badman2503 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Witam,Jak w temacie.Sprawa jest długa i skomplikowana wiec od początku. Zmieniłem opony zimowe miękie na uniroyal rain sport 3...ponoć twarde. Przy prędkościach od ok 90 km\h czułem wibracje podwozia, Myslalem ze to może być kwestia źle wyważonych kół. Pojechalem do wulkanizatora...sprawdził i wszystko jest ok. Jeżdże stałą strasą i w miejscu w ktorym mogę osiągnąć zawrotną prędkość 90 km\h droga poddala sie naciskowy tirów i ponoć całą winę moge zrzucić na nią. Nie dało mi to spokoju i wybrałem się na przejażdżkę- drgania występowaly dalej. Czulem ze znikają jak minę ok 110 km\h. Pojechalem do zaprzyjaźnionego mechanika, stwierdzil że to przeguby( słyszał jakies chrobotania). wymienił na inne ( nie nowe - lecz sprawne). Okazalo się że dalej drży...staneliśmy na biegu jalowym i okazalo się że silnik przy obrotach ok 1700-1900 dostaje wlasnie takich wibracji. Jako że jeżdżę spokojnie wlaśnie takie obroty mam przy ok 90-110 km\h ( 6 bieg) . Tym razem wymieniliśmy poduszki pod silnikiem. Znowu nie na nowe...ale sprawne. Po wymianie wibracje na biegu jalowym ustały. Szczęśliwy ruszylem w trasę i posmutniałem straszliwie bo teraz przy prędkości od 90 km\h wzwyż czuje się drgania podwozia. Im szybciej tym sa one mocniejsze. Nie czuć tego na kierownicy..tylko na "fotelu". Jeśli przy tych prędkościach dam na luz, obroty spadna do najniższych ale buda dalej telepie. Mniej czuje te drgania przy obciążeniu silnika, jak puszczam gaz wzmagają się. Co ciekawe przed wymianą przegubów i poduszek ….drgania były mniejsze. Cos czuje że wymieniając poduszki zniknął problem który mialem na początku ( drgania ustawaly po danym przedziale obrotów) a wymieniając przeguby napsuliśmy i przez to pojawiły się „nowe” drgania które są mocniejsze im szybciej się jedzie. Mechanik wysyła mnie do specjalistów od skrzyni ( stąd temat w tym dziale)...a że tam rozmowa może zacząć się od kilku tyś zł to chciałbym usłyszeć wasze opinie Audi A4 B6 2,5 TDI Automat silnik AYM Pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Podmień koła na inne, takie które na pewno są proste i wyważone bo coś mi się wydaje, że to będzie ich wina.
gracek89 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Sprawdz czy nie zabrudzony jest czujnk magnetyczny na skrzyni biegów Sprawdz czy nie zabrudzony jest czujnk magnetyczny na skrzyni biegów. Ale najpierd odlacz czujnik od predkosci i przejedz sie z obciazeniem i zobacz czy dalej wystepuja drgania w tych zakresach co wcześniej
wesz82 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Sprawdz czy nie zabrudzony jest czujnk magnetyczny na skrzyni biegów Sprawdz czy nie zabrudzony jest czujnk magnetyczny na skrzyni biegów. Ale najpierd odlacz czujnik od predkosci i przejedz sie z obciazeniem i zobacz czy dalej wystepuja drgania w tych zakresach co wcześniej Możesz sprecyzować???
domin30 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Witam Miałem identyczne objawy co ty. Wymieniłem pół auta a padnięta okazała się dwumasa drżała na postoju i podczas jazdy auto wpadało w wibracje. mam ten sam zestaw napędowy co ty 2,5 TDI + multitronic AYM
badman2503 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Wymienilem poduszke i drgania ustały do pewnej prędkości. Wykluczam wiec dwumase bo atko płynie gdzieś do 100..120 km/h. Potem cisne szybciej i telepie co raz mocniej...jest glos ze to może byc zapieczony zacisk na tylnych hamulcach...chciałbym mieć wiedzę potrzebna do rozwiązania problemu ale poddaje sie. Znowu zostawiam auto u mechanika jutro.. A za tydzień jade w dłuższa trasę...czas i pomysły się kończą.
gracek89 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Czujnik halla moze zle odczytuje albo czujnik predkosci na skrzyni biegow to taki czarny okrągły przycisniety blaszka moze jest brudny lub przedow robi zware i wtery dawka wtrysku moze byc zle dozowana i wystepuja w tym przedziale wibracje. Mozliwe tez ze kolo rozrzadu na klinie jest luzne lib sam pompowtrysk siada lub jego uszczelnienie a cp jeszcze do ikladu paliwa pompa tamdemowa moze dawac za male cisnienie na pompki i wtedy nie domagaja w tym zakresie obrotow. Sam sie tteraz z tym borykam ale nie mam czasu zajrzec. Napewno jak zrobi sie cieplej to oblukam. Ale na poczatku sugerował bym sprawdzenie czujnika halla i czujnika na skrzyni biegów.
wesz82 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Do autora wątku: Jakby to był tylni zacisk koło by sie blokowało a co z tym idzie nagrzewało. Czułbyś ze całe koło jest nagrzane. U mnie jak tylni zacisk nie odbijał to w lecie przy 25stopniach przeszedłem przypadkiem koło tego koła i poczułem ciepło. Poza tym nic nie biło nie było drgań. Tu albo jest winny układ paliwowy albo napędowy. Zrób tak jedz na 5 biegu 50km/h potem pedał w podłogę do 120-140 i powiedz co się dzieje????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się