zabiello Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 tuleje, głowica - około 1900 To kwoty bardzo podobne doliczając u mnie między innymi planowanie i sprawdzenie głowicy itd. Jeżeli będzie się miało szczęście ze blok nie jest porysowany Ja wysyłałem swój blok do sprawdzenia chociaż nie było widocznych rys i wprawdzie dodatkowe koszty ale mam pewność, że wszystko jest ok. Po 210 tyś km różnica w wymiarze tuleli cylindra była grubo poniżej 0,02mm. Oczywiście cylindry zostały pohonowane na nowo.
ppa4 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Nom cena zacna, nie rąbią klientów, a robotę robią elegancko, mechanior był pod wrażeniem... A co do tych delikatnych wibracji na gałce, wydaje mi się że to norma, ale czy na pewno ?
zabiello Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) No coraz więcej jest w Polsce miejsc gdzie można profesjonalnie przerobić tłoki i to za ułamek ceny tego co trzeba było by zostawić w ASO. U mnie delikatnie też czuć wibracje, ale to dosłownie delikatnie i to tylko na luzie bo przy wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle już nie. Edytowane 18 Września 2015 przez zabiello
ppa4 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 No to teraz mnie zasmuciłeś ... też wydawało mi się że tak nie było i zaraz po remoncie też był spokój, ale przy którymś uruchomieniu auta, trochę nim 'zatelepało' (ale nie było żadnych błędów w kompie ani w logach ...) i teraz wibruje nonstop, bez znaczenia czy jest sprzęgło czy nie ma... co to może być ??
zabiello Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Na początek sprawdź poduszkę skrzyni biegów, czy jest dokręcona, czy nie ma luzów.
PedroV Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Witam, pierwszy raz czynnie korzystam z tego forum. Niestety mam ten sam problem ze zużyciem oleju (2.0 tfsi 211 KM) i cieszę sie, ze jest na to rozwiązanie. Pomimo przestudiowania tego wątku oraz innych forów, ciagle mam pare pytań / watpliwości. Pomyślałem, że może przyda sie małe podsumowanie i opis całej modyfikacji. Poza tym mam pare kwestii, więc proszę o odpowiedzi na poniższe pytania: 1. Jaki jest numer części nowych pierścieni? 2. Jak obrabiane są tłoki? Oddajecie je do zakładu i oni wiedza co robić? Macie jakieś doświadczenia / sugestie na co uważać przy obróbce? 3. W jakim celu obrabiacie też głowice? Chodzi tylko o przygotowanie pod uszczelkę? 4. Czy ktoś z was rozważał zastosowanie tłoków kutych tuningowych firm Wossner lub JE Pistons? Może one maja już poszerzone pierścienie i ich montaż załatwiłby problem. Niestety będę miał bardzo ograniczony czas na dokonanie naprawy dlatego, chce wszystko możliwie dobrze zgrać i ograniczyć niespodzianki. Z braku czasu nie będę miał tez możliwości zeby wysylac tłoki do W-wy. Jeśli znacie jakiś zakład z okolic Kalisza / Ostrowa / Pleszewa, który ogarnąłby przetoczenie tłoków to byłbym wdzięczny za informacje. Z góry dziękuje za wasze wsparcie!
zabiello Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 1. Jaki jest numer części nowych pierścieni?2. Jak obrabiane są tłoki? Oddajecie je do zakładu i oni wiedza co robić? Macie jakieś doświadczenia / sugestie na co uważać przy obróbce?3. W jakim celu obrabiacie też głowice? Chodzi tylko o przygotowanie pod uszczelkę?4. Czy ktoś z was rozważał zastosowanie tłoków kutych tuningowych firm Wossner lub JE Pistons? Może one maja już poszerzone pierścienie i ich montaż załatwiłby problem. 1. raczej żadna firma która się tym zajmuję nie poda nr części, do mnie wróciły tłoki z pudełkami po pierścieniach z zamazanym nr, a nie chciałem by mechanik ściągał je z tłoków tylko po to by poszukać nr. 2.zapewne są obrabiane na frezarce CNC gdyż jest potrzebna duża dokładność w obróbce. 3.chodzi o splanowanie głowicy w takim stopniu by była równa i szczelna, by się nie okazało że po złożeniu zaczyna się uszczelka pocić pod głowicą 4.też jest to rozwiązanie ale na to decyduję się ktoś kto zamierzą podnosić moc w silniku i to sporo, dodatkowo jest to opcja bardziej kosztowna.
