noxes Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam. Kupiłem za nieduże pieniądze B5 2.4 quattro w skórze i z manualem Niestety delikatnie uszkodzona, ale to nie o tym mowa. Mam problem z silnikiem,Wyglada na to jakby zalewało go. Normalnie odpala, ale jak depnę w pedal gazu i przytrzymam to nie wejdzie na obroty, najpierw będzie szarpać, strzelać prychać i dopiero powoli wejdzie na obroty. Jutro popatrzę do rozrządu jak wygląda. Co do błędów była cała litania, aktualnie nie było, żadnych, choć przypuszczam, że później mogły pojawić się błędy bogatych mieszanek co akurat jest normalne. Ktoś coś poradzi? Szkoda byłoby taki samochód na graty rozbierać ;( Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez noxes
neoxpl Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Kolego zrób tak odłącz aku odłącz sondę lambda i podłącz aku i odpalaj. Napisz o efektach Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez neoxpl
noxes Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Gaz mam,nawet jakiś z górnej pólki tam siedzi. Ok papatrze sa sondy co i jak. Czytałem gdzieś, że przestawiony rozrząd na którejś głowicy będzie dawał podobny efekt. EDIT: Po odłączeniu sondy nic się nie zmienia, swoją drogą czego tam jest jedna sonda? Ktoś coś jeszcze? Logi raczej odpadają, samochód nie jeździ. Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez noxes
marzol Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Sprawdź przewody i świece na początek. Podłącz VAGa i sprawdź dokładnie błędy, one na pewno będą wskazówką.
neoxpl Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Aku odlaczany? w celu reseta kompa?
marzol Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 swoją drogą czego tam jest jedna sonda? Jaki masz kod silnika? Wydaje mi się, że powinny być dwie sondy, po jednej na każdą stronę.
jacek70 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Jeśli masz gaz, a masz to może puszczać reduktor i podczas palenia zalewa silnik bo jest za bogato. Osobiście miałem taki przypadek.
noxes Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Gaz raczej wykluczam, można powiedziec, że jest cały czas tak samo.Błędy później dodam, teraz piszę z telefonu. Z tego co pamiętam po pierwszym podłączeniu vaga wyszło min: czujnik położenia wałka, mieszanka za bogata, napięcie za niskie na zacisku 30 i coś chyba od sond.Akumulator odłączony jest praktycznie cały czas.Kod silnika dopiszę jak sprawdzę.Przewody, a raczej same fajki z głowicy są mokre czyt. w oleju, ale czy to mogłoby tak paskudzić pracę silnika?Obstawiam przepływkę, ewentualnie sondę/y. Dołączam odczyt błedów; Pierwsze podłączenie18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskiebrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotnebrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY17953 Sterowanie przepustnicybrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągniętabrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY17537 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowabrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obrotybrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obrotybrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowabrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY17800 Czujnik wałka rozrządu 2 zwarcie do B+brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNYPo skasowaniu polski vag18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskiebrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY16486 Przepływomierz - niskie napięciebrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNYVcds odczyt VCDS-Lite Version: Release 1.0Tuesday, 12 August 2014, 15:00:25:0Chassis Type: 8D - Audi A4 B5Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77-------------------------------------------------------------------------------Address 01: Engine Labels: Redir Fail!Controller: 4B0 907 552 FComponent: 2.4L V6/5V MOTR HS D03Coding: 05201Shop #: WSC 06325No fault code found.Readiness: N/A-------------------------------------------------------------------------------Address 08: Auto HVAC Labels: 8L0-820-043-2D.LBLController: 8L0 820 043 DComponent: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75Coding: 