bebeto Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Nie dawno zakupiłem S4B6 z 2003 roku z udokumentowanym przebiegiem 115tys km. Wszystko ładnie pięknie, auto zbiera się jak trzeba wygląd super i w ogóle jestem mega zadowolony. Po przejechaniu jakiś 300km po zakupie, zaczęło mi dymić lekko z lewej rury, oraz słabiej z prawej. Dym koloru białego, oraz zapach oleju. Na zimnym po odpaleniu kopcenia brak, dopiero po rozgrzaniu zaczyna się problem. Na racingforum znalazłem informacje że to może być przez brudną odmę. Liczyłem że w tym jest problem, ale niestety odma jest czysta. Gdzie szukać problemu? Zaczynam powoli wątpić w to że udało kupić się perełkę... Z góry dziękuję za pomoc
Alex913 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Witaj ! Jesteś pewny, że kopci na biało ? Ile bierze oleju na 1000 km ?
bebeto Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Biały lub lekko siwy dymek. Ile na 1000km hmm powiem Ci szczerze że nie zauważyłem zużycia. Jedynie po dość długiej jeździe pokazuje kontrolke od oleju a z "min" obok ale z tego co zauważyłem(dopiero raz) wyjąłem bagnet żeby sprawdzić stan, po czym włożyłem i kontrolka zniknęła. To samo jak silnik ostygnie. Szukam pomysłu świecie? Katalizator?
Bieniek Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 No jak sprawdziles stan to ile bylo?Malo?uzupelniles??Spada dalej?
bebeto Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Na ciepłym to logiczne że nie dało sie sprawdzić ale następnego dnia stan taki sam jak wcześniej. Nie ubywa a zapach oleju za autem czuć. W środku zapachu brak. Problem maja tylko Ci co jadą za mną a ja przyspieszam.
Alex913 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Dymi i kopci olejem, którego nie spala ? Jak świeci Ci się kontrolka od oleju "MIN", to masz go naprawdę mało lub masz uszkodzony czujnik.
bebeto Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Problem w tym ze oleju jest poziom a kontrolka zapaliła sie na długiej trasie gdzie średnia prędkość mie spadała poniżej 140km/h. Dymi z rury lewej i sporadycznie z prawej. Przy tym jak kopci to śmierdzi olejem takim nie przepalonym. Kopci tylko na rozgrzanym, na zimny tego nie zaobserwowałem.
jacek70 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Może poszły uszczelniacze na jednej głowicy ???
bebeto Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Gdyby poszły uszczelniacze to nie dymiłby na niebiesko? Dziś sprawdziłem i jednak gdzieś trochę oleju zniknęło... Coś między 0.5 a 1L na ponad 1000 km. Silnik czysty z góry i z dołu to samo. "Wypluł" wydechem? Jakieś pomysły?
powaguspisz Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 A gdzieś nie poci się w nie widocznym miejscy z pokrywy zaworów, i nie leci na kolektory ?? Ja uważam że zurzycie leju rzędu 0,5-1L na 1000 km w tym silniku i z pedałem w podłodze gdzie średnia wyszła 140 km/h to chyba raczej norma,. Problem w tym ze oleju jest poziom a kontrolka zapaliła sie na długiej trasie gdzie średnia prędkość mie spadała poniżej 140km/h.Dymi z rury lewej i sporadycznie z prawej. Przy tym jak kopci to śmierdzi olejem takim nie przepalonym. Kopci tylko na rozgrzanym, na zimny tego nie zaobserwowałem. A kontrolka zapala się żółta czy czerwona ?? Żółta - poziom Czerwona - niby ciśnienie / temeratura, i może być uszkodzony czujnik który siedzi w misie. i możliwe że to jest uszczelniacz na zaworach.
pietas a4 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Ja mam 3.0 v6 i tez z lekka ubywa mi oleju i dymi na biało.Ale po przejrzeniu mechanika okazało się,ze właśnie wspomniany przez Ciebie przewód odmy był do wymiany(cały popękał).,,dymienie'' lekko ustąpiło. Po wymianie wszelakich uszczelnień podązając do odmy - silnikiem tez nie ,,buja''.
bebeto Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie?
pietas a4 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Popatrz w moich postach tam masz opisane co i jak się sprawdza.Pozdrawiam.Pisz w razie ustalenia przyczyny.
bebeto Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Wczoraj zatankowałem gaz u ruskich i samochód zaczął skakać jak żaba, dusić się itp. Zapewne kraszone przez Putina pojechałem na vaga a tam wyskoczył mi błąd wypadania zapłonu na 5 cylindrze. Co może być przyczyną? Czy świece to dobry strzał? One też mogłyby powodować kopcenie i zużycie oleju? Mechanik ze mnie słaby więc proszę się nie śmiać
Alex913 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) Świeca, cewka... Najpierw sprawdź to. Odnośnie tytułu tematu... Coś się zmieniło ? Świec pewnie nie zmieniałeś od zakupu, na pewno nie zaszkodzi wymiana wszystkich ośmiu. Po wyjęciu świec sprawdź, czy nie są zarzucone olejem. To może mieć związek z kopceniem. Pzdr. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez Alex913
pietas a4 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 :confused4:I ja muszę takową teorie sprawdzić...
damian111 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Wymien olej na motula albo volvline i będzie po problemie
pietas a4 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Czyli swiece i wymiana oleju i wszystko będzie ok?
kolunio Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie? kolego nie jezdzij na tym oleju ,jest to nie odpowiedni olej do tego auta ,ja jezdze na fusch 0w30 fulll syntetik o jest spoko tylko że drogi ale opłaca się miec taki zalany olej do takiego silnika daje rade w zimie i w lato super naprawde polecam Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie?
bebeto Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Świece wymienione, cewki zamienione tzn ich kolejność i błąd wypadania zapłonu zniknął a auto wróciło do żywych i nawet jakieś takie bardziej dynamiczne 0w30? Gdzieś czytałem o motulu 5w40(i taki na ich stronie polecają) potem ktoś pisał o 10w60 i tak szczerze wymieniam w sobotę olej ale nie wiem jaki wlać. Może wtedy dymienie ustąpi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się