Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty, brak synchronizacji wałków 2.0 ALT


kml1307

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z Audi A4 B6 2.0 ALT silnik normalnie wkręca się na obroty przyspiesza odpala od strzała:decayed: tyle ze faluje na wolnych obrotach, po podłączeniu pod kompa wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu, brak synchronizacji wałków rozrządu. Rozrząd nowy sprawdzony wszystko ok nie jest przestawiony. Jestem z Malborka niewiem komu mógłbym dać auto do ogarnięcia narazie 3 mechaników niewie co może być przyczyna?? Od znajomego dowiedziałem się że może być to wariator??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej trafiłeś z tym wariatorem. Poczytaj kolego jednak pierwszych 10sięć tematów z postami, licząc od góry. Wszystkiego się sam dowiesz i nikt Ci nie wsadzi kitu. Będziesz mądrzejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche czytałem na forum ale nie doczytałem się u nikogo takich objaw jak u mnie, albo może coś ominąłem. Silnik faluje na zimnym i ciepłym na wolnych obrotach dosyć mocno, wydaje mi się że spalanie jest większe staram się nim nie jeździć żeby całkiem nie padł silnik. Pali się kontrolka silnika po wykasowaniu błędów jest chwile dobrze i po jakimś czasie auto znowu faluje, czujnik położenia wałka rozrządu zmieniony..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co pokazują bloki pomiarowe ? Jak mechanicy używają Vag/VCDS tylko do odczytu błędów to omijaj ich szerokim łukiem bo naprawa u nich może sporo kosztować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złap za zawór wysokiego ciśnienia ręką/dłonią. Zawór jest przykręcony do głowicy i znajduje się od strony grodzi, tj. AKUmulatora. Jeśli drga/klepie, to zawór do wymiany. To na pierwszy strzał.

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:11 ----------

Dodam, że zawór jest dokładnie pod rurą doprowadzająca powietrze do silnika. Jest metalowy. Rura doprowadzająca powietrze, to ta duża czarna rura, która jest na końcu osłony/pokrywy silnika "2.0 oooo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam drugi silnik od kolegi będę teraz mógł przekładać wszystko:) Pytanie czy można zmienić sam wariator bez zmiany łańcucha i napinacza jeżeli jeszcze nie będzie zużyty?? Jutro auto jedzie do kolegi z drugim silnikiem może coś z tego będzie.. Jak ktoś ma jakiś pomysł co można podmienić proszę pisać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmienić można sam zawór. Nie trzeba odkręcać żadnej pokrywy zaworów. Sam zawór ciśnienia oleju jak pisałem wyżej, znajduje się w górnej części silnika, czyli na głowicy i jest umieszczony od strony grodzi - akumulatora.

Wykręcasz trzy śruby i zawór wychodzi.

---------- Post dopisany at 18:23 ---------- Poprzedni post napisany at 18:14 ----------

Wariator można zmienić bez łańcucha i napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mi też czasami rano falują obroty i wczoraj robiłem skan silnika i był taki błąd nr. 16804 czy może mieć coś ztym wspulnego???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje zmiana katalizatora. Ja też mam ten sam problem. Ogarnąłem silnik. Ogarnąłem instalację LPG. Pozostaje wg mnie wymiana kata lub wkręcenie emulatora w postaci tulejki z oryginalnym otworkiem lub poprawionym przez jego rozwiercenie wiertłem o większej średnicy. Tak robią koledzy, jednak nie wiem, czy pomaga im to na przykładowo na 2tys. km, czy na mniej.

Szukam też z ciekawości kata. Znalazłem ostatnio coś takiego:

AUDI A4 1.6 1.8T 2.0 B6 B7 KATALIZATOR +USZCZELKI (4341070457) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym błedem to bym sie wstrzymał, wykasował i czaił czy wraca... bo raz mi tez wydupił ten bład a kata mam raczej sprawnego i to w zamian wyskoczył za inny powtarzajacy sie bład mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywaliło mi go już trzeci raz, średnio co 200km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kata by trza wyjac zobaczyc jak wyglada, ewentualnie tez na spalinki podjechac, .. zrobic test sond i kata tez by to duzo wyjasniło (chodz szczerze powiedziawszy testy sond mi przeszły a kat ni chu chu), no i mnie własnie jedno zastanawia jesli rzeczywiscie te katy sie ta zapychaja po co bawic sie w zakładanie jakis zamienników, wypieprzyc w pi.du i ogarnac temat z jakims spoko tjunerem zeby wyłaczyl sonde... koszta chyba 500zł jak mnie nie myli i jest swiety spokoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywaliło mi go już trzeci raz, średnio co 200km

Po założeniu emulatora? Czy jeszcze nie zakładałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja emulatora zakładalem i bład kata pokazuje nieraz na vagu ale chociasz na desce checka juz mi nie wywala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to sam niewiem. znalałem film na youtube i umnie silnik pracuje tak samo

Hej kolego i jak ? ogarnąłeś temat z tym trzęsącym silnikiem? mam to samo i niewiem w co łapy wsadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...