TomekfanAUDI Opublikowano 12 Stycznia 2015 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Jaki zestaw sprzęgła+dwumas jest lepszy Luk czy Sachs? Czy to bez różnicy tak jak Real lub Barcelona... to i to dobre
Fenrir Opublikowano 12 Stycznia 2015 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Raczej bez większej różnicy. Luk jest trochę tańszy ale też dobry
TomekfanAUDI Opublikowano 12 Stycznia 2015 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Dziękuję kolego serdecznie.pozdro
coolio699 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Witam panowie a ja mam takie pytanie,jak silnik zimny to na jalowych obrotach jak wcisne sprzeglo, to slychac delikatne piszczenie..... czyzby lozysko oporowe sie sypalo? Jak sielnik sie rozgrzeje ogolnie jak sie troche sprzegla pouzywa i jest cieply to na jalowych nie slychac juz tylko moze troche jak wcisne sprzeglo i dodam gazu na 2,5 tys to troszke piszczy.. po puszczeniu sprzegla ustepuje... Czy to juz czeka mnie wymiana? Pozdrawiam korzystniej wychodzi ciutkę sachs Mam jeszcze pytanie odnośnie tego jakie sprzeglo siedzi w moim, jednomas czy dwumas? 1.6 benzyna 101km 1995 r.pr.
Atlasus Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Mam jeszcze pytanie odnośnie tego jakie sprzeglo siedzi w moim, jednomas czy dwumas? 1.6 benzyna 101km 1995 r.pr. Dołączam się do pytania z tym, że mój egzemplarz jest z 1997 r.
Fenrir Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Wygląda to na łożysko. Jeśli piszczy lekko to póki co bym jeździł. Jak będzie mocno zużyte to będzie bardzo głośno chodzić o ile nagle się nie rozsypie. A sprzęgło łapie bardzo wysoko?
coolio699 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) nom wysoko ale nie az tak strasznie, lecz wielu pisze ze nawet po wymianie sprzegla bierze wysoko w tym samochodzie... Edytowane 16 Lutego 2015 przez coolio699
Fenrir Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 U mnie po wymianie bierze dużo niżej niż przed. Ale i tak nie u samego dołu. Z tym że stare sprzęgło łapało może z 3cm u góry więc może czuję mocno różnicę dlatego że było dobite.
coolio699 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 tylko kurde biegi chodzą ładnie sprzeglo sie nie slizga, ciagnie mocno, tylko to piszenie to raczej lozysko bo chyba docisk o tarcze by nie piszczal na postoju tylko np przy ruszaniu nie? duzo mozna jeszcze na takim pojezdzic? na cieplym silniku nic nie slychac...
Fenrir Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Jak masz możliwość ogarnąć holowanie do mechanika w razie awarii to jeździj aż się rozsypie i rozglądaj się za nowym sprzęgłem. Jak już coś piszczy czy wyje to prawdopodobnie dłużej jak miesiąc nie pojeździsz ale nie jest to pewne, może akurat pochodzi jeszcze dość długo. Jak będziesz mieć jakieś problemy ze zmianą biegów albo będzie głośno wyć to wymieniaj od razu komplet bo nic już nie zrobisz a oszczędzisz sobie kłopotów.
dliwski Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Dziwna sprawa z tym sprzęgłem. U mnie też nie szarpie, nie ślizga, ale bierze bardzo wysoko. Gdyby podzielić zakres ruchu pedału sprzęgła, to u mnie bierze w górnej 1/3.
MŁODZIAN Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 to chyba standard... u mnie też w górnej 1/3 bierze. a chodziło mi po głowie czy zaraz sprzęgło się nie skończy więc się trochę uspokoiłem
coolio699 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 no ja bym sie tym braniem wcale nie przejmowal tylko u mnie kurcze na zimnym pisk troche jest jak wcisne sprzeglo ktory ustaje przy rozgrzaniu...., MLODZIAN ile masz w swoim przebiegu? zmieniane miales kiedys sprzeglo? Fenrir mowisaz zeby zmienic komplet ale razem z dwumasem?
poczekaj Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Jak komuś za wysoko bierze, to niech sobie zapowietrzy trochę układ, to będzie brało przy podłodze. A na poważnie, to jeździć póki działa, a potem cały komplet wymieniać. Ja niestety boleśnie doświadczyłem jak pewnego razu postanowiłem wymienić sam wysprzęglik, ale bez tarczy i docisku (wtedy dwumasy nie miałem w samochodzie).
coolio699 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 POCZEKAJ- a teraz jak Ci bierze? miales jakis dzwiki sprzegla? tzn piszczenie jak zimny przy wcisnieciu? SIe boje tylko zeby sie cos nie roz***lo i nie narobilo ambarasu... ale np jesli ktos mialby cos podobnego i jezdzil na tym troche to bym byl spokojniejszy bo nie chce wydawac kasy na cos co moze jeszcze nie byc konieczne... Tak ogolnie czy wymieniajac sprzeglo trzeba odrazu wymieniac dwumase?
poczekaj Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Moje problemy ze sprzęgłem były w poprzednim samochodzie innej marki, więc nie wiem nic o piszczeniu w Audi. Mówią, że jak wymieniać dwumasę, to od razu tarczę i docisk. Myślę że nie ma co panikować na zapas. Pojeździj, poobserwuj czy problem się nie nasila, bo kasę wywalić łatwo, a niewiele może z tego wyniknąć.
idziollo Opublikowano 15 Lipca 2015 Autor Opublikowano 15 Lipca 2015 Założyłem ten temat, i ciągle jeszcze jeżdżę na tym samym sprzęgle. Z tego wniosek że nie do końca należy wierzyć mechanikom, a porady praktyczne kolegów z forum też są przydatne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się