tommy24 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Dziś 13-06-14 podczas jazdy auto wpadło w tryb awaryjny(tak mi sie wydaje bo nie wkręcą sie na obroty i jedzie max 110km/h) Zapaliła sie kontrolka engine.Po ponownym uruchomieniu problem pozostaje. Na luzie tak jakby nie było żadnego problemu,silnik pali ok,nie kopci i normalnie wkręcą sie na obroty,ale na biegu nie za bardzo chce jechać. Czyżby padła turbina czy może jakiś czujnik ?? Wrzucam błędy wyrzucone przez vcds Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.clb Part No SW: 03G 906 016 BF HW: 03G 906 016 BF Component: R4 2,0L EDC G000SG 9553 Revision: 12345678 Serial number: Coding: 0000072 Shop #: WSC 00445 211 77173 VCID: 68D5C9045B68C4E 8 Faults Found: 19794 - Control Circuit for Glow Plug Controller 1 P3338 - 000 - Electrical Malfunction 17903 - Switch-Over Valve for EGR Cooler (N345) P1495 - 000 - Open or Short to Ground 16629 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) P0245 - 000 - Short to Ground 19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3101 - 000 - Open or Short to Ground 19460 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359) P3004 - 000 - Open or Short to Ground 19462 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360) P3006 - 000 - Open or Short to Ground 17995 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) P1587 - 000 - Short to Ground 19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3102 - 000 - No Signal Dzisiaj 14-06-14 byłem u mechanika,sczytał błędy polskim programem niestety nie miał czasu żeby auto trafiło na warsztat ale mówi że raczej wyklucza usterkę mechaniczną pacząc na błędy wyrzucone przez komputer. Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny,wiązka elektryczna,czujnik ??? Załączam błędy -zawór ograniczający doładowania kod błędu 16629( P0245 ) -przekaznik wydajnosci termicznej zredukowanej kod błędu 19460( P3004 ) -przekaznik wydajnosci termicznej maxymalnej kod błędu 19462( P3006 ) -zawór przełączający chłodnicy redukcji spalin, przerwa/zwarcie do masy kod błędu17903( P1495 ) -zawory zawieszenia silnika zwarcie do masy kod błędu 17995( P1587 ) -silniczczek zaworu kolektora ssącego,przerwa w obwodzie/ zwarcie do plusa kod błędu 19557( P3101 ) -silniczek wentylatora kolektora ssącego,brak sygnału kod błędu 19558( P3102 ) -sterownik centralki żarzenia 1 uszkodzenie w obwodzie elektrycznym kod błędu 19794( P3338 )
PAWEL69 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 witaj Za dużo błędów związanych z usterkami instal. elektrycznej bądż z samymi komponentami...na początek sprawdż bezpieczniki.
POWER-KRIS Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Ja bym poprawił masy. Bo jak masa gdzieś yebnie to sporo czujników na raz glupieje. Wiec wszystkie kabelki do budy kręcone pod macha czysc. Tapatalk Sony Xperia.
tommy24 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2014 Masy które udało mi sie znaleźć poprawiłem. Bezpieczniki sprawdzone ale również bez rezultatu. Znajomy twierdzi że to wina zaworu N75,chyba od niego zacznę.
PAWEL69 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 .Bezpieczniki sprawdzone ale również bez rezultatu. . A sprawdziłeś również w obudowie ECU? Znajomy twierdzi że to wina zaworu N75,chyba od niego zacznę. Nie sądze...
tommy24 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2014 W obudowie ECU ??? Gdzie tego szukać na podszybiu ? Mimo że niedziela działałem trochę przy aucie. Wyczyściłem EGR-a był strasznie zasyfiony niestety mocy nadal nie ma. Następnie zaobserwowałem że nie działa klapa gaszenia(zwana też przepustnicą) Rozkręciłem mechanizm i wylało sie mnóstwo oleju,był cały zalany. Znalazłem na necie że tam znajduje sie elektronika odpowiedzialna też za EGR. Nie wiem czy dobrze kminie ale jesli wszystko było zalane,pojawiło sie zwarcie to i może przez to EGR nie puszcza spalin na turbine i dlatego nie mam mocy. Ok załóżmy że wymienię klapę gaszenia ale zkąd ten olej tam ? Gdzie przyczyna oleju w tym mechanizmie ?
POWER-KRIS Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Pomyliłeś trochę co do czego. Spaliny przez egr do silnika spowrotem lecą a nie do turbiny. Jak mówisz ze tam w pyte oleju to może turbo powiedziało pa pa.
PAWEL69 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 W obudowie ECU ??? Gdzie tego szukać na podszybiu ? Tak.
tommy24 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2014 Bezpiecznik zlokalizowany,był faktycznie na podszybiu. Wypiąłem na razie klapę gaszącą bo to ona jest przyczyną problemu, i to ona powoduje to zwarcie do masy. Auto chodzi normalnie chociaż błąd nadal pozostaje. Ale z kąd ten olej w mechanizmie klapy gaszącej ? Może wypowie sie ktoś kto już to przerabiał,zawsze ten olej sie tam będzie zbierać ?? Czy to tylko u mnie tak sie dzieje ?
przemik Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Stara choroba. Olej w klapie z dolotu. Polamały Ci się zebatki którymi motor V157 porusza klapą. Zablokowało klape i motor - mzoe byc spalony stad cuda w elektryce i błedy w ECU.
tommy24 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 Właśnie wszystko wygląda OK, oczywiście poza błędem i notlaufem Tak czy inaczej klapa juz zamowiona. Ale nadal nie znam przyczyny oleju w mechanizmie ??? ---------- Post dopisany 24-06-2014 at 08:38 ---------- Poprzedni post napisany 22-06-2014 at 09:44 ---------- Dla potomnych. Problem znikł po wymianie klapy gaszącej,wszystko wróciło do normy. Na szczęście nie posłuchałem mechaniorów i nie wymieniłem wszystkich czujników i przepływek po kolei 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się