Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na biało


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, coś się dzieje z silnikiem. Z tłumika wydobywa się biały dym i czuć spalony olej. mniej więcej coś takiego

poczytałem trochę, wynika że to awaria EGRa, UpG, może coś innego? jakieś pomysły?

film poglądowy,

edit:

znajomy miał taką awarię, stwierdził że to uszczelka pod głowicą albo turbina, ale moc jest odczuwalna na poziomie przed awarią, więc to chyba uszczelka

Opublikowano

Dla mnie to uszczelka pod głowica? Sprawdziłes olej i płyn w zbiorniczku?

Opublikowano

olej ok, płyn spadł dużo poniżej minimum

Opublikowano

jesli spalony olej czuc to moze byc uszczelka pod glowią a jesli spaliny są siwe i gryzące to sprawdź na początek chłodnicę EGRu to może tez być przyczyna spalania wody... chlodziwo dostaje sie do ukladu recylkulacji trafia ze spalinami do cylindra...

Opublikowano

czuć spalony olej. Jutro prowadzę auto do mechanika, a mniej więcej jaka cena wchodzi w grę? za całość tzn uszczelka, robocizna i planowanie?(jeżeli to ta usterka) może już ktoś już takie coś robił/remontował? Szykuje się na wydatek rzędu 1500 pln czy mylę się?

Opublikowano

Do 1000 spokojnie

Opublikowano
czuć spalony olej. Jutro prowadzę auto do mechanika, a mniej więcej jaka cena wchodzi w grę? za całość tzn uszczelka, robocizna i planowanie?(jeżeli to ta usterka) może już ktoś już takie coś robił/remontował? Szykuje się na wydatek rzędu 1500 pln czy mylę się?

To raczej nie jest wina uszczeki pod głowicą.

Dwa latatemu robiłem uszczelkę u siebie ( koszt 3,3 kPLN razem z wymianą rozrządu przy okazji ).

Objaw był taki że wywalało płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego (mokro pod zbiorniczkiem po ostrzejszej jeździe), poza tym silnik pracował normalnie i żadnego kopcenia nie było.:naughty:

Szukaj przyczyny w chłodniczce EGR-a, lub turbinie :whistling:

Opublikowano

pod zbiornikiem sucho, płyn chłodniczy spadł drastycznie prawie go nie ma, turbina ok, jak dodaje gazu w czasie jazdy żwawo reaguje, jutro mam nadzieję że będę wiedział co dolega

Opublikowano

DPF jest na swoim miejscu czy już na skupie ? :decayed:

Na twoim miejscu na początek wyłączyłbym z obiegu chłodniczkę spalin ( bypas na węże płynu chłodzącego i zaślepka na dojściu spalin do EGR-a).

Następnie bym pojeździł z tysiaka i poobserwował, dowiesz się czy to wina chłodniczki, czy nie :whistling:

Opublikowano

Tylko kolega musi się zdecydowac jaki smród mają spaliny- ubywa w duzej ilosci plynu a spaliny smierdzą spalonym olejm.... Coś tu jest nie tak z zeznaniami....

Jeśli byla by to uszcz.pod glowicą to bys miał układ chlodzenia napompowany cisnieniem i wywalalo by ze zbiorniczka pĺyn. A jesli motor tak kopci,ubywa plyn i uklad nie jest napompowany-weże miękkie to chłodniczka.

Opublikowano

Smród tego co leci z rury to rzecz względna, jednemu będzie śmiedzieć olejem , drugiemu nieświeżymi skarpetami :decayed:

Dla tego trzeba od czegoś zacząć, a sprawdzenie na początek czy to wina chłodniczki , czy nie ( przy opisanych obiawach), wydaje mi się na początek najprostsze :whistling:

Opublikowano

Auto odebrane. Chłodniczka EGR, przy okazji wymiana uszczelki głowicy, koszt z robocizną i częściami 750 zł, oczywiście chłodniczka z silnika, nowa po powrocie z urlopu koszt u Gajosa ok 1450 zł

Opublikowano

Uszcz.pod glowicą przy okazj... Zajebiaszcza diagnoza.

Opublikowano

Auto odebrane. Chłodniczka EGR, przy okazji wymiana uszczelki głowicy, koszt z robocizną i częściami 750 zł, oczywiście chłodniczka z silnika, nowa po powrocie z urlopu koszt u Gajosa ok 1450 zł

Zaraz, bo nie kumam, mechanior stwierdził że to wina chłodniczki , a przy okazji wymienił uszczelkę pod głowicą ? :eusathink::naughty:

I co , narazie jeździsz z wyłączoną z obiegu chłodniczką i będziesz ją zmieniał po powrocie ? :decayed:

Dobrze zrozumiałem ????

Opublikowano

Uszczelkę wymienił mi bo silnik chodził nierówno, stwierdził że to uszczelka pod głowicą, po wymianie uszczelki silnik chodzi równo, Chłodniczka jest sprawna, została wymontowana z rozbitego auta, a wymienić na nową mam zamiar po powrocie z urlopu. Myślę że 750 zł to nieduży koszt, zwłaszcza że to robocizna i części. Ja jestem zadowolony, auto sprawne, więc jest ok. Uważacie że nie ma sensu wymieniać chłodniczkę skoro jest sprawna?

Opublikowano

Tak bez sensu zmieniać dobre na nowe... Ale mechanicy takich elastycznych chojnych kliejentów uwielbiają...

Opublikowano

Coś Ci ten mechanik nabajerował, nie chce mi się wierzyć że padnięta była uszczelka pod głowicą i chłodniczka spalin jednocześnie. :decayed:

Za duży zbieg okoliczności :P

Jeździłem z dmuchniętą uszczelką pod czapką ok 15 kkm, i poza wywalaniem płynu przez zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego nic się nie działo.

Ale ważne że śmiga i wszystko O.K. :)

Opublikowano

750,00 zł ?

Nie chce mi się wierzyć aby w tej cenie ktokolwiek zrobił taki zakres prac zgodnie z procedurami.

Uszczelka i planowanie głowicy + robota - tu można na siłę wywalczyć 750 zeta ale to musi być bardzo dobry znajomy.

A gdzie cała reszta części niezbędna do prawidłowego złożenia silnika + jeszcze chłodniczka spalin.

Na Ukrainie to robiłeś?

Opublikowano

750,00 zł ?

Nie chce mi się wierzyć aby w tej cenie ktokolwiek zrobił taki zakres prac zgodnie z procedurami.

Uszczelka i planowanie głowicy + robota - tu można na siłę wywalczyć 750 zeta ale to musi być bardzo dobry znajomy.

A gdzie cała reszta części niezbędna do prawidłowego złożenia silnika + jeszcze chłodniczka spalin.

Na Ukrainie to robiłeś?

+1 :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...