pawciu666 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Witam, nie odzywałem się bo myślałem, że ktoś skasował temat, a on został tylko przeniesiony, dzisiaj dostałem widomość od zbychzz i dowiedziaełem się, że dyskusja nadal trwa, taki ze mnie komputerowiec hehe. Co do auta, zostało naprawione jakieś 2 miesiące temu, jak będę u mojego mechanika to poproszę go o rozpiskę co zrobił, i wrzucę na forum, autem zrobiłem od tego czasu 7 tys. km i wszystko gra, nie wziął nic oleju. Przy naprawie auta rzeczoznawca zrobił drugą opinię na podstawie oględzin rozebranego silnika. Kwity poszły do prawnika, pozew już jest gotowy, więc niebawem spotkam się w sadzie z tym burakiem. Nie pisałem wcześniej, że wszystkie rozmowy tel. z tym cymbałem mam nagrane (aplikacja ACR w tel.), w kazdej z rozmów zapewnia mnie, że auto jest ok i nie bierze oleju, nagraną mam też pierwszą rozmowę w dniu zakupu auta, gdzie po dojechaniu do Czwy już pojawił się ten problem, i kilka innych, gdzie zapewnia mnie że nigdy taki problem nie wystapił, przypominam, że w historii serwisowej był zgałaszany ten problem, więc oszust nie mógł zrobić tysiąca km i nie dalać "ani kropli". Po pierwszym piśmie burak odpisał, ze auto jest dobre i nie było żadnego problemu z braniem oleju, a tak w ogóle to auto jest poleasingowe, ściorane itd. itakie problemy mogły się pojawić, w dniu sprzedarzy powiedział, że auto kupił od indywidualnej osoby. Do pierwszego pisma prawnik dołączył opinie rzeczoznawcy, prawnik buraka "był zdziwiony" że zrobiłem wycenę naprawy, sugerował, że jest to niepotrzebny koszt hehe. Na drugie pismo, w którym mecenas zacytował słowa buraka z nagrań, mecenas buraka już nie odpisał, bo chyba za bardzo nie wiedział co ma napisać. Najlepsze jest to, że burak zadzwonił do mnie jakiś mieciąc temu, niby przez pomyłkę, od razu mu powiedziałem, że jest jestem gościem któremu sprzedał zepsute auto, a on na to "że auto nie było zepsute tylko brało olej" i zapytał czy już je naprawiłem, bo ma silnik z jakiegoś rozbitka i można by przełożyć, powiedziałem, że auto juz naprawilem, a ten silnik teraz niech sobie wsadzi w d*pę, proponowałem mu przecież pokrycie kosztów naprawy na pół to mnie wyśmiał, powiedziałem mu tylko, ze niebawem spotkamy się w sądzie i tam wyjasnimy sprawę.
zbychzz Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 czekam z niecierpliwością na informacje zakończenia sprawy i życzę jak najbardziej utarcia nosa temu cwaniaczkowi. Naprawa mamy rozumieć stage2 ?
piotrekkkk Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Witam. Przystąpiłem do realizacji mojego planu o którym pisałem 2 miesiące temu, czyli STAGE2! Prace ruszyły, Dzisiaj wysyłamy głowicę, tłoki, korbowody do Krasnobrodzka racing. Jako przedsmak wrzucam fotkę kanału dolotowego powietrza do cylindra... pozdrawiam
Yoghurt Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 no tak, "bonus" silnika fsi. podobno w tfsi mialo sie mniej syfic ale jak jest - widac na fotce. w trzeciej generacji dorzucili w dolocie jakies wtryskiwacze ktore ten syf maja zmywac, ciekawe jak to sie sprawdzi. btw - jaki miales przebieg?
