kipomek Opublikowano 10 Lipca 2014 Opublikowano 10 Lipca 2014 Witam Was! Pisze do Was z przykra wiadomoscia, a mianowicie mam problem, poniewaz moje Audi slabo odpala na cieplym silniku. Widzialem przypadki ze na zimnym zle pali, a na cieplym lepiej, a u mnie jest na odwrot i nie wiem co moze byc przyczyna (pewnie wszystko ) Sprawa wyglada tak, ze siadam rano do autka, pali pięknie jak salonowy , przejadę powiedzmy te 15 km i silnik łapie ładnie temperature 90st. Zgasze auto, ide do sklepu po bulke, wracam i jak odpalam auto to slysze jakby ten 16 letni dziadek kasłał ze starosci i odpala. Tak byc nie powinno, bo ojciec ma paska z tym samym silnikiem i rok ten sam, to pali pieknie, ale w sumie poszanowanie auta inne. Podpowiedzcie co moze byc przyczyną, czy ktos mial cos takiego ?
POWER-KRIS Opublikowano 11 Lipca 2014 Opublikowano 11 Lipca 2014 Pada Ci rozrusznik, albo czujnik temperatury.
Lukasz_N Opublikowano 11 Lipca 2014 Opublikowano 11 Lipca 2014 Pompa jest pierwszym podejrzanym. Czujnik i rozrusznik raczej na zimnym dają objawy. Test zimnej wody na tłokorozdzielacz przy rozgrzanym silniku i jak się poprawi odpalanie ,to masz przyczyne.
kipomek Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Opublikowano 11 Lipca 2014 Musze poczytac o tym "tescie" i zobaczymy co i jak to jest. Kolejne wydatki
Tommy Gun Opublikowano 11 Lipca 2014 Opublikowano 11 Lipca 2014 Na początek sprawdź akumulator. W moim afn akumulator był winowajcą - po nocy odpalał na widok kluczyka a ciepły kręcił. Po wymianie aku problem minął bezpowrotnie, czyli już prawie rok.
kipomek Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Opublikowano 11 Lipca 2014 No dzieki za rade, napewno obczaje czy to jest to ;]
rikardo Opublikowano 11 Lipca 2014 Opublikowano 11 Lipca 2014 Ten rozrusznik o którym wspomniał powyżej kolega też może być jedna z przyczyn gdyż zimny silnik nie jest tak szczelny jak rozgrzany i wówczas rozrusznik mający luzy może słabo kręcić. Swego czasu na forum wypowiadał się na ten temat gość o nicku Rogal i podawał trzy przyczyny akumulator, rozrusznik i pompę.
kipomek Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Opublikowano 11 Lipca 2014 akumulator raczej trzeba przekreslic, bo samochod stal 2/3 tygodnie(za mojej kadencji) w miejscu i odpalil bez problemu. Poprzedni wlasiciel tez sprzedawal moje audi chyba pol roku, az trafilo na mnie wiec ciagle stal przy drodze, bo byl slabo "rozreklamowany" do sprzedania.
rikardo Opublikowano 11 Lipca 2014 Opublikowano 11 Lipca 2014 To w takim razie najmniej kosztownym będzie przejrzenie rozrusznika gdyż pompa to zdecydowanie wyższe koszty.
Cie5la Opublikowano 11 Lipca 2014 Opublikowano 11 Lipca 2014 Miałem tak samo w Corsie 1.5D, rano paliła elegancko, a jak silnik się rozgrzał, zgasiłem go to kręcił i kręcił przy ponownym uruchomieniu. Wymieniłem szczotki w rozruszniku i pozbyłem się problemu. Tutaj masz jeszcze czujnik, wydaje mi się, że możesz go sprawdzić pod komputerem, ewentualnie pompa.
kipomek Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Opublikowano 11 Lipca 2014 To znaczy wiecie, nie chodzi mi o to ze kreci 20 sekund czy cos, ale widac ze ma wiekszy problem z odpaleniem na cieplym niz na zimnym silniku. Samochod odpala ale musi burknąć i zakołysac lekko pewnie rozrusznik.
