Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima bardzo słabo chłodzi a wiatraki chodza na max obrotach


BEX4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mój problem z klima polega na tym ze przy LO wiatraki chodzą na maksymalnych obrotach a mimo to powietrze wydobywające sie z kratek nawiewu jest niezbyt chłodne a w upalne dni letnie!!

także mam wrażenie jak bym podróżował autem bez klimy na włączonym nawiewie

sprężarka chodzi po włączeniu klimy słychać załączenie sie sprężarki

przewód metalowy po stronie pasażera od klimy pokryty jest aż szronem

może jest do wymiany osuszacz i dławik??

mam 1.8t z z 2003r ktos wie który osuszacz i dławik powinienem kupić?

pytam ponieważ słyszałem ze sa inne do 2002 i 2004 roku

może forumowy kolega dzik bedzie wiedział???

---------- Post dopisany at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany at 18:03 ----------

jeżeli którys z kolegów ma pojecie na temat klimy ,a bedzie w Pruszczu na zlocie możemy razem to obczaić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy ostatnio ją serwisowałeś? uzupełniałeś czynnik? Może braki są po prostu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego klima była nabijana w maju tego roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nabiciu było ok? Może czynnik już się ulotnił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym gdyby czynnika nie było ,albo byłoby go mało to klima przełączyła by się w tryb Econ (przynajmniej u mnie tak jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym gdyby czynnika nie było ,albo byłoby go mało to klima przełączyła by się w tryb Econ (przynajmniej u mnie tak jest).

W tryb ECON na klimatronicu?? Czyli jednym słowem nie dałoby się załączyć klimy, tak??

Jak zdiagnozować poprawnie działajacą sprężarkę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdiagnozować poprawnie działajacą sprężarkę??

po załaczeniu klimy przy otwartej masce usłyszysz chwilowe obciarzenie pojawiajace sie dla silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdiagnozować poprawnie działajacą sprężarkę??

po załaczeniu klimy przy otwartej masce usłyszysz chwilowe obciarzenie pojawiajace sie dla silnika

tak, tak to słychać ale chodzi mi bardziej od strony prawidłowych ciśnień, jakie powinna ona podawać?? I jak to jest z tym sprawdzeniem szczelności?? Należy nabić układ azotem i pojeździć ze dwa dni, żeby to dobrze sprawdzić czy tak jak we wszystkich serwisach, po których dzwoniłem robią to od ręki i przy okazji uzupełniania czynnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij VAGa i sprawdz czy zmienia sie ciśnienie w momencie nacisniecia guzika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij VAGa i sprawdz czy zmienia sie ciśnienie w momencie nacisniecia guzika.

w której grupie są te cisnienia???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jakieś dwa tygodnie temu dobiłem klime i dzisiaj wracając jakoś słabo mi chłodziła więc postanowiłem sprawdzić po odciągnięciu czynnika norma a słabo chłodzi padło na kompresor za małe ciśnienie do wymiany przy obrotach około 1500 tem. jaką uzyskałem to 14st. i teraz wymiana czy może regeneracja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor zdechł w kompresorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Dev orientujesz sie jaki u mnie powinien być osuszacz oraz dławik??oraz cy to to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym gdyby czynnika nie było ,albo byłoby go mało to klima przełączyła by się w tryb Econ (przynajmniej u mnie tak jest).

W tryb ECON na klimatronicu?? Czyli jednym słowem nie dałoby się załączyć klimy, tak??

Jak zdiagnozować poprawnie działajacą sprężarkę??

no u mnie tak było, klima cały czas przełączała się w Econ. Ty na AUTO, ona na Econ. Dopiero jak pojechałem do serwisu, to posprawdzali wszystko i okazało się że czynnika ubyło sporo. Podejrzewam, ze poprzedni właściciel troche chciał zaoszczędzić bo nosił się ze sprzedażą auta więc klima go nie obchodziła. Zresztą miał ok. 80 lat więc wiadomo...Klimę mi nabili, odgrzybili, ciśnienia posprawdzali i śmiga że aż miło, tzn. chłodno. Econ załącza się tylko na moje życzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana to duże koszty i gdzie on jest co zrobić aby precyzyjnie ustali.c usterkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, klimatyzacja zaczęła nieprawidłowo pracować.

Klimatronic dwustrefowy

Z kartki mimo zadania LOW dla obu stref leci chłodno/ciepłe ale nie zimne powietrze jak wcześniej. W trybie manualnym najzimniejsze leci od strony kierowcy: na podszybiu i z lewej kratki, z konsoli środkowej i od strony pasażera leci znacznie cieplejsze powietrze.

W trybie AUTO też jest odczuwalna różnica lewa prawa strona ale jest znacznie mniejsza niż na manualu

Jadąc na trasie w upale prawie się ugotowaliśmy

Co sprawdziłem:

1. Klima nabita

2. Wentylator sprawny

3. Rura wchodząca w kabinę zimna jak diabli

4. Ciśnienie w układzie po załączeniu klimy z 6 wskakuje do 14 potem spada do 11 i utrzymuje się na tym poziomie

5. Test klap, wentylatorów itp wraz z adaptacją wykonany

6. Błąd jaki wyskakuje:

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043 AA

Component: A4 Klimaautomat 1424

Coding: 00000

Shop #: WSC 06325

1 Fault Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

Mimo kasowania błąd powraca

Proszę o pomoc, jestem w DE a we wtorek powrót. Może uda się coś zaradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja jestem w chorwacji i mam ten sam przypadek, co można zaradzić z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się manualnie klapami i wygląda na to że elektronika jest sprawna a problem jest po stronie układu sprężająco-rozprężnego.

Ręcznie ustawiałem klapy zimnego i gorącego powietrza po demontażu silniczków, nie dawało to żądanego efektu, powietrze jakie leciało w pozycji dla chłodzenia nie było zimne.

Zastanawia mnie fakt czy rurka wchodząca w kokpit powinna być oszroniona, szron pojawia się na rurce za dławikiem, przed dławikiem jest gorąca.

I tu pytanie do fachowców, czy tak powinno być, czy przemiana termodynamiczna nie powinna zachodzić w parowniku? A powodem zamarzającej rurki jest zapchany dławik?

I jeszcze jedno, po wyjęciu korka do odgrzybiania, parownik nie był zimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...