bartek1 Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 1.5 roku temu robilem kapitalny remont silnika. Zakupilem do niego nowe turbo, ale chyba jakas podrobke. Ostatnio robilem pomiar cisnienia doladowania i wyszlo 1.1 bara z dolnych obrotow i po przekroczeniu 5tys.obr/min dmucha jeszcze ok 0.8, 0.9 bara. N 75 sprawny. Czy tak duze cisnienie moze wplywac na nierowna prace silnika? Na paliwie jest "prawie" idealnie, a na lpg szarpanie znika dopiero po przekrozeniu ok 4tys.obr. Lpg od 11 miesiecy i na poczatku bylo ok. W ASO mi powiedzieli ze auto ma wgrana inna mape albo ma chipa. Hamownia: 180 PS i 247 Nm. Dodam ze czasem wywali blad przepustnicy. Przepustnice wyczyscilem i zaadoptowalem.
ajax Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 W ASO mi powiedzieli ze auto ma wgrana inna mape albo ma chipa. Hamownia: 180 PS i 247 Nm No to samochod ma na pewno chipa bo seria to 150 KM / 210 Nm Tylko sie cieszyc! Albo plakac ... tak czy inaczej musisz teraz zadbac o to zeby instalacja gazowa spelniala wymagania silnika. Na co trzeba zwrocic uwage? - przewody zasilajace silnik w gaz musza miec 8 mm - reduktor do 300 KM - wtryski do 300 KM - odpowiednia mapa wtryskow gazu Jezeli te punkty sa spelnione to autko powinno smigac bez problemow. Wysokie doladowanie jest zwiazane z chipem. Niemniej jednak 1.1 bara to duzo nawet jak na chipa o.O Jaka masz turbine? Odpowiednik K003? I co to znaczy ze jest prawie idealnie na paliwie? Zeby samochod jezdzil dobrze na gazie to benzyna musi byc opanowana na perfekt Pozdrawiam
bartek1 Opublikowano 4 Września 2008 Autor Opublikowano 4 Września 2008 Jesli chodzi o instalacje gazowa to powino pasowac. Na poczatku bylo dobrze na paliwie i na gazie. Pozniej wlasnie zaczelo szarpac. Ciezko powiedziec mi cos o turbinie, ale w srodku i na zewnatrz wyglada tak samo jak orginalna. Co do idealnej pracy na paliwie to dwie zeczy mnie ciekawia. Jak autko dluzej stoi to po odpaleniu na moment spadna obroty do ok 500 na min. i cos "puknie", potem obroty wzrosna i jest ok. Odglos podobny do "odbijajacego zaworu". Wydaje mi sie ze wczesniej silnik zwawiej reagowal na dodanie gazu, ale tylko z wolnych obrotow. Dodam ze po przekroczeniu 4tys.obr autko rwie do przodu az milo. Gazownicy ostatnio sprawdzali i twierdza ze jest ok. Bylem w ASO i do pracy na paliwie tez brak zastrzezen.
poziek Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Witam Żeby twoje autko chodziło dobrze na gazie to P. gazownik powinien podłączyć laptopa posadzić (d*pę )obok kierowcy i podczas jazdy dostrajać mapę gazu. Skoro do tej pory było dobrze to znaczy że instalka jest dobra i prawidłowo zamontowana. Pozdrawiam taka prawda
create2fight Opublikowano 6 Września 2008 Opublikowano 6 Września 2008 1.1 na niskich obrotach i spada do 0.8 przy wysokich jakies dziwne rzeczy sie dzieja bo jeszcze takich cudow to nie widzialem , tak sie zastanawiam skad na niskich obrotach takie doladowanie przeciez turbina uzbraja sie stopniowo i cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie
bartek1 Opublikowano 7 Września 2008 Autor Opublikowano 7 Września 2008 Dlaczego dziwne zeczy sie dzieja twoim zdaniem? U kolegi w A3 tez cisnienie doladowania po osiagnieciu pewnych obrotow troszke spada. Do 3500obr. dmucha mu 0.8 bara, a pozniej utrzymuje sie w granicach 0.5 bara.
create2fight Opublikowano 7 Września 2008 Opublikowano 7 Września 2008 dlaczego hm bo nie wiem jakim cudem przy niskich predkosciach obrotowych silnika Twoja turbo osiaga tak duze cisnienie doladowania, to ze pozniej moze byc skok o kilka dziesiatych bara jest okej:) ale nie 1.1 od dolu
poziek Opublikowano 7 Września 2008 Opublikowano 7 Września 2008 1.1 na niskich obrotach i spada do 0.8 przy wysokich jakies dziwne rzeczy sie dzieja bo jeszcze takich cudow to nie widzialem , tak sie zastanawiam skad na niskich obrotach takie doladowanie przeciez turbina uzbraja sie stopniowo i cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie w rzeczywistości jest zupełnie inaczej niż napisałeś tak mała turbina jak K03 czyli seria jaką posiadasz u siebie, wkręca się bardzo szybko (tzw. spool up jest bardzo szybki) przy niskich prędkościach obrotowych (na czipie może dochodzić do 1,2-1,3 bara) natomiast w miarę wzrastania predkości obrotowych (rpm) tak małe turbo zaczyna pompować mniejsze ciśnienie. Zazwyczaj jest tak, że ciśnienie zaczyna spadać z tego powiedzmy 1.0 bara w dół do jakiś 0,7-0,6 bara powyżej 5500 rpm. [br]Dopisany: 07 Wrzesień 2008, 20:07_________________________________________________ cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie że niby u ciebie rośnie do 7000rpm ?
