Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Audi A4 B7 1.8T 163KM +LPG 130 000tyś

Przeczytałem całe 19 stron i wychodzi na to że olej który został wybrany z katalogu w motoryzacyjnym Castrol 5W30 na którym przejeździłem cały rok i wszystko chodziło ok,jest nieodpowiedni dla tego silnika. Teraz szykuję sie na wymianę i mam dylemat (po przeczytaniu forum)czy płukać i zalewać tego LM 5W40. Zaznaczam że oleju nie dolewałem ani kropli a stan jest OK, żadnego szlamu na korku.Czemu ten Castrol jest taki zły i czym sie różni 5W30 od 5W40 ( chyba popiołowość która jest dobierana w zależności od temp.)Samochód całą zimę na zewnątrz a rocznie to nie więcej jak 10 000tyś robie do pracy 7km w jedną stronę i weekendy jakaś traska. Możę ktoś by był tak miły i pomoże mi wybrać olej.

Pozdrawiam

Zrobiłem płukankę LM pro-line i zalałem LM SHT ,mam wrażenie że silnik pracuje ciszej i lepiej no i olej po miesiącu czysty.Polecam i Dzięki za Dobrą rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU

Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie.

Micha w dòł a smok zabity na śmierć.

Jednak płukania robi robote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 200zl olej

Ok 40zl plukanka

Oczywiscie te ceny moga byc nizsze, wszystko zależy od dostawcy.

Zapytaj Dzika, na pewno ma w swojej ofercie.

Witam podłączę się pod temat ja mam shell ultra 5w40 i mam problem z kontrolką oleju min czy to może być przyczyna oleju mam to auto od niedawna i jeszcze dokładnie ile wchodzi tam oleju

Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU

Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie.

Micha w dòł a smok zabity na śmierć.

Jednak płukania robi robote

Witam mam pytanie też muszę przeczyścić smok czy to dużo roboty i co trzeba zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz ale jest to wskazane. Roboty jest trochę - micha w dół a to jest troszkę zajęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz ale jest to wskazane. Roboty jest trochę - micha w dół a to jest troszkę zajęcia.

No właśnie chyba muszę zapala mi się kontrolka oleju w silniku min stan i chłopaki z forum sugerują własnie ten zabieg i właśnie moje pytanie jaki olej mam shell ultra 5w40 i czy to dobrej firmy jest wymiana 4tyś temu i stało mi się to na długiej trasie i dokładnie ile oleju tam idzie i czy macie może jakiś link do danych serwisowych. A czy trzeba sanki opuszczać czy miska tak wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić. Olej ==>

Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40. Taki polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić. Olej ==>

Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40. Taki polecam.

Spoko wezmę się za to i odrazu ten olej zmienię tylko czy posiadasz link do danych serwisowych chodzi mi dokładnie ile oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedają w bańkach 5 l. Ja taki kupiłem . Wchodzi prawie 4 l. Reszta na dolewkę. Może są cztero litrowe? Nie wiem. Dobrą cenę oliwy i części ma kolega Dzik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedają w bańkach 5 l. Ja taki kupiłem . Wchodzi prawie 4 l. Reszta na dolewkę. Może są cztero litrowe? Nie wiem. Dobrą cenę oliwy i części ma kolega Dzik .

Ok dzięki a gdzie można zdobyć serwisówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić.

Nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik max do góry, odkrecasz smoka, odkrecasz lewą łapę silnika i wyciagasz france.

Nie dalej jak wczoraj robiłem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU

Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie.

Micha w dòł a smok zabity na śmierć.

Jednak płukania robi robote

Czyli moja teoria, że płukanka bez zdjęcia michy jest ryzykowna, ma potwierdzenie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik max do góry, odkrecasz smoka, odkrecasz lewą łapę silnika i wyciagasz france.

Nie dalej jak wczoraj robiłem :facepalm:

w b6 będzie tak samo a jak podniosłeś silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU

Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie.

Micha w dòł a smok zabity na śmierć.

Jednak płukania robi robote

Czyli moja teoria, że płukanka bez zdjęcia michy jest ryzykowna, ma potwierdzenie w praktyce.

Ryzykiem jest jezdzenie z zabitym smokiem a nie lanie plukanki.

Te silniki sa tak mocno obciazone termiczne ze potrzebuja bardzo dobrego oleju a ciemnogrod leje pseudośmiercsyntetyki.

Silnik max do góry, odkrecasz smoka, odkrecasz lewą łapę silnika i wyciagasz france.

Nie dalej jak wczoraj robiłem :facepalm:

w b6 będzie tak samo a jak podniosłeś silnik

Jutro wrzuce Ci foto :wink:

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem płukanie LMa w 1.8T APU

Silnik pracował na wolnych obrotach przez ok 15 minut. Zlałem oliwe, wymieniłem filtr i wlałem 0W40. Dzisiaj zonk, po nagrzaniu alarm na FISie, niskie ciśnienie oliwy. Zlałem oliwę a ona czarna i usyfiona niemiłosiernie.

Micha w dòł a smok zabity na śmierć.

Jednak płukania robi robote

Czyli moja teoria, że płukanka bez zdjęcia michy jest ryzykowna, ma potwierdzenie w praktyce.

Ryzykiem jest jezdzenie z zabitym smokiem a nie lanie plukanki.

Te silniki sa tak mocno obciazone termiczne ze potrzebuja bardzo dobrego oleju a ciemnogrod leje pseudośmiercsyntetyki.

Silnik max do góry, odkrecasz smoka, odkrecasz lewą łapę silnika i wyciagasz france.

Nie dalej jak wczoraj robiłem :facepalm:

w b6 będzie tak samo a jak podniosłeś silnik

Jutro wrzuce Ci foto :wink:

ok czekam

Jeśli tak to faktycznie musisz. Sanki trzeba popuścić. Olej ==>

Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40. Taki polecam.

Czytałem trochę o tym i bardzo chwalą ten olej jedyną wadą jak piszą na opiniach jest cena ale jakość ma swoją cenę w internecie od 155 do 190 za 5l chyba się zdecyduje tym bardziej że i tak olej spuszczam bo czyszczę smok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry wybór, sam na nim jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...