Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina - luzy - tylko czyszczenie czy regeneracja


sebco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie wyciągnąłem turbo, chcąc wyczyścić kierownice.

Od 40tys km (od zakupu 2 lata temu) mam taki luz jak na poniższych filmach.

Decyzja życia lub śmierci dla turbiny. Rozkręcić, wyczyścić kierownice, czy regenerować.

W sierpniu chcę jechać na Chorwację czyli za jakieś 4000km bo tyle zrobię do wyjazdu. Podróż tam i z powrotem 3000km

Nie chciałbym aby się rozleciała w czasie podróży

Nie widać aby ocierały łopatki o korpus. widoczna amplituda luzu poprzecznego to chyba ok 1mm

Nie ma luzu wzdłużnego.

Oleju nie bierze. Choć jest dziwne zachowanie - od wymiany oleju przejadę 8-10tys nic nie doleję a później przez jakieś 4tys doleję 1litr tak mam za każdym razem gdy wymieniam olej. W wężach turbo są śladowe ilości oleju.

Proszę o realną profesjonalną podpowiedź.

Jeżeli turbo do regeneracji to gdzie polecacie najbliżej mnie począwszy od Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Będzin, Czeladź, Katowice.

Może ktoś jutro i w sobotę pracuje. A samochodzik przydał by się na poniedziałek.

FILMY:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spory luz masz na wirniku. Jest już wyrobiony wałek albo łożyska ślizgowe.

Jak bym już to robił tak dla spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długiej i bezawaryjnej pracy to ja tej turbinie nie wróżę:decayed:

Kiedy się wysypie to ciężko powiedzieć, na pewno prędzej niż później:whistling:

Zamiast regeneracji , wolałbym kupić używaną w dobrym stanie, regenerowane turbiny nie powalają jakością i trwałością, nie ma dostępnych ori gratów, żeby regenerację zrobić dobrze :hi::naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj uzywki w dobrym stanie bo z chorwacji to mozesz juz na innej wracac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smialo mozesz jechac,jak turbo dostanie oleju luz poprzeczny sie od razu kasuje,jak nie posiada luzu wzdluznego mozna ja nazwac zdrowym turbem,bo wirnik nie posiada tez uszczerbkow,wyczysc geo i w droge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to od razu wywalił. Jak wpompuje Ci olej do cylindrów i nie zareagujesz zbyt szybko żeby zdławić silnik to może Ci korba dołem wyjść :decayed::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smialo mozesz jechac,jak turbo dostanie oleju luz poprzeczny sie od razu kasuje,jak nie posiada luzu wzdluznego mozna ja nazwac zdrowym turbem,bo wirnik nie posiada tez uszczerbkow,wyczysc geo i w droge

Zgadzam sie.

Na swoim starym takim samym zrobiłem już 50tyś i nic się z nim nie stało.

Dodam ze luz mam taki sam a turbo nie miało lekko.

Zmieniłem tylko dlatego ze wpadło turbo z AWX.

Dobrze wypoleruj geo,dobrze poskładaj,dobrze odpal i baw się bezstresowo w cro:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim stanie jak na filmikach, jakoś nie mógłbym bezstresowo wybrać się autem z tą turbiną nawet nad polski Bałtyk :decayed::whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w takim stanie jest od 40tys nie zauwżyłem aby luz zwiększył na przeciągu tych 40tys ( od 2 lat).

Jeśli regeneracja to gdzie na śląsku. Potrzebuje samochód zrobić szybko. Ciżżko będzie znaleźć turbo używkę w dobrym stanie w krótkim czasie

Byłem własnie u kuzyna obok w domu ma golfa 4 rozbierał turbo (notlauf) ale ma o 50% mniejszy luz poprzeczny na wirniku od mojego, natomiast ma wzdłużny ok 0,5mm

Co myślicie o tym zużyciu oleju?

Byłem u kilku mechaników w mojej okolicy. 3 na 4 powiedziało czyścić geometrię i jeździć. Wyczyściłem geometrię i jeżdzę.

Rzecz ciekawa. Ściągnąłem samochód z Niemiec nigdy się tym nie zainteresowałem, ale ktoś przerobił wydech i wsadził 2 katalizatory!!!!

