Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kopci i pachnie olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie dawno zakupiłem S4B6 z 2003 roku z udokumentowanym przebiegiem 115tys km. Wszystko ładnie pięknie, auto zbiera się jak trzeba wygląd super i w ogóle jestem mega zadowolony. Po przejechaniu jakiś 300km po zakupie, zaczęło mi dymić lekko z lewej rury, oraz słabiej z prawej. Dym koloru białego, oraz zapach oleju. Na zimnym po odpaleniu kopcenia brak, dopiero po rozgrzaniu zaczyna się problem. Na racingforum znalazłem informacje że to może być przez brudną odmę. Liczyłem że w tym jest problem, ale niestety odma jest czysta. Gdzie szukać problemu? Zaczynam powoli wątpić w to że udało kupić się perełkę...

Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano

Witaj !

Jesteś pewny, że kopci na biało ? Ile bierze oleju na 1000 km ?

Opublikowano

Biały lub lekko siwy dymek. Ile na 1000km hmm powiem Ci szczerze że nie zauważyłem zużycia. Jedynie po dość długiej jeździe pokazuje kontrolke od oleju a z "min" obok ale z tego co zauważyłem(dopiero raz) wyjąłem bagnet żeby sprawdzić stan, po czym włożyłem i kontrolka zniknęła. To samo jak silnik ostygnie. Szukam pomysłu świecie? Katalizator?

Opublikowano

No jak sprawdziles stan to ile bylo?Malo?uzupelniles??Spada dalej?

Opublikowano

Na ciepłym to logiczne że nie dało sie sprawdzić ale następnego dnia stan taki sam jak wcześniej. Nie ubywa a zapach oleju za autem czuć. W środku zapachu brak. Problem maja tylko Ci co jadą za mną a ja przyspieszam.

Opublikowano

Dymi i kopci olejem, którego nie spala ? Jak świeci Ci się kontrolka od oleju "MIN", to masz go naprawdę mało lub masz uszkodzony czujnik.

Opublikowano

Problem w tym ze oleju jest poziom a kontrolka zapaliła sie na długiej trasie gdzie średnia prędkość mie spadała poniżej 140km/h.

Dymi z rury lewej i sporadycznie z prawej. Przy tym jak kopci to śmierdzi olejem takim nie przepalonym. Kopci tylko na rozgrzanym, na zimny tego nie zaobserwowałem.

Opublikowano

Może poszły uszczelniacze na jednej głowicy ???

Opublikowano

Gdyby poszły uszczelniacze to nie dymiłby na niebiesko?

Dziś sprawdziłem i jednak gdzieś trochę oleju zniknęło... Coś między 0.5 a 1L na ponad 1000 km. Silnik czysty z góry i z dołu to samo. "Wypluł" wydechem? Jakieś pomysły?

Opublikowano

A gdzieś nie poci się w nie widocznym miejscy z pokrywy zaworów, i nie leci na kolektory ?? Ja uważam że zurzycie leju rzędu 0,5-1L na 1000 km w tym silniku i z pedałem w podłodze gdzie średnia wyszła 140 km/h to chyba raczej norma,.


Problem w tym ze oleju jest poziom a kontrolka zapaliła sie na długiej trasie gdzie średnia prędkość mie spadała poniżej 140km/h.
Dymi z rury lewej i sporadycznie z prawej. Przy tym jak kopci to śmierdzi olejem takim nie przepalonym. Kopci tylko na rozgrzanym, na zimny tego nie zaobserwowałem.

A kontrolka zapala się żółta czy czerwona ?? Żółta - poziom Czerwona - niby ciśnienie / temeratura, i może być uszkodzony czujnik który siedzi w misie. i możliwe że to jest uszczelniacz na zaworach.

Opublikowano

Ja mam 3.0 v6 i tez z lekka ubywa mi oleju i dymi na biało.Ale po przejrzeniu mechanika okazało się,ze właśnie wspomniany przez Ciebie przewód odmy był do wymiany(cały popękał).,,dymienie'' lekko ustąpiło. Po wymianie wszelakich uszczelnień podązając do odmy - silnikiem tez nie ,,buja''.

Opublikowano

Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie?

Opublikowano

Popatrz w moich postach tam masz opisane co i jak się sprawdza.Pozdrawiam.Pisz w razie ustalenia przyczyny.

Opublikowano

Wczoraj zatankowałem gaz u ruskich i samochód zaczął skakać jak żaba, dusić się itp. Zapewne kraszone przez Putina ;) pojechałem na vaga a tam wyskoczył mi błąd wypadania zapłonu na 5 cylindrze. Co może być przyczyną? Czy świece to dobry strzał? One też mogłyby powodować kopcenie i zużycie oleju? Mechanik ze mnie słaby więc proszę się nie śmiać ;)

Opublikowano (edytowane)

Świeca, cewka... Najpierw sprawdź to. Odnośnie tytułu tematu... Coś się zmieniło ?

Świec pewnie nie zmieniałeś od zakupu, na pewno nie zaszkodzi wymiana wszystkich ośmiu.

Po wyjęciu świec sprawdź, czy nie są zarzucone olejem. To może mieć związek z kopceniem.

Pzdr.

Edytowane przez Alex913
Opublikowano

:confused4:I ja muszę takową teorie sprawdzić...

Opublikowano

Wymien olej na motula albo volvline i będzie po problemie

Opublikowano

Czyli swiece i wymiana oleju i wszystko będzie ok?

Opublikowano

Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie?

kolego nie jezdzij na tym oleju ,jest to nie odpowiedni olej do tego auta ,ja jezdze na fusch 0w30 fulll syntetik o jest spoko tylko że drogi ale opłaca się miec taki zalany olej do takiego silnika daje rade w zimie i w lato super naprawde polecam

Kontrolka zapala się żółta wiec poziom. Zalany był 5w40 schella. Może być to wina oleju który traci swoje właściwości po rozgrzaniu? Może filtr już do wymiany? Jak sprawdzić czy to nie są uszczelniacze lub pierścienie?

Opublikowano

Świece wymienione, cewki zamienione tzn ich kolejność i błąd wypadania zapłonu zniknął a auto wróciło do żywych i nawet jakieś takie bardziej dynamiczne :D 0w30? Gdzieś czytałem o motulu 5w40(i taki na ich stronie polecają) potem ktoś pisał o 10w60 i tak szczerze wymieniam w sobotę olej ale nie wiem jaki wlać. Może wtedy dymienie ustąpi ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...