piotrekkkk Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 (edytowane) Moj motor to 2.0 TFSI z 2010 r. i problem wszystkim tutaj doskonale znany... Obecnie zużycie oleju jest na poziomie 0,7 L na 1000 km przy 110000 tys przebiegu. Reszta na stronie 16. Pzdr Silnik rozebrany, części wysyłam jutro rano, Więcej fotek dla zainteresowanych: DOLOT POWIETRZA ODLOT SPALIN TULEJA I WAŁ KORBOWY TULEJA TULEJA TŁOK TŁOK DOLNA PANEW TŁOKA GÓRNA PANEW TŁOKA ZAWORY GŁOWICA Wszystkie układy i tłoki są w zbliżonym stanie, czyli całkiem dobrym. Na tulejach widać jeszcze "jodełkę", nie są przyrysowane. Tłoki nieporysowane i niepopalone. Sporo zylcu na dolocie, ale tego można się spodziewać w wyniku spalania oleju i recylkulacji spalin EGR. Łańcuch rozrządu będzie jeszcze pomierzony, ale najprawdopodobniej wymieniamy. PZDR Edytowane 7 Października 2015 przez piotrekkkk
mcemsi Opublikowano 7 Października 2015 Autor Opublikowano 7 Października 2015 Czekam niecierpliwie na efekt wynikowy tej operacji. Kiedy skladanie wszystkiego i pierwsze testy ?
piotrekkkk Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 W przyszłym tygodniu składanie i testy.
mcemsi Opublikowano 7 Października 2015 Autor Opublikowano 7 Października 2015 (edytowane) Jaki dokladnie zakres prac jest zaplanowany teraz jak juz wiadomo jak co poniektore elementy wyglądają? Wg twojego postu z 6.08 to wychodzi , że tylko do przetoczenia tłoki + nowe pierscienie na nie? Edytowane 7 Października 2015 przez mcemsi
zabiello Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 (edytowane) wyniku spalania oleju i recylkulacji spalin EGR. EGR nie ma w tych silnikach... za brudny dolot odpowiada w dużej mierze separator oleju. Edytowane 8 Października 2015 przez zabiello
piotrekkkk Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 dokładny zakres prac będę znać dopiero po ich zakończeniu. Dam znać.
ALEX_555 Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 (edytowane) Cześć. Ostatnio pogoniłem mojego Allroad na autostradzie i po tym zauważyłem, że auto zaczęło brać olej. Patrząc na niektórych posty nie muszę panikować, bo to ok. 0.4 litra na 1000 km, ale dotąd auto (przebieg 160 kkm) brało maksymalnie taką ilość między wymianami, tj. 10 000 km !!! Silnika nie przegrzałem z pewnością, bo cały czas kontrolowałem temp. oleju. Czuję też w samochodzie swąd oleju. Nie widzę jednak żadnych wycieków. Pytanie brzmi: Czy ktoś z Użytkowników z problem olejowym, wyczuwał zapach oleju u kabinie? Być może turbina złapała luzy i trzeba będzie się nią zająć. Mam taką nadzieję EDIT: Powodem był rozlany olej podczas wyrównywania stanu. Edytowane 7 Grudnia 2016 przez ALEX_555
andynl Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Przy firmowym braniu oleju nie ma żadnych objawów poza tym że znika olej więc jak czujesz smród spalonego oleju to raczej szukaj innej przyczyny, proponował bym obejrzeć dokładnie okolice turbiny Edytowane 25 Października 2015 przez andynl
ALEX_555 Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Przy firmowym braniu oleju nie ma żadnych objawów poza tym że znika olej więc jak czujesz smród spalonego oleju to raczej szukaj innej przyczyny, proponował bym obejrzeć dokładnie okolice turbinyW okolicach turbiny sucho. Oglądałem co prawda tylko z góry, ale nic nie zauważyłem. W garażu też sucho. ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się