vp-tdi Opublikowano 12 Lipca 2014 Opublikowano 12 Lipca 2014 jak na cieplo nie pali to pompa wstepna ( w środku pompy wtryskowej ) już nowa nie jest ,cisnienia nie trzyma . załół sobie normalny filtr paliwa przelotowy bez podgrzewacza ( taki jak w golf II 1.6d ) są też patetnty np na allegro jakiś rezystor sie gdzieś wpina ,że ci oszukuje czujnik temp w pompie ale ja tego nie popieram ,rozrusznik jesli kreci dobrze na zimnym to na cieplym jeszcze lepiej powinien kręcić bo są mniejsze opory aku jeśli trzyma bo bym odrzucił ja mam jakiś stary topla 5 rok ma tylko 55Ah a kreci dalej super ( powinienem mieć min 66AH ) ale ze robie krótkie odcinki to jest ok i cały czas jest doładowany
kipomek Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Opublikowano 14 Lipca 2014 Wiec bede musial sie wziasc za pompe pewnie..
rikardo Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 Wiec bede musial sie wziasc za pompe pewnie.. Zawsze zdążysz z pompą a wstępnie to obejrzyj ją zewnętrznie czy nie ma żadnych wycieków gdyż nieszczelność pompy też może mieć na to wpływ. Przeglądnij ten rozrusznik gdyż autko ma już swoje lata i przypuszczalnie nikt tam nie zaglądał i nie słuchaj, że na ciepłym powinien lepiej palić gdyż jest odwrotnie na zimnym zapali na na rozgrzanym będzie mu gorzej osiągnąć wymagane obroty z uwagi na rozszerzalność cieplną która powoduje, że rozgrzane elementy obracają się z oporami.
POWER-KRIS Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 A dwa ze zimny idzie na ssaniu a ciepły juz musi sobie radzić obrotami.
trepek Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 jak na cieplo nie pali to pompa wstepna ( w środku pompy wtryskowej ) już nowa nie jest ,cisnienia nie trzyma . załół sobie normalny filtr paliwa przelotowy bez podgrzewacza ( taki jak w golf II 1.6d ) są też patetnty np na allegro jakiś rezystor sie gdzieś wpina ,że ci oszukuje czujnik temp w pompie ale ja tego nie popieram ,rozrusznik jesli kreci dobrze na zimnym to na cieplym jeszcze lepiej powinien kręcić bo są mniejsze opory aku jeśli trzyma bo bym odrzucił ja mam jakiś stary topla 5 rok ma tylko 55Ah a kreci dalej super ( powinienem mieć min 66AH ) ale ze robie krótkie odcinki to jest ok i cały czas jest doładowany Raczej tłocząca a nie wstępna. Bo jakby wstępna była to test zimnej wody nie miałby sensu...
kipomek Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Rozumiem Was, ale dalem przyklad paska mojego ojca, ktory ma tyle samo lat, co i Audiczka, dokladnie ten sam silnik i tam odpalanie jest po prostu idealne. Cieply/zimny silnik jest ten sam ideał. Fakt faktem, ze pasek byl bardziej poszanowany, od Audi. Dzieki za rady, coś pokombinuje. cabanmat, co da zmierzenie kąta wtrysku? Obejrze z wierzchu pompe jak mówicie, spróbuje też zobaczyć rozrusznik, jak to nic z tego, to kicha jest :/
KALAMAT Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Miałem to samo, tylko ja musiałem długo kręcić i przy tym puszczał dużego bąka nie przepalonej ropy. Dobrze radzą z kątem wtrysku. U mnie był mocno przestawiony. Po ustawieniu kąta- jak ręką odjął. Jak to piszesz-jak fabryka ;-) Wysłane z patelni przez Tapatalk. Możliwe buendy z braku teflonu ;-)
Prezes870 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 U mnie kręcil na rozgrzanym z 10 sekund i korekta mam startowych i jak ręką odjal. Nic nie grzebiesz, płacisz 80 pln, godzina roboty przez komputerowca i gotowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się