04160Shop #: WSC 063256 Faults Found:00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)30-00 - Open or Short to Plus00603 - Shareware Version. To Decode all DTCs41-10 - Please Register/Activate - Intermittent01272 - Shareware Version. To Decode all DTCs41-10 - Please Register/Activate - Intermittent01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent01274 - Shareware Version. To Decode all DTCs41-10 - Please Register/Activate - Intermittent01206 - Shareware Version. To Decode all DTCs27-10 - Please Register/Activate - IntermittentWyszedł jakiś bląd przepływki, ale chyba ja odpiąłem na chwilę, nie pamietam już... Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez noxes
Banan Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Napisz jaki masz kod silnika? Który rocznik? Będzie wiadomo czy powinieneś mieć dwie czy cztery sondy. Jeśli masz fajki mokre w oleju to może nie przepalać paliwa bo nie ma czasem iskry i stąd bogato. Przepływkę sprawdzisz tylko logując dynamicznie grupę 002 - na jałowym powinna być w okolicy 2-4,5 g/s , przy max obrotach 80% mocy silnika czyli około 130-140 g.s w twoim przypadku. Sondy masz w grupie 033 chyba - napięcia powinny ładnie oscylować sinusoidalnie Ten czujnik jest za lewą głowicą ( bank 2 ) czyli strona kierowcy - sprawdź czy nie ma jakiś zwarć Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez Banan
noxes Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Ok sprawdze to, ale póki co to na lewej głowicy- strona kierowcy, mam luźno łańcuch. Rozsypał się slizg, kto wie czy to nie jego sprawa... Tego kodu gdzie mam szukać na silniku?
Banan Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Wlepka w bagażniku w kole zapasowym? Ja mam nalepkę z kodem silnika na rurze dolotowej do przepustnicy , powinien być też wybity kod gdzieś na głowcach. Edytowane 12 Sierpnia 2014 przez Banan
noxes Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2014 (edytowane) Ok kodu jutro poszukam, a z logowaniem trzeba będzie powstrzymać się do czasu założenia pokrywy zaworów. Kod silnika ALF Z tego co widzę przepływka źle liczy i sonda jedna stoi. Ale to nie wszystko, ciągle mam błąd 17800 Czujnik wałka rozrządu 2 zwarcie do B+ - przewód sprawny, Zostaje wymiana czujnika. Kolejny problem to coś mi warczy w głowicy w której zmieniany był ślizg, podobne do tego jakby łańcuch zahaczał o obudowę, ale nic nie widać. Głos słychać jakby z końcowej części głowicy... Edytowane 13 Sierpnia 2014 przez noxes
Banan Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Przepływkę sprawdziłbym dynamicznie pod obciążeniem , co do sondy u mnie dokładnie tak samo stała na ubogo na jednym napięciu ( na zapłonie na wyłączonym silniku jest 0,450V? ) więc wymieniłem i teraz działa ok. Tu masz opisy po polsku do ALF: http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=63140
noxes Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2014 (edytowane) No nie wyjadę samochodem bo jest porozbierany. Do tego to warczenie jeszcze jest nie wiadomo skąd. Nie wiem ile ma sonda na zgaszonym. Z tym labelem to też dałeś mi zadanie:-) Co się działo jak miałeś padniętą sondę? Edytowane 15 Sierpnia 2014 przez noxes
Banan Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Sonda zablokowała się na ubogo po rozgrzaniu , stała 0,35v. Korekta szła na jednym banku na 25% i wywalało błąd. Auto miało muła , falowania obrotów , przygasania. Ten label po prostu wrzuc do vcds lite do katalogu.
noxes Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Kurdę, jutro, a raczej dziś będę działał dalej. Muszę pozbyć się tego metalicznego warczenia
Banan Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 W ALF są tylko dwie sondy zaraz za kolektorem wydechowym.
oca69 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Kurdę, jutro, a raczej dziś będę działał dalej. Muszę pozbyć się tego metalicznego warczenia Jak Ci sie uda daj znać co to było , u mnie warczy tylko przy odpalaniu rano za pierwszym razem al to nie zawsze
noxes Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2014 U Ciebie to pewnie napinacz... Mi chodzą czarne scenariusze po głowie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się