Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skacze licznik temperatury.


Warson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem mianowicie od kilku dni skacze mi wskazowka temperatury tzn raz jade okolo 25min i wskazowka stoi na 60C po czym wskakuje na 90C i po chwili znowu jest na 60C lecz nigdy nie przekroczyla 90C. Zdaza sie tak ze potrafilen przejechac ponad 100km i dalej wskazowka byla na 60C. czy ktos z was wie gdzie lezy problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem mianowicie od kilku dni skacze mi wskazowka temperatury tzn raz jade okolo 25min i wskazowka stoi na 60C po czym wskakuje na 90C i po chwili znowu jest na 60C lecz nigdy nie przekroczyla 90C. Zdaza sie tak ze potrafilen przejechac ponad 100km i dalej wskazowka byla na 60C. czy ktos z was wie gdzie lezy problem?

Czujnik tylko kolego z ASO bo z innymi to loteria. Do czujnika oczywiscie nowy oring uszczelniający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, myślałem że to jakaś grubsza sprawa. A Zna ktoś z was na Śląsku Kogoś kto umie podłączyć Audiczkę pod komputer i wszystko posprawdzać? bo mam parę takich mankamentów które wskazują na coś z elektryką ale to bym musiał założyć kilkanaście osobnych tematów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz na najbliższy spot w swoim rejonie, tam Ci pomogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedno, gdy zgaszę silnik a potem odpalę, wskazówka pokazuję prawidłowo 90C.

Noi gdy znowu nie działa tzn. stoi na 60 zauważyłem jakby spadek mocy auta...

Czy taka błachostka może oznajmiać się czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymień :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienię ale póki co nie mam kasy Ani na część ani na mechanika... spłukałem się na samochód do zera, niestety tak bywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego nie jest Ci potrzebny mechanik tylko płaski śrubokręt, czujnik i oring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz spadek mocy bo komputer widzi inna temp niż jest faktycznie i daje inna mieszankę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na mechanice aby to sam wymienić, chyba że macie jakiś tutorial ze zdjęć :P

Najprędzej wymienię ten czujnik w Sobotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 1.9tdi, ale u mnie był ścianie grodziowej, ale zkładam że też w tym samym miejscu.:decayed: Max 40min roboty, może ktoś inny Ci napisze gdzie się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem zakupić ten czujnik, i nie kupiłem, sprzedawca zapytał się z jaką kostką Niebieską czy Zieloną? Skąd ja to mam wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem zakupić ten czujnik, i nie kupiłem, sprzedawca zapytał się z jaką kostką Niebieską czy Zieloną? Skąd ja to mam wiedzieć?

ja miałem w AJM czarną a założyłem zieloną, jedna i druga ma za zadanie odczytać temperaturę, nie jest to problem, przez który nie będziesz mógł spać w nocy... :decayed:

zdejmij króciec gumowy ( rogal), który jest przed EGR, jak cienkie masz łapy to dasz radę dotknąć ręką czujnika, jak nie to wykręć EGR ( najpierw rurkę doprowadzającą spaliny do EGR), wtedy dojście jest już ok,

otwórz korek na zbiorniczku wyrównawczym, zdejmij kostkę z czujnika temp. następnie zawleczkę i delikatnie wyciągaj czujnik,

można podstawić naczynko ( jak szkoda płynu ), płynu trochę spadnie,

nasadź nowy oring na nowy czujnik, pewnym ruchem umieść czujnik w gnieździe, załóż zawleczkę i popsiukawszy piny we wtyczce kontaktem zapnij kostkę, złóż EGR jak był i

uruchom silnik, uzupełnij płyn

:wink:

p.s.

czujnik może być w każdym kolorze ( każdy kolor ciut w innej temperaturze uruchamia wiatrak, na Skandynawię w wyższej temp. , na południe w niższej) do AJM pakuj o ori nr 059 919 501A

kostkę w AJM masz na 4 piny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Climatronic pokazuję 90C a wskazówka lezy na 60C a więc Licznik prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest podwójny ( G2/G62), dla tego ma 4 piny.

Jeden odpowiada za temperaturę widzianą przez sterownik silnika, drugi za pokazywaną na blacie.

U Ciebie zdechł prawdopodobnie tylko ten od wskaźnika, wskaźnik raczej jest sprawny.

Jak masz dostęp do VAG-a to zrób kilka razy test zegarów, jak będzie OK, to albo czujnik, albo coś z przewodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, udało się wymieniłem, temperaturka na wskaźniku teraz pokazuję idealnie :)

Kilka fotek poglądowych dla użytkowników którzy w przyszłości będą chcieli również wymienić:

77170721903979319436.jpg

43469113648296890091.jpg

70751597975270284641.jpg

49926011160498679974.jpg

Edit:

Jednak okazuje się nie jest ok... Kod 49 na Climatronicu pokazuje 75C max, tak samo wskazuje wskazówka, przynajmniej wstała bo na starym czujniku było 60C i ani rusz... Dziwnie bo nowy czujnik oryginalny kupiony po kodzie częściwiec zzły chyba nie może być.. A kod Klimy 51 pokazuje 90C Ale to jest chyba temp silnika.

czy ktoś wie co jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...