Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap z 1.8 ADR na 1.8T AUM lub AUQ


mkrajewski08

Rekomendowane odpowiedzi

Witam planuje Swap jak w temacie. Pytanko do was ktory silnik lepszy AUM czy AUQ??? i jak to niby jest z tą adaptacją nowych sterowników żeby wszystko dobrze się zgrało bo tak mi napisał koleś od jednego silnika że trzeba bedzie zrobic adaptacje koszt + - 150zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o pasujące 1.8T to który najlepiej wsadzić? Ja osobiście myślałem nad AEB ale nie wiem jakie są różnice między tym a innymi silnikami.

I zastanawiam się też czy dało by radę upchać jakieś V8, 4.2? AHC?

Na YT jeden gość ma filmiki z A4 4.2 w dodatku RWD. Pomijając koszt silnika ciężko coś takiego zamontować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aeb jest najprostszy - brak mapsensora, przepustnica na linke, najstarszy sterownik. PODOBNO najbardziej idiotoodporny. reszta rozni sie od niego wlasnie dodaniem MAP, elektroniczna przepustnica itd.

V8 bez problemu wejdzie do a4b5, w razie potrzeby moge dac namiary na czlowieka ktory wklada takie silniki do dowolnego audi ;) koszt calkowity z silnikiem ABZ to okolo 11tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem nad swapem i chyba 1.8 T AEB wychodzi najtaniej i najmniej problemów:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tylko kwestia lap. Poprzeczne silniki maja zupelnie inne kolektory, turbosprezarki. Nie warto zawracac sobie glowy bo jest to pozbawione sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest prosta decyzja - apu. Tylko pamietaj o pedale gazu i wiazce kabinowej bo wydaje mi sie ze apu to juz elektroniczna przepustnica ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się wsadzić do ADR elektroniczną przepustnicę czy pasuje tylko do młodszych silników? Jeśli się da to przy elektronicznej będę mógł założyć tempomat i regulować to jak ciężko chodzi pedał gazu? Czy może mogę to jakoś wyregulować teraz? W porównaniu do innych aut w Audi strasznie topornie chodzi.

A jak jest ze skrzynią przy AEB i innych? Kończy mi się sprzęgło i nie wiem czy zakładać nowe do ADR'a żeby potem się nie okazało że po zmianie silnika skrzynia albo sprzęgło nie będzie pasować...

Jakie elementy są potrzebne do swapa na AEB? Oczywiście silnik z kolektorami i turbo,wtryski, i co jeszcze? Które sterowniki i inne części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AEB przed liftem były najbardziej wytrzymałe bo z tego co pamiętam były kute...

ale był problem ze strojeniem bo brak tam map sensora i gro tunerów tego nie ogarnia wiem bo przerabiałem temat co do skrzyni raczej też jest trochę inna jak już bawić się w swapp brac komplet wszystko od jednej motorowni

wiadomą sprawa jest przekodowanie imo w poliftach an elektronicznej przepustnicy jest to wszystko inaczej wysterowane trzeba więcej rzeczy zmieniać więcej elektroniki itp ale za to łatwiej wystroić po modach generalnie tematy tych swapów czesto tu się kręcą ale podejmuje się tego 1 na 20 klubowiczów :P

ja osobiście brał bym AEB przed liftem i szukał konkret tunera który to wystroi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat AEB ogarnia tez doskonale nasz kolega z forum Gregor10. Polecam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wydawalo mi sie ze kolega Gregor ogarnia ale nie bylem pewien. Jak dwa lata temu szukalem to poza GTO nikt nie chcial ze mna rozmawiac o AEB :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregor tez juz lutuje? Bo ze starymi aeb nie bylo tak latwo a jak ostatnip z Grzeskiem rozmawialem to jeszcze tego nie ogarnial. No ale moglo sie pozmieniac;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...