create2fight Opublikowano 8 Września 2008 Opublikowano 8 Września 2008 heh a masz inna wizje?? widze jak zachowuje sie silnik mojego samochodu i co dzieje sie z nim w pewnych przedzialach obrotow i jak turbina sie uzbraja, a tak na marginesie Opel Calibra turbo przy 1.2 bara ma 280km na seryjnej turbinie wiec ciekawe ile ma kolegi Audi
gregory Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 heh a masz inna wizje?? widze jak zachowuje sie silnik mojego samochodu i co dzieje sie z nim w pewnych przedzialach obrotow i jak turbina sie uzbraja, To gratuluje wrażliwości. :> a tak na marginesie Opel Calibra turbo przy 1.2 bara ma 280km na seryjnej turbinie wiec ciekawe ile ma kolegi Audi Opel Calibra ma silnik 2 litrowy, a audi kolego 1.8. To różnica. Poza tym to wątpie aby calibra po samym chipie miała 280KM Tak poza tym kolego masz ty wogóle wskaźnik doładowania
poziek Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 heh a masz inna wizje?? wizje to ja mam różne w zależności ile wypije w aucie nie ma miejsca na wizje, jest miejsce na wskaźnik doładowania masz taki ? pokazuje ci że 1,1 bara doładowania przy 7000rpm ?? To juz teraz moę ci powiedzieć, że: a) ty masz wizje, odłóż koks masz zwalony wskaźnik wybierz podpunkt i zastosuj kurację
bartek1 Opublikowano 9 Września 2008 Autor Opublikowano 9 Września 2008 Zauwazylem ze zanim silnik osiagnie maksymalna temperature to "idzie" jechac. Na gaz wskakuje po osiagnieciu pewnej temperatury i czym ona wyzsza tym bardziej i "czesciej" szarpie. Waszym zdaniem to wina instalacji lpg czy moze czegos innego?Moze jakis czujnik temperatury? Z gory dziekuje.
create2fight Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 hehe fajni jestescie naprawde heheheheeeee Poziek a czy ja powiedziałem ze mam 1.1 bara?? jakos nie zauwazyłem takiej wypowiedzi z mojej strony no ale :> wyglada na to ze nie ja mam problemy z koksem :> co do Calibry to jest zhamowana i robi na cwiartke 12.5 srednio wiec nie filozofujcie nie potrzebnie a co do aut turbo to mam z nimi pewne doswiadczenie i jeszcze nie widzialem historii pod tytułem "mam duze cisnienie przy niskich obrotach silnika a pozniej mi spada" a co do szarpania to szukaj problemow w ukladzie zaplonowym pozdrawiam
poziek Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie Chłopie kup lepszy koks bo ten pamięć ci rozwala :polew:
create2fight Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 hehe ale czy pisze ze do 1.1 bara?? BO JA JAKOS TEGO NIE WIDZE W DALSZYM CIAGU Poziek zamiast pokazywac swoje madrosci na temat koksu lepiej postaraj sie pomoc koledze w rozwiazaniu jego problemu POZDRAWIAM
adams78 Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 przeciez turbina uzbraja sie stopniowo i cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie Czyli co, masz powiedzmy około 1bar na średnich obrotach, a skoro ciągle rośnie, to przy 7000rpm masz pewnie ponad 2bary. Braknie skali, jak założysz zegar... widze jak zachowuje sie silnik mojego samochodu i co dzieje sie z nim w pewnych przedzialach obrotow i jak turbina sie uzbraja, Wczuj się lepiej. Największy przyrost momentu, czyli ciągu masz właśnie na średnich obrotach, nie zauważyłeś? Proporcjonalnie ciąg na wysokich obrotach w silnikach doładowanych jest mniejszy, można powiedzieć, że silnik doładowany "dostaje zadyszki" na wysokich obrotach. Dotyczy oczywiście aut seryjnych. a co do aut turbo to mam z nimi pewne doswiadczenie "Pewne doświadczenie" to pojęcie względne. Moja żona też ma w temacie turbo "pewne doświadczenie", wie np. że po szybkiej jeździe turbina musi ochłonąć. Bartek, adaptację przepustnicy robiłeś VAGiem? Jaką masz instalację? Może nie jest dobrana do mocy? I banalne pytanie, kiedy zmieniałeś świece?
bartek1 Opublikowano 10 Września 2008 Autor Opublikowano 10 Września 2008 Adaptacje przepustnicy robilem bez vaga, tak jak koledzy z klubu opisywali. Swiece wymienialem ok 8 miesiecy temu, zrobilem na nich ok 20tys.km (orginalne z ASO). Instalacja BRC sequent 24. Zasilanie w gaz 8mm, parownik genius max. Wtryski brc maja oznaczenie w kolorach i u mnie sa pomaranczowe. Mialy byc niebieskie ale gazownik stwierdzil ze centralka sobie z nimi i tak nie poradzi. Dodam ze wczesniej bylo ok, zadnej roznicy miedzy paliwem a lpg.
poziek Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 sprawdzałeś czy masz szczelny DV ?
gregory Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 Szukaj: -Cewka/cewki zapłonowa nie domaga, za niedługo może całkiem paść. -Przepustnica.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się