Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka dawka paliwa i kąt wtrysku dla AHH


Jay_Z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie mogę się doszukać jaka powinna być optymalna dawka paliwa i kąt wtrysku dla silnika AHH 90ps.

Jeżeli ktoś się orientuje będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt wtrysku ok 49-51, a dawka od 3 do 3.6 tak ustawiałem przed modami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. U mnie jest dawka powyżej 5 a kąt wtrysku całkiem rozjechany to może dlatego ma muła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,8-3,0mg jest według mnie najlepszym ustawieniem jeżeli komuś zależy by auto było zrywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 dla diesla to dawka na paliwa j3st wysoka jest odwrotnosc jak bys mial dawkr np 10 to dawka niska a 3 wysoka tak to sie interpretuje najlepiej 4.5-5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisz głupot!

nawet nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo się mylisz

dawka na biegu jałowym dla tych samych warunków pracy jest zawsze taka sama, zasil pompę z bańki, nie zapomnij o powrocie, ustaw sobie dawkę 2,8mg i zapal auto niech sobie tak 24h po chodzi na postoju, potem ustaw dawkę 10mg i tez zostaw na 24h i porównaj ile spaliło auto w obu przypadkach, w obu przypadkach auto spali tyle samo, jak nie wierzysz śmiało zrób doświadczenie:)

realna dawka paliwa na biegu jałowym dla tych samych warunków pracy jest zawsze taka sama, bo jedynym wyznacznikiem są obroty, ecu ma je trzymać i nic innego się nie liczy, a to że przy mniejszej dawce auto jest zrywniejsze jest przez zmianę zakresu pracy nastawnika, powiedzmy dla dawki 5,0mg przy 20mg auto dostaje 20mg a przy dawce jałowej 3,0mg dostaje przy tych 20mg o 2mg więcej bo zakres pracy nastawnika jest inny

jak według ciebie dawka 5mg jest najlepsze to sobie na takiej jeździ, auto przymulone, mało zrywne i wcale mniej nie pali niż na dawce 3,0mg, mi mniej paliło na 3,0mg bo kilka lat temu testowałem lejąc do pełna bak czy jest jakaś kolwiek różnica w spalaniu na dawce 2,8mg i 5,0mg, różnica była o 0,1L mniejsze spalanie na 2,8mg czyli różnica w granicy błędu pomiaru ale kolosalnie zrywniejsze auto było, po prostu przepaść, niebo a ziemie, każde auto różnie reaguje, mój afn seryjny jeździł na 5,0mg tragicznie a na 2,8mg całkiem inna jazda, na 5,0mg musiałem mieć zapas by wjechać na rondo tak mułowate auto było, to że pisze że jaka dawka jest najlepsza to nie dlatego ze mi się tak podoba albo że tak w intrenecie mądrzy teoretycy powielają tylko że sam to setki tysięcy km przetestowałem na swoim i na masie innych aut, na pompie AHH z wtryskami AXG 0,203mm (2.5TDI 150km) też miałem 3,0mg i teraz na najmocniejszej jedenastce i wtryskach 0,225 tez mam tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisz głupot!

nawet nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo się mylisz

dawka na biegu jałowym dla tych samych warunków pracy jest zawsze taka sama, zasil pompę z bańki, nie zapomnij o powrocie, ustaw sobie dawkę 2,8mg i zapal auto niech sobie tak 24h po chodzi na postoju, potem ustaw dawkę 10mg i tez zostaw na 24h i porównaj ile spaliło auto w obu przypadkach, w obu przypadkach auto spali tyle samo, jak nie wierzysz śmiało zrób doświadczenie:)

realna dawka paliwa na biegu jałowym dla tych samych warunków pracy jest zawsze taka sama, bo jedynym wyznacznikiem są obroty, ecu ma je trzymać i nic innego się nie liczy, a to że przy mniejszej dawce auto jest zrywniejsze jest przez zmianę zakresu pracy nastawnika, powiedzmy dla dawki 5,0mg przy 20mg auto dostaje 20mg a przy dawce jałowej 3,0mg dostaje przy tych 20mg o 2mg więcej bo zakres pracy nastawnika jest inny

jak według ciebie dawka 5mg jest najlepsze to sobie na takiej jeździ, auto przymulone, mało zrywne i wcale mniej nie pali niż na dawce 3,0mg, mi mniej paliło na 3,0mg bo kilka lat temu testowałem lejąc do pełna bak czy jest jakaś kolwiek różnica w spalaniu na dawce 2,8mg i 5,0mg, różnica była o 0,1L mniejsze spalanie na 2,8mg czyli różnica w granicy błędu pomiaru ale kolosalnie zrywniejsze auto było, po prostu przepaść, niebo a ziemie, każde auto różnie reaguje, mój afn seryjny jeździł na 5,0mg tragicznie a na 2,8mg całkiem inna jazda, na 5,0mg musiałem mieć zapas by wjechać na rondo tak mułowate auto było, to że pisze że jaka dawka jest najlepsza to nie dlatego ze mi się tak podoba albo że tak w intrenecie mądrzy teoretycy powielają tylko że sam to setki tysięcy km przetestowałem na swoim i na masie innych aut, na pompie AHH z wtryskami AXG 0,203mm (2.5TDI 150km) też miałem 3,0mg i teraz na najmocniejszej jedenastce i wtryskach 0,225 tez mam tyle samo

4,5 mg dawka fabryczna

Edytowane przez Leopold27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twoim aucie fabryczna dawka była dobra w dniu w którym auto wyjechało z fabryki czyli 18 lat temu, od tamtego czasu wiele się pozmieniało...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt ok 60-62 stopnie a dawka 3.2-3.6. Przetestowane i ładnie odpala i nie dymi zbyt mocno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twoim aucie fabryczna dawka była dobra w dniu w którym auto wyjechało z fabryki czyli 18 lat temu, od tamtego czasu wiele się pozmieniało... ;)

dokladnie.

wartosci pokazuja faktyczne ilosci paliwa wylacznie dla skalibrowanej pompy.wszelkie modyfikacje polozenia nastawnika powoduja ze odczyty staja sie nierzeczywiste.

ecu nie ma zadnej informacji o faktycznej dawce paliwa to sa wartosci zapisane w mapach, ze dla danego polozenia nastawnika dawaka jest taka, jezeli nastawnik przestawisz pkt odniesienia zostaje utracony,

o tym jak jedzie diesel decyduje ilosc powietrza i paliwa. jako ze na biegu jalowym ilosc powietrza jest w nadmiarze decyduje o tym wylaczie dawka paliwa poprzez zadane w adaptacjach. obroty.

czyli ecu leje tyle paliwa ile obrotow ma uzuskac.

a dawke odczytuije tak jak sie ustawi nastawnik.

Edytowane przez Musashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na vagu masz zakres od 3-9, ustaw między 3 a 4 i będzie dobrze, kąt 49-51, ale jak się nie wstrzelisz i będzie 55 czy 45 to się nie przejmuj, nie będzie to powodem "muła', może gdzie indziej należy szukać przyczyny :wink: - komplet logów i analizowanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkońcu jaka dawka i kąt ponieważ tez mam muła, no i silnik równo nie pracuje.

na forum jest wyszukiwarka. czy jej uzycie jest takie skomplikowane?

wystarczy w wpisac "kat wtrysku". temat wielokrotnie omawiany!

kat do 55, nominalnie 49-51,

dawka 4-4,5 to wartość ustawiana fabrycznie.

na objawy, o ktorych napisales skladac sie moze wiele roznych przyczyn, zrob logi!

Edytowane przez Musashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...