Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Paliwa do naszych 1.8 T , PB 95, 98, czy może 100 ??


cebsoon

Rekomendowane odpowiedzi

Próbowałem do swojego lać kilka razy 98 i absolutnie nic to nie zmieniało w moim odczuciu... Szkoda kasy na serii na 98

odczucia w mocy morze i niema ale zrób sobie logi na paliwie 95 i zobaczysz jak zapłony cofa mówię o silniku BEX w AVJ i BFB niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hopek03 o ktorym bloku pomiarowym mowisz ? 020 ? w ktorym sprawdze jakosc paliwa i ewentualne.stukowe ? zawsze zalewasz 98 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hopek03 o ktorym bloku pomiarowym mowisz ? 020 ? w ktorym sprawdze jakosc paliwa i ewentualne.stukowe ? zawsze zalewasz 98 ?

tak spalanie stukowe jest na 020 , ono nie tylko zależy od paliwa ale różnice na jednym i na drugim widać , ja osobiście różnice czułem , auto lepiej reagowało na pedał gazu i robiłem na tej samej ilości paliwa więcej kilometrów w wolnossącym benzyniaku to niema większego znaczenia czy 98 czy 95 ale w turbo to ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hopek03 o ktorym bloku pomiarowym mowisz ? 020 ? w ktorym sprawdze jakosc paliwa i ewentualne.stukowe ? zawsze zalewasz 98 ?

tak spalanie stukowe jest na 020 , ono nie tylko zależy od paliwa ale różnice na jednym i na drugim widać , ja osobiście różnice czułem , auto lepiej reagowało na pedał gazu i robiłem na tej samej ilości paliwa więcej kilometrów w wolnossącym benzyniaku to niema większego znaczenia czy 98 czy 95 ale w turbo to ma znaczenie

z tego co pamietam to kiedys patrzyłem ten blok pomiarowy i cos tam wyskakiwało jak mocno deptałem (na benzynie) do ok 3-4 CF, to znaczy ze zaplon sie cofa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mowicie ze moge lac bezpiecznie 98 ? nie wplynie to na awarie silnika ? wampir jaka jest Twoja opinia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mowicie ze moge lac bezpiecznie 98 ? nie wplynie to na awarie silnika ? wampir jaka jest Twoja opinia ?

Ja w swoim poprzednim 1.8T lałem 3,5 roku V-power 100 i auto śmigało miód.Na pewno nie uszkodzisz nic wlewając paliwo które jest o większej liczbie oktanów niż 95.Kolega leje od prawie 5 lat 98 do swojego 1.8T które jest w serii i też nie narzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lanie paliwa 98 w teorii nawet powinno przedłużyć żywotność silnika a na pewno jej nie zmniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mowicie ze moge lac bezpiecznie 98 ? nie wplynie to na awarie silnika ? wampir jaka jest Twoja opinia ?

Ja w swoim poprzednim 1.8T lałem 3,5 roku V-power 100 i auto śmigało miód.Na pewno nie uszkodzisz nic wlewając paliwo które jest o większej liczbie oktanów niż 95.Kolega leje od prawie 5 lat 98 do swojego 1.8T które jest w serii i też nie narzeka.

No właśnie zastanawiałem się nad tym paliwem Shella bo tylko to jest sprowadzane z niemiec. A w polsce na każdej stacji mamy mieszanke orlena i lotosa. Nie muszę robić żadnych programów pod to paliwo ? aby nie okazało się że kąt zapłonu bedzie inny czy cos i zawory wypali czy cos podobnego xD ale jak lałeś takie przez 3,5 roku i nic sie nie działo to chyba spoko :) dodam że mam tez w LPG dlatego zależy mi na dobrym paliwie w baku aby czysciło zawory itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie możesz lać to paliwo , jeżeli chodzi o paliwa 98 to ja tankuję głównie na BP ponieważ jest bardzo duża różnica pracy silnika tankując pomiędzy stacjami Orlen a BP tankując na tych stacjach paliwo o tej samej liczbie oktanów jedno od drugiego różnią się nawet zapachem co ciekawe niby to i to 98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie możesz lać to paliwo , jeżeli chodzi o paliwa 98 to ja tankuję głównie na BP ponieważ jest bardzo duża różnica pracy silnika tankując pomiędzy stacjami Orlen a BP tankując na tych stacjach paliwo o tej samej liczbie oktanów jedno od drugiego różnią się nawet zapachem co ciekawe niby to i to 98

To w takim razie zatankuję shella V-power 100 skoro nie niszczy silnika i napewno jakosciowo lepsze od 95 i 98 :) Mam nadzieję że mi nic nie poleci od tego paliwa w silniku xd a co do BP to nie wiem zatankowałem ostatnio LPG i w bloku 32 korekty pokazywało az 13 % :shock3: gdzie zawsze byly w granicach 8 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej chlopie Pb98 i nie pytaj.

