Krzysiek522 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Witam forumowiczów mam taki problem z audi A4 B5 oznaczenie silnika AFN mianowicie... bez znaczenia czy na zimny czy na rozgrzanym silniku codziennie a nawet co drugi dzień po przekroczeniu około 3000 rmp auto traci moc gaz na dechy i bardzo powoli przyśpiesza tak jak by wchodziło w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu silnika problem ustaje i mam problem z przyśpieszaniem lub wyprzedzaniem ponieważ nie mam pojęcia kiedy auto dostanie muła i co naważniejsze nie dymi na żaden kolor. Wymieniłem zawór N75 i była czyszczona turbina. Logi statyczne: Log (0 - 004) Log (1 - 000) Log (2 - 007) Log (3 - 001) Log (4 - 011) Log (5 - 003) Logi dynamiczne: Log (0 - 001) Log (0 - 003) Log (0 - 004) Log (0 - 004) - na tym logu miałem wrażenie, że wpadł w tryb awaryjny Log (0 - 008) Log (0 - 010) Log (0 - 011) Log (0 - 013)
Krzysiek522 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 nie było nic robione z przepływką..
DragonGTI Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 To moze na poczatek ja dobrze przeczysc..
ciahciah Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 nie pisz głupot! ja pytałem o przepływkę bo mierzy nad wyraz dobrze dawkę jałową możne na 3,0mg skorygować spr czy dolot jest szczelny wszystkie podejrzane wężyki podciśnienia wymień na nowe sztywne wymień gruszkę turbiny, może być używka ważny by sztanga mocniej odbijała zrób statycznego 013
cysiu100 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 A to nie po prostu brudna czy zapieczona zmienna geometria i czasami nie wyrabia z ustabilizowaniem i łapie tryb awaryjny. Może i była czyszczona ale zależy jak dokładnie. Tak jak kolega ciahciah pisze przyjrzyj się gruszce czy sprężyna w niej dobrze odbija. Moim skromnym zdaniem dolot szczelny bo w logu 010 wskazania przepływki są adekwatne do tego co ładuje turbina, ale podociągać opaski i szybki przegląd oczywiście nie zaszkodzi.
danielom Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 A to nie po prostu brudna czy zapieczona zmienna geometria i czasami nie wyrabia z ustabilizowaniem i łapie tryb awaryjny. Może i była czyszczona ale zależy jak dokładnie. Tak jak kolega ciahciah pisze przyjrzyj się gruszce czy sprężyna w niej dobrze odbija. Moim skromnym zdaniem dolot szczelny bo w logu 010 wskazania przepływki są adekwatne do tego co ładuje turbina, ale podociągać opaski i szybki przegląd oczywiście nie zaszkodzi. Geometria pikobelo, nie wymyślaj
cysiu100 Opublikowano 4 Lipca 2014 Opublikowano 4 Lipca 2014 Może i się nie znam, z obserwuje wątek i z chęcią poznam rozwiązanie. Człowiek całe życie się uczy. Ja nadal twierdzę jednak że geometria idealnie nie chodzi, momentami nie przekracza wartość 2400 mbar więc może i ran na którąś próbę idzie jeszcze ciut wyżej i łapie notlauf. Ale jak wspomniałem nie znam się, analizy logów uczę się na swoim aucie żadnej szkoły w tym zakresie nie skończyłem.
danielom Opublikowano 4 Lipca 2014 Opublikowano 4 Lipca 2014 Gdzie to widzisz? Wstaje gwaltownie ale to raczej wina podcisnien.
cysiu100 Opublikowano 4 Lipca 2014 Opublikowano 4 Lipca 2014 Log 010 dynamiczne, jak wstaje przebija 2400 co prawda chwilowo i potem zbija. Bardziej winna by tu była sprężyna w gruszce niż same podciśnienie. Jak by wężyk był dziurawy to by nie mógł podciągnąc gruszki, no chyba ze się gdzieś załamuje. Ciekawy problem.
ciahciah Opublikowano 4 Lipca 2014 Opublikowano 4 Lipca 2014 tu żadna szkoła nie pomoże, trzeba przerobić setki aut od a do zet i wtedy się wie tyle co ja:) turbo było czyszczone, może nie udolnie ale było i kolejny raz go wyciągać w pierwszej kolejności to według mnie głupota, to można zrobić na samym końcu jak cała reszta będzie ogarnięta i nie da efektu i wtedy może się okazać że tylko wymiana turbo załatwi sprawę, podciśnienie nie było ogarnięte wiec lepiej najpierw to ogarnąć na tip top, w momencie wymiany gruszki wystarczy palcami spr czy bolec turbo chodzi bez zacięć i oporów, trochę trzeba myśleć a nie strzelać może to a może tamto, podciśnienie nie domaga tylko pytanie nie domaga mniej czy bardziej a jak znam życie bardziej wężyk stary jest miękki i upośledza prace całego sterowani podobnie jak słaba sprężyna w gruszce, jako ciekawostkę dodam że czysty kolektor ssący poprawia stabilność doładowania i nie tylko on bo i ustawienie rozrządu i wiele innych kompletnie nie związanych elementów, z reszta jak jest wszytko dobrze to doładowanie buja się +/-50mbar, i zęby tak mieć wcale nie potrzeba nie wiadomo co zrobić, a im bardziej się buja doładowanie tym bardziej wiele elementów nie domaga bo wymiana jednego elementu tu nie załatwi sprawy definitywnie
Krzysiek522 Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Opublikowano 6 Lipca 2014 turbina była czyszczona w miare udolnie, dolotowy sprawdzony nie było żadnych wad, wężyki wymienione (nie były one idealne powiem tak) oraz wymieniony map sensor podłożyłem go z ajm problem sie skończył uważam temat za zamknięty panowie dzięki za pomoc ps. możecie zajrzeć koledzy na mój drugi watek odnośnie ake 180ps tip. tam mam większy problem szczególnie zapraszam pana "ciahciah"
dziadek93 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) kupiłem audi a4 b5 1.8 t jakieś dwa tygodnie temu, autko spisuje sie bardzo dobrze, ale... gdy dodam gazu do dechy auto traci na mocy, ale wystraczy popuścić gaz do połowy i czuje jak sie załącza turbina, nie wiem co jest. Czasami boje sie wyprzedzać bo nie wiem czy starczy mocy. do radźcie mi coś jeśli możecie, dodam że jestem żółtodziobem jeśli chodzi o audi Edytowane 12 Marca 2015 przez dziadek93
ciahciah Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) w logach nic nie wskazywało na wadliwy map sensor Edytowane 16 Marca 2015 przez ciahciah
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się