Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Przyspieszone zużycie paska wieloklinowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Mam problem a mianowicie taki że pęka mi pasek klinowy drze sie z jednej strony od strony chłodnicy pekają po kolei zwoje. To już 3 pasek średnio wymiana co 600km. Ponadto nie zauważyłem jakiś wżerów czy obić na kołach paska. Napinacz pracuje ok. Lecz nie wiem czy pompa wspomagania powinna mieć delikatny wyczuwalny luz na Kole??

Opublikowano

Witam Mam problem a mianowicie taki że pęka mi pasek klinowy drze sie z jednej strony od strony chłodnicy pekają po kolei zwoje. To już 3 pasek średnio wymiana co 600km. Ponadto nie zauważyłem jakiś wżerów czy obić na kołach paska. Napinacz pracuje ok. Lecz nie wiem czy pompa wspomagania powinna mieć delikatny wyczuwalny luz na Kole??

sprawdz:

lozysko napinacza ma luzy.

kolo pasowe alternatora, jest tam sprzeglo jednokierunkowe ( wolnekolo) jezeli przestaje pracowac, drze paski.

moga byc uszkodzone pozostale kola pasowe nawet na wale.

Opublikowano

Chodzi głównie o bicie tych wszystkich kół pasowych.

Nawet gołym okiem można to zauważyć - musisz je dobrze obejrzeć, albo niech zrobi to mechanik - tylko nie ten, który wymienia Tobie co 600 km pasek nie sprawdzając przyczyny.

Opublikowano

Destrukcyjne dla paska są podcieki oleju które rozpuszczają pasek, jeśli coś cieknie np: spod ziemmeringu to paski się szybko kończą.

Opublikowano

jeżeli będziesz miał zużyty napinacz, wówczas może pracować pod kątem i będzie zdzierał pasek jednostronnie.

Miałem tak w swoim aucie.

Opublikowano

Witam,

miałem tak samo jak banshee czyli 2 paski poszły ale tak po ok 2000km każdy i rozpruwał się z jednej strony. Po dokładnym przyjrzeniu okazało się, że napinacz już lekko stał pod kątem i przez to rozrywał pasek. Cała rolka z napinaczem + wymiana to ca. 500PLN mnie wyniosło ale już jest oki.

Opublikowano

Zgadzam się z poprzednikami, mam to samo, napinacz pracuje pod kątem i drze pasek(właśnie od strony chłodnicy), a na dodatek wydaje okrutny pisk.

Chciałem SWAG-a ale był niedostępny więc kupiłem FEBI, koszt bo dużych zniżkach to 240pln + pasek Gates 40pln, cena katalogowa napinacza to około 373pln

SKF to już koszt około 513pln

http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree

Nie wiem ile wymiana bo dopiero jutro odbieram samochód, dowiem się czy udało im się bez zdejmowania przodu i napisze później.

Pozdrawiam

Opublikowano

Zgadzam się z poprzednikami, mam to samo, napinacz pracuje pod kątem i drze pasek(właśnie od strony chłodnicy), a na dodatek wydaje okrutny pisk.

Chciałem SWAG-a ale był niedostępny więc kupiłem FEBI, koszt bo dużych zniżkach to 240pln + pasek Gates 40pln, cena katalogowa napinacza to około 373pln

SKF to już koszt około 513pln

http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree

Nie wiem ile wymiana bo dopiero jutro odbieram samochód, dowiem się czy udało im się bez zdejmowania przodu i napisze później.

Pozdrawiam

Ja zapłaciłem 360zł za orginalny :audi:VW, też po zniżkach, bo normalnie 480zł. Wymieniałem po zdemontowaniu przodu auta. godzina więcej roboty, ale później dużo mniej piep...nia. Daj znać, czy u ciebie ściągali pas przedni!!

Opublikowano

Napinacz najlepiej wymieniać ściągając przód.

U mnie problemem był brak osłony pod silnikiem, cały syf leciał na silnik i zacierał sie napinacz. Dalej było to co u reszty.

Opublikowano

Sorki że tak późno:D

Wymienili bez zdejmowania przodu:)

Koszt naprawy(w tym wymiana oleju bo już był czas :) ) 160pln

Opublikowano

to spoko, w miarę rozsądna cena :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...