kiko79 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Otto Zimmermanny są polecane...ale...sachs jezeli chodzi o części też jest polecany a ja się na amortyzatorach całkowicie zawiodłem. Niedawno zmieniałem tarcze i klocki i stałem przed dylematem które wybrać. I wybrałem wyjście niezbyt ekonomiczne...wsadziłem oryginały. I nic nie telepie i nic nie piszczy.
Dev Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 I wybrałem wyjście niezbyt ekonomiczne...wsadziłem oryginały. I nic nie telepie i nic nie piszczy. a jak myslisz że kto robi ori tarcze .....
ppa4 Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Opublikowano 1 Lipca 2014 Zawieszenie, uklad kierowniczy sprawdzone i ok. Hamowanie tez na wypasie... jutro pomiar bicia na tarczach, to musi byc to .... ---------- Post dopisany 01-07-2014 at 19:39 ---------- Poprzedni post napisany 30-06-2014 at 18:58 ---------- No i !@#$@!# jedna tarcza krzywa, limit to 2kreski a ja na niej miałem 10 ... OZty+TRW klocki kupione i założone 6 miesięcy temu w ASO i po ptakach w ... Tym razem zaprzyjaźniony forumowy mechanik poradził mi zakupić Ferodo tarcze i klocki, może te nie będą się krzywić :/
bialy986 Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Kolego,gdzie robiłeś pomiar bicia?Jaki koszt?
ppa4 Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Opublikowano 2 Lipca 2014 Feuverh czy jakos tak , sieciowka ale nie w kazdym maja przyrzad, koszt to 65zl, czas jakies 30min
bialy986 Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Dzięki za info.Też się dowiadywalem o pomiar bicia piasty,to w warsztatach nie wiedzieli co to jest? Też mam praktycznie nowe komplety i mi telepie :-/ Wysłano z Tapki.
ppa4 Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Opublikowano 3 Lipca 2014 Trzymam kciuki ze masz mniej pecha niz ja...
rav-tdi Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 Witam, I jak tam temat - wyjaśniło się na 100% ?? - była to kwestia bijących tarcz (y) ?? - czy moze jednak tez cos innego ?? - moze łożysko/piasta, przegub, półoś, koncówki, itp?? Pozdro Pewnie sie wyjaśniło i juz forum nie potrzebne To ja opisze problem jaki w dalszym ciągu mnie dotyczy - generalnie taki sam: 1) Zaciski 6cio tłoczkowe brembo 18L, tarcze zimmemann gładkie 345mm + klocki ferodo ds po bardzo krótkim czasie biją w przedziale predkosci 140-100km/h 2) zaciski 6cio tłoczkowe brembo 18L , tarcze DBA te: http://topbrakes.pl/2002-2005-turbo-diesel/264711-tarcze-hamulcowe-dba-street-t2-50348945455.html + klocki ferodo ds po bardzo krótkim czasie biją w przedziale predkosci 140-100km/h Zmiana piast i łożysk na nowe, przetoczone tarcze DBA na 3 płaszczyznach i zmiana zacisków na drugi identyczny kpl, ale po regeneracji: Znowu to samo - bicie po krótkim uzytkowaniu w przedziale 140-100, im bardziej auto załądowane tym bicie wieksze/bardziej odczuwalne i tez od wyzszych predkosci, tj 160-100km/h Obecnie pozostał mi pierwszy kpl zimmermannów gładkich po przetoczeniu, lub kupuje te: http://allegro.pl/tarcze-mercedes-ml-w163-klasa-m-163-345mm-wiercone-i4523297193.html Nie mam już siły z tym biciem!! Moja wytrzymałość sie konczy - co dziwne bicie przenosi sie sporo na bude, a nie ze tylko na kierownicy jest - dlatego tez przetoczyłem dla pewnosci tarcze tylne 300mm - nadal zmiany brak. Czy jest możliwe, ze przyczyna moze byc w np maglownicy / koncówkach drążków?? lub półosie powinny byc jakos wywazone i jakis odważnik moze spadł, albo wine ma jakis przegub we lub zew ?? Jak to zdiagnozowac, jak sprawdzi i jak zlikwidowac. A może cos nie teges ze zwrotnicą całą, moze jakas krzywa, albo uszy sa zgięte do których przykrecam zaciski?? BICIE od samego pocz. do teraz jest takie same, po kazdej zmianie / zabiegu. Tomek - byłeś u mnie i oglądałeś jak skrecałem to na prosiaku, pamiętasz?
