Raftik Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Witam Dawno tu nie pisałem ale od jakiegoś dłuższego czasu mam problem z nierówną pracą silnika. Rano po nocy odpalam silnik, wchodzi na ok 1200 obr i tak trzyma bo jest na ssaniu i za parę sekund obroty lekko spadają o ok. 30-50 obr/min i zaczyna trzepać silnikiem (jakby wypadanie zapłonów) w tym czasie jak dodam gazu to słychać strzelanie w kolektor, za ok. 20-30 sek. obroty rosną na sekundę lekko powyżej 1200 obr/min i po tym znowu schodzą na 1200 a autem już nie trzepie przynajmniej nie tak mocno i można gazować bez strzałów w kolektor Na VAG'u brak błędów, niestety bloków pomiarowych nie ogarniam więc nie umiem z nich nic wyczytać ograniczam się tylko do podstawowych działań w VAG jak kasowanie błędów, adaptacja przepustnicy i parę takich drobnych tematów itd... Dodam tylko, że świece wymienione - najpierw NGK te 3 elektrodowe, teraz Denso 1 elektrodowe, kable najpierw NGK teraz Beru, filtr paliwa wymieniony i tak naprawdę wywaliłem tylko kasę nie potrzebnie. Najważniejsza kwestia to to, że dzieje się to tylko na benzynie bo jak odpalę awaryjnie na gazie chodzi jak szwajcarski zegarek. Jak auto jest ciepłe to na benzynie również chodzi dość równo ale mniej równo niż na gazie. Jakieś pół roku temu oddałem auto do auto-elektryka na diagnozę wypadania zapłonów i po tygodniu odebrałem auto naprawione ale po 3 miesiącach problem powrócił. Zwróciłem się do niego z pytaniem co było zrobione to mi nie chciał powiedzieć i mnie zignorował - nie poważny człowiek. Omijam go teraz dużym łukiem bo nawet nie wiem za co zapłaciłem Czy miał ktoś podobny przypadek i poradził sobie z nim ?
ja74687 Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Najpierw wyeliminuj LPG czyli zakręć go na butli, wypal z układu i zobacz co się będzie po nocy działo Odłącz mu również przepływkę i zobacz czy pomoże, dodatkowo przydało by się zobaczyć temp. silnika rano w blokach (musisz poszukać na google jak to zrobić ). To na początek jak nie pomoże to pisz
Raftik Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Opublikowano 2 Lipca 2014 O widzisz już wiem, że od czegoś mogę zacząć Jutro zakręcę gaz i pojutrze obadam czy jest lepiej. Czyli samo wyłączenie gazu z przycisku może nie pomóc ? bo tylko tego próbowałem bez zakręcania zaworu. Temperaturę na blokach poszukam w necie na których ale do czego ją porównać ? do klimatronika na 49 kanale ? Na pewno dam znać czy coś pomogło. Wielkie dzięki za sugestie
imbusek Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Ja ja tak od 2 lat i nie wiem od czego to jest a nie mam LPG. wymieniona przeplywka czujnik temperatury i swiece itp...
ja74687 Opublikowano 4 Lipca 2014 Opublikowano 4 Lipca 2014 Wyłączenie przyciskiem gazu może nic nie dać bo LPG jest w układnie i jak np.: reduktor puszcza to wyłączenie nic nie da Temperaturę porównaj z temp. otoczenia, czyli jak rano po nocy zobaczysz temp. to powinna być taka jak temp. otoczenia
tygrysekk Opublikowano 4 Lipca 2014 Opublikowano 4 Lipca 2014 Sprawdż w vagu przepływkę jakie parametry trzyma na wolnych obrotach ja coś tez podobnego miałem na zimnym kichał a na ciepłym gasł nie zawsze i był mułowaty
Raftik Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Dobra w końcu się zmusiłem do zakręcania zaworu LPG na noc. Wypaliłem gaz aż przeszedł na benzynę i zostawiłem na noc. Rano po odpaleniu niestety dalej rzuca silnikiem jakby nie palił na jeden cylinder. Na gazie przy odpaleniu awaryjnym zimnego silnika chodzi idealnie równo (czyli układ zapłonowy jest sprawny) a na benzynie rzuca nim jak diabli a po ok. 30 sek. do 1 minuty uspokaja się. Dalej żadnych błędów na VAG. Świece i przewody WN nowe, filtr paliwa nowy. Podejrzewam któryś wtrysk ale może się mylę.
ja74687 Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Wtryski możesz łatwo sprawdzić wykręcasz listwę podkładasz pod każdy jakiś pojemniczek i sprawdzasz jak psiukają Dodatkowo sprawdź też ciśnienie PB może od razu po odpaleniu pompa nie daje rady Może też szwankuje regulator na listwie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się