Bartasso Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Cześć, jako że nie znalazłem takiego wątku a z chęcią wysłuchałbym waszych sugestii, niedawno zakupiłem b5 1.8T i chce przejść do pierwszego(mojego serwisu auta) oto sprawy które wytypowałem: - rozrząd sprawdzenie+wymiana na nowy - świece klasycznie wymiana na nówki - olej plus wszystkie filtry plus płukanka - wymiana płynu chłodniczego - wymiana płynu hamulcowego - wymiana tarcz( w moim przypadku tył jest bardzo słaby) gdzie jeszcze powinienem zajrzeć, co sprawdzić?
Labiel Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabinowy, podpiąć VAGa i sprawdzić ewentualne błędy. Sprawdzić ciśnienie w kołach (to w zasadzie powinno robić się regularnie co jakiś czas).
Bartasso Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 o filtrach napisałem vag to wiadomo:)
lukaszek13ns Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Jaki przebieg warto zwrócić też uwagę na łańcuch wałków i napinacz. Jak już wymieniasz płyny to nie zapomnij o wspomaganiu Temperatury na zewnątrz wysokie można też wymienić olej i czynnik chłodzące w układzie klimatyzacji
Labiel Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Nie jestem pewien czy olej wspomagania wymienia się, czy nie jest on czasem "dożywotni" tak jak w skrzyni - pod warunkiem oczywiście że nic się nie dzieje. Bynajmniej nie ma o tym mowy w instrukcji obsługi.
Bartasso Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 faktycznie o wspomaganiu zapomniałem, mam takowy na półce, to zmienie:)
Labiel Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Ja osobiście bym nie zmieniał. Jeśli olej jest czysty, nic się nie dzieje to raczej kondycji auta nie poprawisz. A jak zalejesz jakiś c**jowy olej to może być gorzej. Z tego co gdzieś tam czytałem, ori olej do wspomagania do tanich nie należy.
lukaszek13ns Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Nie jestem pewien czy olej wspomagania wymienia się, czy nie jest on czasem "dożywotni" tak jak w skrzyni - pod warunkiem oczywiście że nic się nie dzieje. Bynajmniej nie ma o tym mowy w instrukcji obsługi. Febi mineralny zielony litr kosztuje coś ponad 30 zł. Olej się wymienia w układzie wspomagania jak i w skrzyni. Nie ma dożywotniego oleju każdy olej płyn z czasem traci swoje właściwości. Ale o tym jest napisane na forum w innych działach, wiec nie ma co tutaj robić bałaganu i pisać znów o tym samy.
Labiel Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Jeśli chodzi o skrzynię, według instrukcji oleju się nie wymienia. Można, a nawet trzeba sprawdzić jego poziom, szczególnie jeśli widoczne są wycieki (często minimalnie potrafi lecieć na zimeringu wybieraka). Olej jaki należy dolać to syntetyk, broń boże jakiegoś minerała bo może się okazać że w zimę przy ruszaniu nie będzie trzeba wbijać biegu, a auto samo pojedzie. Mowa oczywiście o manualu, bo w automacie wiadomo że jest inaczej. Rozbierałem ostatnio swoją starą skrzynię biegów która została mi po swapie. Mimo lekkiego pocenia się w wyżej wymienionym miejscu oleju było praktycznie tyle ile być powinno. Sam olej był czyściutki, bez żadnego syfu. Co do układu wspomagania to też jestem zdania - tak jak zresztą producent podaje, aby go nie wymieniać. Chyba że widzimy że olej jest już jakiś zasyfiony itp - nie wiadomo jakie auto wcześniej miało przygody, jak było eksploatowane. Reasumując, jak wszystko jest ok to ewentualnie uzupełnić braki. Jak ktoś chce inwestować to oczywiście nikt mu tego nie zabroni, ale uważam że nadgorliwość gorsza jest od faszyzmu. Skoro już tak rozmawiamy o przeglądzie auta itp to nurkuj do kanału i oglądaj auto od spodu, sprawdź czy nie ma wycieków itp. Sprawdź też odmę silnika, często pęka.
Marc!n Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Ja proponuję również zmierzyć ciśnienie oleju lub od razu zwalić miskę i zobaczyć co tam się dzieje. Do tego po logach zobaczyć na cewki, sonda, n75, dv, MAF. Posprawdzać szczelność dolotu i wężyki podciśnień bo parcieją i się przecierają. Do zawiasu i na przeguby też warto zaglądnąć.
Garreth Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Podskocz sobie jeszcze na serwis klimy koniecznie wraz z odgrzybianiem. Nie wiadomo czy poprzedni właściciel kiedykolwiek to robił, a nie ma sensu się truć.
szybki34 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Nie zaszkodzi sprawdzić zawieszenia - wahacze i końcówki drążków, łączniki stabilizatorów, amortyzatory.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się