Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Określić Stan Sprzęgła?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki zestaw sprzęgła+dwumas jest lepszy Luk czy Sachs? Czy to bez różnicy tak jak Real lub Barcelona... to i to dobre

Opublikowano

Raczej bez większej różnicy. Luk jest trochę tańszy ale też dobry

Opublikowano

Dziękuję kolego serdecznie.pozdro

Opublikowano

korzystniej wychodzi ciutkę sachs :)

Opublikowano

Witam panowie a ja mam takie pytanie,jak silnik zimny to na jalowych obrotach jak wcisne sprzeglo, to slychac delikatne piszczenie..... czyzby lozysko oporowe sie sypalo? Jak sielnik sie rozgrzeje ogolnie jak sie troche sprzegla pouzywa i jest cieply to na jalowych nie slychac juz tylko moze troche jak wcisne sprzeglo i dodam gazu na 2,5 tys to troszke piszczy.. po puszczeniu sprzegla ustepuje... Czy to juz czeka mnie wymiana?

Pozdrawiam


korzystniej wychodzi ciutkę sachs :)

Mam jeszcze pytanie odnośnie tego jakie sprzeglo siedzi w moim, jednomas czy dwumas? 1.6 benzyna 101km 1995 r.pr.

Opublikowano

Mam jeszcze pytanie odnośnie tego jakie sprzeglo siedzi w moim, jednomas czy dwumas? 1.6 benzyna 101km 1995 r.pr.
Dołączam się do pytania z tym, że mój egzemplarz jest z 1997 r.
Opublikowano

W obu dwumas

Opublikowano

A odnośnie tego piszczenia?

Opublikowano

Wygląda to na łożysko. Jeśli piszczy lekko to póki co bym jeździł. Jak będzie mocno zużyte to będzie bardzo głośno chodzić o ile nagle się nie rozsypie. A sprzęgło łapie bardzo wysoko?

Opublikowano (edytowane)

nom wysoko ale nie az tak strasznie, lecz wielu pisze ze nawet po wymianie sprzegla bierze wysoko w tym samochodzie...

Edytowane przez coolio699
Opublikowano

U mnie po wymianie bierze dużo niżej niż przed. Ale i tak nie u samego dołu. Z tym że stare sprzęgło łapało może z 3cm u góry więc może czuję mocno różnicę dlatego że było dobite.

Opublikowano

tylko kurde biegi chodzą ładnie sprzeglo sie nie slizga, ciagnie mocno, tylko to piszenie to raczej lozysko bo chyba docisk o tarcze by nie piszczal na postoju tylko np przy ruszaniu nie? duzo mozna jeszcze na takim pojezdzic? na cieplym silniku nic nie slychac...

Opublikowano

Jak masz możliwość ogarnąć holowanie do mechanika w razie awarii to jeździj aż się rozsypie i rozglądaj się za nowym sprzęgłem. Jak już coś piszczy czy wyje to prawdopodobnie dłużej jak miesiąc nie pojeździsz ale nie jest to pewne, może akurat pochodzi jeszcze dość długo. Jak będziesz mieć jakieś problemy ze zmianą biegów albo będzie głośno wyć to wymieniaj od razu komplet bo nic już nie zrobisz a oszczędzisz sobie kłopotów.

Opublikowano

Dziwna sprawa z tym sprzęgłem. U mnie też nie szarpie, nie ślizga, ale bierze bardzo wysoko. Gdyby podzielić zakres ruchu pedału sprzęgła, to u mnie bierze w górnej 1/3.

Opublikowano

to chyba standard... u mnie też w górnej 1/3 bierze. a chodziło mi po głowie czy zaraz sprzęgło się nie skończy więc się trochę uspokoiłem

Opublikowano

no ja bym sie tym braniem wcale nie przejmowal tylko u mnie kurcze na zimnym pisk troche jest jak wcisne sprzeglo ktory ustaje przy rozgrzaniu...., MLODZIAN ile masz w swoim przebiegu? zmieniane miales kiedys sprzeglo?

Fenrir mowisaz zeby zmienic komplet ale razem z dwumasem?

Opublikowano

Jak komuś za wysoko bierze, to niech sobie zapowietrzy trochę układ, to będzie brało przy podłodze. :decayed:

A na poważnie, to jeździć póki działa, a potem cały komplet wymieniać. Ja niestety boleśnie doświadczyłem jak pewnego razu postanowiłem wymienić sam wysprzęglik, ale bez tarczy i docisku (wtedy dwumasy nie miałem w samochodzie).

Opublikowano

POCZEKAJ- a teraz jak Ci bierze? miales jakis dzwiki sprzegla? tzn piszczenie jak zimny przy wcisnieciu?


SIe boje tylko zeby sie cos nie roz***lo i nie narobilo ambarasu... ale np jesli ktos mialby cos podobnego i jezdzil na tym troche to bym byl spokojniejszy bo nie chce wydawac kasy na cos co moze jeszcze nie byc konieczne...

Tak ogolnie czy wymieniajac sprzeglo trzeba odrazu wymieniac dwumase?

Opublikowano

Moje problemy ze sprzęgłem były w poprzednim samochodzie innej marki, więc nie wiem nic o piszczeniu w Audi.

Mówią, że jak wymieniać dwumasę, to od razu tarczę i docisk. Myślę że nie ma co panikować na zapas. Pojeździj, poobserwuj czy problem się nie nasila, bo kasę wywalić łatwo, a niewiele może z tego wyniknąć.

Opublikowano

Założyłem ten temat, i ciągle jeszcze jeżdżę na tym samym sprzęgle. Z tego wniosek że nie do końca należy wierzyć mechanikom, a porady praktyczne kolegów z forum też są przydatne. :banan:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...