

tez stoje przed tematem czsyszczenia przepustnicy i sie zastanawiam, bo jakis tam meches jden drugi rzeci za wszelka cene chcą adaptowac... pytanie tylko co jak tam nie widac zadnych układów ani płytek do adaptacji komuterowej.. bo jest na lince.. ;)

Opublikowano

Bo tu się adaptuje sterownik do przepustnicy , a dokładniej usuwa się z niego starą adaptację ,

Nic nie słychać bo niema w niej silniczka itp. jest potencjometr, sterowanie na linkę .

Po czyszczeniu przeważnie wystarczy odłączyć aku , ale nie zawsze pomaga , więc w Vag wchodzimy w Adaptację ( nie w nastawy podstawowe !!!) blok 001 i usuwamy starą .

Pozdro:wink:

Opublikowano

A możesz dokładniej wytłumaczyć gdzie w vagu sue to robi ?

---------- Post dopisany at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany at 10:07 ----------

mam pelna wersje vcds lite 1.0 i sterownik simos , mozesz wytlumaczyc gdzie dokladnie trzeba wejsc bo nie wiem czy dobrze wszedlem... ? Dalem Engine>Basic settings i blok 001 ale nic tam nie mam o resetowaniu nastawow. Bloku 098 nie znajduje. Dodam, ze w pelnej wersji vag com 409 tez mam identyczne opcje wiec mysle ze zle wchodze w te bloki... Pomozcie :)

dodam 2 zdjecia moze zle wchodze ?

2ic9wro.png

2uj6sfb.png

Opublikowano

Po pierwsze Vcds LIte to nie jest wersja pełna , jest okrojona i nie ma wszystkich funkcji pełnej wersji , ale próbować możesz , więc 01 engine > 02 odczyt błędów i kasowanie nawet jak ich nie ma >10 adaptacja >001 kasowanie wartości i masz sterownik przywrócony do ustawień fabrycznych :wink:

Opublikowano

Natomiast w zakładce adaptacja mam coś takiego na kanale 001, 01 :

w70i8l.png

i tak wszedzie do kanalu 99...

Jedynie co innego wyskakuje na kanale 00 i 91 nie wiem od czego to adaptacja:

2m7hxft.png

148doip.png

Opublikowano

Bo pewnie tu się skończyła przydatność i funkcje wersji Lite :wink:

Spróbuj jakimś Vag-com tylko musi być "zarejestrowany"

Opublikowano

O to chodzi, że vag-com'em też próbowałem 409 zarejestrowanym i identyczne objawy... Może coś z tym sterownikiem jest nie tak :facepalm:

Opublikowano

Raczej nie , zrezygnowałem właśnie z takich Vag-ów , Vcds-ów niewiadomego pochodzenia bo takie cyrki się działy , dysponuje ori Vcds i w piątek robiłem takie audi i poszło za pierwszym razem :wink:

Opublikowano

A programem Polski-Vag da się? Sam jestem przed wymianą przepustnicy a mam program Polski-Vag kasowałem nim błędy ABS i Poduszek ale czy da się nim zrobić adaptację przepustnicy?

Opublikowano

A to niespodzianka jakoś przepustnica mi sie zaadaptowala nie wiem tylko jak bo ja tam za bardzo nic nie wcisnalem ... Wcześniej obroty mi strasznie wolno spadały a teraz normalnie i przy wysprzeglaniu obroty od razu spadają na 800 a czasem potrafiły spaść prawie ze aż gasl ... W sumie czyscilem całą przepustnice łącznie ze stykami potencjometru i wczoraj usunalem błędy z kompa także może to cos pomogło Hmm

Opublikowano

Polski Vag ? spróbuj , ja nie używałem nigdy tego programu .

Opublikowano

koledzy ja u siebie też chciał bym przeprowadzić adaptację lecz zapomniałem jak to się robi mam vag-com 311 i z tego co pamiętam to trzeba wejść w 01-engine potem w 02- kasowanie błędów nawet jak ich nie ma i dalej nie do końca kojarzę czy wchodziło się w 08-meas. blocks po czym w polu u góry wpisujemy 000 i klikamy (GO) i nastepnym krokiem było przejście do switch to meas blocks i tak się kasowało nastawienia do fabrycznych.

następnie wchodzimy w 04-basic settings i kanał 060 i czekamy aż wyświetli w ostatnim polu ADP OK.

czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy dobrze mi świta w głowie czy raczej nie mój silnik to 1.6 ANA z całkowicie elektroniczną przepustnicą

i jakie są wymogi przeprowadzenia dobrej adaptacji chodzi mi o temperaturę itp.

Opublikowano

Po adaptacji przepustnicy mam teraz dziwny problem otóż po puszcaeniu nogi z gazu podczas jazdy następuje szarpniecie i strasznie mnie to denerwuje aby płynie wszystko było muszę bardzo powoli puszczać gaz... Co może być nie tak ? cos z potencjometrem ?

Opublikowano

Przepustnicy trzeba adaptować,bo jak mechanik nie potrafi usunąć usterki typu falowanie obrotów to w jakiś sposób musi zgarnąć chociaż 50 złociszy.A wystarczy przekręcić kluczyk na ok.1min,potem wyłączyć .Następnie odpalany silnik i bez dotykania gazu trzymamy tak ok 1 min,gasimy,przepustnica jest już zaadaptowana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...