Dobrze byłoby porównać logi na Pb95 i Pb98 oraz ogolnie ocenic kondycje silnika.

Lanie Pb98 wg mnie w serii ma sens ze względu na to, że jesteśmy w Polsce czyli kraju gdzie każdy oszukuje co oznacza, ze jak kupisz Pb95 to nie masz pewności ile ona ma oktanów. Pb98 w teorii będzie bezpieczniejsza nawet po "ochrzczeniu" jej przez sprzedawcę.

Załóżmy, że zatankujesz syfiate Pb95, będzie do tego bardzo gorąco, będziesz miał zapakowaną furę i jeździł ostro w górzystym terenie i jeżeli do tego dojdzie jakaś drobna usterka lub sam fakt, że silnik będzie miał duzy przebieg i będziesz blisko granicy bezpieczeństwa czyli CF 12.

PS: Pb95 Vpower racing nadal ma 95 oktanów, albo inaczej powiem jak kiedyś robiłem porównanie ze zwykłym Pb98 na Orlenie to wspomniany Shell wypadał słabo. Shell nie ma typowego Pb98 a jedynie Pb95 i Pb100(99).

Pb100 to ciekawe paliwo tylko, że drogie. Jak ktoś ma np. niewystrojony silnik lub agresywnie ustawiony zapłon i na Pb98 ma CF powyżej ogólnie przyjętej bezpiecznej granicy większy niż 4.5 to może lać Pb100. Do seryjnego sprawnego silnika moim zdaniem to strata czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej chlopie Pb98 i nie pytaj.

Dobrze byłoby porównać logi na Pb95 i Pb98 oraz ogolnie ocenic kondycje silnika.

Lanie Pb98 wg mnie w serii ma sens ze względu na to, że jesteśmy w Polsce czyli kraju gdzie każdy oszukuje co oznacza, ze jak kupisz Pb95 to nie masz pewności ile ona ma oktanów. Pb98 w teorii będzie bezpieczniejsza nawet po "ochrzczeniu" jej przez sprzedawcę.

Załóżmy, że zatankujesz syfiate Pb95, będzie do tego bardzo gorąco, będziesz miał zapakowaną furę i jeździł ostro w górzystym terenie i jeżeli do tego dojdzie jakaś drobna usterka lub sam fakt, że silnik będzie miał duzy przebieg i będziesz blisko granicy bezpieczeństwa czyli CF 12.

PS: Pb95 Vpower racing nadal ma 95 oktanów, albo inaczej powiem jak kiedyś robiłem porównanie ze zwykłym Pb98 na Orlenie to wspomniany Shell wypadał słabo. Shell nie ma typowego Pb98 a jedynie Pb95 i Pb100(99).

Pb100 to ciekawe paliwo tylko, że drogie. Jak ktoś ma np. niewystrojony silnik lub agresywnie ustawiony zapłon i na Pb98 ma CF powyżej ogólnie przyjętej bezpiecznej granicy większy niż 4.5 to może lać Pb100. Do seryjnego sprawnego silnika moim zdaniem to strata czasu.

Dzieki za odpowiedz :) w takim razie lepiej lac 98, zrobie testy na tej 95 i zobacze jak tam wypada wartość CF, i porównam do 98 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale porównuj w takich samych warunkach tzn, ten sam odcinek drogi aby nie było wzniesienia, ta sama temperatura, klimatyzacja itp itd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica w paliwie patrząc na cofanie zapłonu. Po programie testowałem te paliwa, największe było przy 95 oktanach prawie zero przy 98 oktanach natomiast po zalaniu v-power racing było idealnie zero stukow. Przy seryjnym sofcie dużych różnic nie zauważyłem. Zarówno na 95 i 98 nie było stuków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zalewam od jakiegoś czasu v power nitro + i czuje różnice przy przyspieszaniu i silnik elastyczniej i ciszej pracuje, jak aleje później 95 to jak by lekko auto zamulało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie porobiłem testy na PB95 od Statoil. I oczywiscie stuki były max do wartosci 5,4 CF. srednio wypadało 2,5 do 4,0. Przepale to paliwo i zatankuje 98 na Statoil

---------- Post dopisany at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany at 20:02 ----------

Zamieszczam logi : VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze auto się loguje od 2000 do odcinki.

Po drugie, nie rób logów milion rekordów bo ciężko się to ogarna!

Po trzecie ja tam widzę maksymalnie CF 3.0.

Możesz od razu logować 3,20,118 żeby było od razu widać tempreture i doładowanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Wampir zrobiłem tak jak mówiłeś :) i oto logi :)

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

czekam na wasze opinie :) jednak troche tych stuków jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Wampir zrobiłem tak jak mówiłeś :) i oto logi :)

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

czekam na wasze opinie :) jednak troche tych stuków jest

Nie jest tak źle, nie masz czym sie aż tak bardzo przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...