Dev Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 Kiedyś mialem taki sam problem w mondeo. Okazało się że problemem były alu felgi. Po zmianie wszystko wróciło do normy, zle bylo odprowadzane cieplo z tarcz i dlatego były cyrki
rav-tdi Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 (edytowane) Kiedyś mialem taki sam problem w mondeo. Okazało się że problemem były alu felgi. Po zmianie wszystko wróciło do normy, zle bylo odprowadzane cieplo z tarcz i dlatego były cyrki Zapomniałem dopisać, mam 18" lato i identyko zimowe miałem, a ok 0,5 roku temu zmieniłem letnie na takie: http://allegro.pl/audi-a5-s5-8t0-8t-a4-allroad-felga-ory-8-5-18-et29-i4524725125.html - identyko model, z pierscieniem centrującym, aha i z felgami zawitały tez nowe opony goodyear. Osłon tarcz nie zmieniałem, bo nie było takiej potrzeby w sumie... no troszke sa na styk, no ale... Tomek - a moze zmienic srednice tarcz na 330mm, albo i tez te mniejsze zaciski, wtedy se na zime zapodam 17", czy majac na tych zaciskach tarcze 330mm zmieszcze 17"?? - sam sądze że nie, bo najbardziej odstającą rzeczą jest właśnie zacisk jak juz... Dodam, ze jest cos co mnie jeszcze dziwi, a mianowicie gdy dojeżdżam do switeł czy tam skrzyzowania i delikatnie stopniowo hamuje, to wówczas nie czuć nic, nie czuć zeby łapało puszczało, mocniej przyhamowywało, popuszczało, hamuje równo i delikatnie, tak jak chce powiedzmy, a gdy jade 140km/h to sie zaczyna, no i wydaje mi sie ze nie zawsze, na pewno nie zawsze z taką samą intensywnością, oczywiscie staram sie z taką samą siłą hamować i wydaje mi sie ze czasami bardzo mało drzy (co prawda tez zdaza sie bardzo zadko), a przewaznie jest tak ze im mocniej nacisne na hamulec tym bardziej bije... Mógłbym nawet powiedzieć, ze dzieje sie tak za kazdym razem na dzien dobry po załozeniu nowych tarcz, ale wówczas staram sie delikatnie hamowac, nie z wiekszych predkosci, spokojnie, stopniowo docierac, wiec nie wiem na 100%, ale mam ten kpl tarcz zimmermann po przetoczeniu, wiec jak bede w domu, to pokusze sie o zmiane ich, karne sie na obwodnice i spr co i jak. Tomek - a co jezeli sie okarze, ze takie hamowanie jest od samego pocz, na dzien dobry?? - układ kierowniczy?, przeguby, półosie ? Edytowane 12 Września 2014 przez rav-tdi
ronaldo16 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Mi się wydaje, że to jednak kwestia tarcz. Z resztą ławto można to sprawdzić samemu, poczytaj co i jak na http://www.motocentrum.pl/poradnik/zuzyte-tarcze-hamulcowe-jak-sprawdzic,6 u mnie się sprawdziło i stety-niestety musiałem zainwestować w nowe
lukasz.h2o Opublikowano 9 Września 2021 Opublikowano 9 Września 2021 W dniu 12.09.2014 o 18:21, Dev napisał: Kiedyś mialem taki sam problem w mondeo. Okazało się że problemem były alu felgi. Po zmianie wszystko wróciło do normy, zle bylo odprowadzane cieplo z tarcz i dlatego były cyrki czesc, opisz proszę co dokłądnie sie działo i kiedy - troche mnie zmartwiłeś, bo też mam wibracje... Moje objawy (niestety zbieglo sie to z wymianą felg na nowe zamienniki CMS 18" oraz nowe opony letnie Debica): - delikatne wibracje na kierownicy/budzie głównie przy ok 70 oraz 130km/h - co sugeruje niewywazone koła, ale sprawdzilem (10g i 15g mialy najgorsze kola) i wywazylem ponownie - pomoglo ale w niewielkim stopniu - mocniejsze wbracje przy hamowaniu (podobnie jak wyzej czuc glownie przy predkosciach 70/130) - jak hamowanie to tarcze, ale skąd te dwie prędkosci skoro kola wywazone? - no i mialem wrazenie, ze raz jest lepiej raz gorzej... i jak napisales o tym odprowadzaniu ciepla to mi sie kolana ugiely... i co, felgi do du**? Cały uklad ham. byl robiony prze poprzednika kilkanascie tkm temu... Wibracje nie są z rodzaju "urwe ci ręce", raczej delikatne/ srednio wyczuwalne i nie wiem czy dojezdzic do jesieni gdzie zmienie kola na ori alu 17" audi z zimowkami i wyklucze koła, czy robic hamulce jak najszybciej? dzieki 1
Patrykjagoda Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 Cześć. Tak samo walczę z tymi wibracjami przy hamowaniu. Zestawy już dwa 320mm teraz 356mm to samo. Zastanawiam się czy to prawda że homologacja opon A0 do audi musi być. Ewentualnie coś w zawieszeniu? Ja zrobiłem test na podniesionych kołach rękami za kola w jedną raz w drugą stronę i co się stało? Poczułem wibracje. Takie zatelepanie. Dodam nowa maglownica ale lekki luz na krzyzakach drazka wzdłużnego miedzy maglownica a kierownica. Jak wymienię i nie pomoże wezmę się za wspomaganie. Porządne odpowietrzenie i uszczelnienie żeby wykluczyć powietrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się