Samochód był mułowaty od kiedy go mam, szukałem przyczyny nie tam gdzie trzeba.

Kto by pomyślał 2 katalizatory! jeden "zabity na śmierć". Zrobiłem test po czyszczeniu turbo i pojechałem na przejażdżkę tylko z plecionką i katem nr 1. Samochód burza.

Zamówiłem nowy zestaw plecionka z ala kat, rura z flanszą - jutro montaż później LOGI do oceny!

LINK do mojego postu dotyczącego wydechu:

http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/wyglada-uklad-wydechowy-audi-a4-avant-2000r-avg-332669/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamontowałem. Ogień w majtach przyjemność z jazdy.

Jeszcze LOGI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamontowałem. Ogień w majtach przyjemność z jazdy.

Jeszcze LOGI.

Nie pałuj na zimnym,schładzaj po butowaniu a turbo posłuży jeszcze parę latek:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I NOW ! Może dlatego jest w takim stanie do teraz że się do tego stosuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Ja tez mam AVG i sytuacje z olejem mam identyczna, na poczatku nic nie bierze i potem dopiero litra wciaga.

Dodatki uszczelniajace oleju chyba przestaja juz dzialac i dlatego tak sie dzieje.

Z turbo tez mam luzy i tak jezdze i nic.

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przejedziesz tak jak ja ok 10000tys i zaczyna ciągnąć

U ciebie taki luz jak u mnie na turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokladnie 10tys km i wciaga.

Mam troche mniejszy luz na turbo, i tez mam pokryty olejem dolot z z intercooler do turbo.

Ja bym tam do Chorwacji jechal z taka turbina, tylko pamietaj, zjezdzasz z autostrady i silnik musi pochodzic z 2 minuty na wolnych obrotach.

Ja bylem moja kilka lat temu w Chorwacji i miala tez luz i nic sie nie dzialo, wez olej na dolewki.

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokladnie 10tys km i wciaga.

Mam troche mniejszy luz na turbo, i tez mam pokryty olejem dolot z z intercooler do turbo.

Ja bym tam do Chorwacji jechal z taka turbina, tylko pamietaj, zjezdzasz z autostrady i silnik musi pochodzic z 2 minuty na wolnych obrotach.

Ja bylem moja kilka lat temu w Chorwacji i miala tez luz i nic sie nie dzialo, wez olej na dolewki.

Sokram

taki mam zamiar 1l oleju, kolega jeździ na takim samym więc będzie miał drugi litr w razie co.

nie będziemy pałować max 120km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokladnie 10tys km i wciaga.

Mam troche mniejszy luz na turbo, i tez mam pokryty olejem dolot z z intercooler do turbo.

Ja bym tam do Chorwacji jechal z taka turbina, tylko pamietaj, zjezdzasz z autostrady i silnik musi pochodzic z 2 minuty na wolnych obrotach.

Ja bylem moja kilka lat temu w Chorwacji i miala tez luz i nic sie nie dzialo, wez olej na dolewki.

Sokram

taki mam zamiar 1l oleju, kolega jeździ na takim samym więc będzie miał drugi litr w razie co.

nie będziemy pałować max 120km/h

Olej to zmieniaj po 10 tyś i masz problem z głowy.

Też miałem tak ze po 9tyś dolewałem olej ale nie dużo.

Teraz zmieniłem turbo na awx i jeżeli ti pomoże to będzie winowajca:decayed:

Nie przesadzaj chcesz walić po autobanie 120km/h.

W lato na klimie w dzień(w nocy nie było takiej potrzeby )predkość 140-160 nie wyszło nawet 5,5l a auto było załadowane także dla oszczędności na paliwie to nie ma co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale lecę z kolegą który przy 160km/h wyjdzie z samochodu głową i będzie nadal słyszał silnik:decayed: :grin::facepalm:

Witajcie

Własnie wróciłem z Chorwacji - szczęśliwie, cało, bez problemów z Audi.

Od mojego głównego postu turbo przejechało 6tys. Żadnych dolewek, turbinka śmiga. Obleciała dojazdy do pracy i Chrowację.

W poniedziałek do roboty :kwasny:

Edytowane przez sebco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...