hellbean Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Witam, od paru dni mam problem (w samochodzie kuzyna) z sensorem oleju G266, otóż wszystko zaczęło się od wymiany termostatu będącego w okolicy, więc wtyczka została rozłączona i oczywiście zabezpieczona jak również i gniazdo samego sensora. Nie mniej po poskładaniu wszystkiego od razu (w momencie włączenia zapłonu) FIS wywalił błąd sensora i tu jak się po części okazało uszkodzone były przewody przy wtyczce (co już kiedyś ponoć było naprawiane). Reasumując została wymieniona wtyczka jak i sam sensor oraz olej (który też podobno bywa problemem). Sprawdziłem kable od wtyczki do puszki gdzie znajduje się ECU i tu problemu nie ma. Aktualnie sytuacja wygląda tak (po wymianie wtyczki): przy włączeniu zapłonu (bądź silnika) FIS pokazuje OK i następnie po ok minucie wywala błąd, aczkolwiek teraz czasami pokazuje temperaturę oleju (choć chyba błędną bo jakoś sporo ponad 120st C), co wcześniej w ogóle się nie pokazywało (od czasu wymiany licznika na FIS jakieś 2 m-c temu - aczkolwiek przez ten czas nie było też problemu z sensorem, tylko brak wskazań temperatury oleju). Wygląda to jednak jakby gdzieś po drodze byłą jakaś przerwa, czy macie jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić? Albo dokąd idą przewody z tej skrzynki ECU, czy bezpośrednio do licznika (gdzie średnio mogłem je znaleźć) czy jeszcze gdzieś indziej? Albo może wiecie jakie mają być wartości rezystancji (do testów) na tym sensorze G266, aby ten nowy również sprawdzić?
hellbean Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Opublikowano 25 Lipca 2014 A to ma jakiś wpływ na sensor oleju? Szczerze nie mam pojęcia, żadnego fault'a nie ma na VAGu.
demoralizator Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 widzisz zmieniłeś licznik pojeździłeś trochę i licznik domaga się sprawdzenia stanu oleju. Błędów nie będzie no może jak sensor jest uszkodzony to w liczniku. Sprawdź czy takowe są jak nie ma to na włączonym zapłonie otwórz i zamknij maskę. Jak to nie pomoże to sprawdź czy masz czujnik maski sprawny a jak go nie masz to uzupełnij braki. W niektórych licznikach dało się wykodować ale nie pamiętam w których
hellbean Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Opublikowano 25 Lipca 2014 To na początek sprawdzę ten czujnik maski, aczkolwiek jak dobrze rozumiem Twoją wypowiedź, w liczniku też jest jakiś sensor? Bo ogólnie mam jeszcze jeden problem, ponieważ walczę z za niską temperaturą i na liczniku i na komputerze, tak więc może z licznikiem jest jakiś problem. A co do kodowania to w tym liczniku niestety tego się nie da zrobić bo już sprawdzałem.
demoralizator Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 niską temperaturą czego??? ---------- Post dopisany at 21:56 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ---------- sensor to masz w misce a licznik to ma program do analizy tego
hellbean Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Opublikowano 25 Lipca 2014 Płynu chłodzącego. O to mi chodziło czy w liczniku jest jeszcze jakiś układ sterując tym ustrojstwem, bo z grubsza to jak widzę to zasada jego działania jest dość banalna a ewentualnie chciałbym się upewnić czy możliwe, że to sam licznik generuje problem. Może uda mi się wrzucić inny licznik do testów.
demoralizator Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 coś mi tu pachnie złym podłączeniem. Na pewno nie masz błędu czujnika temp cieczy? sprawdź w parametrach jaką licznik widzi temperaturę. Zasada jest banalna Sygnały wejściowe(czujniki), sygnały wyjściowe( czyli to co widzisz)
hellbean Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Opublikowano 25 Lipca 2014 Nie ma kolego żadnych błędów z G62, licznik widzi mniej więcej to co na blacie i pokrywa się to z climatroniciem i powiedzmy, że jest to 70st.C na blacie zaś VAG-COM -> engine 80st.C. a takie błędy były w liczniku: 01176 - Key 07-00 - Signal to Low 01177 - Engine Control Unit 49-00 - No Communications 01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401) 49-10 - No Communications - Intermittent 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent 01311 - Information Data Bus 37-00 - Faulty 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 29-10 - Short to Ground - Intermittent 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 27-00 - Implausible Signal z czego to ostatnie po naszych naprawach zniknęło (tj. 27-00 - Implausible Signal) natomiast grupa Engine jest czysta.
demoralizator Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 i to masz na stałe cały czas???? po skasowaniu wraca. z którego roku masz licznik???
hellbean Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Opublikowano 28 Lipca 2014 Jak dobrze pamiętam to powraca wszystko poza tym ostatnim, co do licznika to postaram się jutro dowiedzieć bo jak pisałem na początku, to nie mój samochód, a nawet miałem go dziś w rękach bo widziałem ze to VDO ale jakoś nie zarejestrowałem roku produkcji. ---------- Post dopisany 28-07-2014 at 16:16 ---------- Poprzedni post napisany 25-07-2014 at 23:46 ---------- Niestety właściciel auta nie znalazł roku produkcji, ale podmienił ten licznik ze starym półfisem i na nim sensora nie wywaliło. Tak więc można zakładać, że licznik jest uszkodzony czy może wymaga on jakiejś adaptacji? Bo tak jak mówię do czasu aż nie zaczęliśmy grzebać przy tym układzie nie pokazywał temperatury, która teraz się pojawia na pewien czas.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się