Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem Mobila 3000 5W40 (poprzedni właściciel lał) zapodałem płukankę LM i olej LM SYNTHOIL HT 5W40 silnik pracuje o wiele lepiej polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam,

audi a4 b7 1.8t , 100 tysiecy przebiegu

w zeszłym roku zalałem (idąc śladem kolegi) Motula 5w30 504/507

teraz czytam, ze to nie był najlepszy pomysł (choć ja nic takiego nie odczułem)

i zdecydowalem sie na

Motul 5w40 8100 X-Cess

aha, dodam że jestem przed założeniem instalacji LPG i prawdopodobnie podniesieniem mocy do 190km

dobry wybór? :)

Edytowane przez uls1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam jeszcze filtr mann 950/4 jest o wiele wiekszy dzieki czemu uzyskujemy wieksza powierzchnię filtrujaca i co w naszym przypadku wazne wchodzi troszke wiecej oleju, zawor baypasu obejscia ma tak samo ustawiony jak orginal, wykonany z ta samo dokladnoscia co orginal, na audi zone wszyscy na nim jezdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem 13 stron tego tematu, i w sprawie oleju zdecydowalem ze zaleje LM 5w40 lub Motula 5w40 + zmiana filtra olejowego, powietrza i kabiny. Do tego planuje zrobić płukanke, bo po zerknięciu przez wlew oleju do silnika zobaczyłem duuuuuży syf, odma też nie ładnie zapchana sadzą. (za 2 tygodnie stuknie mi 15tys,) swoje Audi kupilem w DE, i tutaj nim na codzień jezdze, 3/4 razy w roku latajac do PL.

Co mnie najbardziej zaciekawiło to własnie ten łancuszek napinacza (??), ostatnio zaświeciła mi sie kontrolka cisnienia oleju. Pojechalem do mechanika i wymienił czujnik ciśnienia oleju. Zasugerowałem aby zrzucił miske olejową i wyczyścił smoka, ale stwierdził ze nie słyszał (w tych silnikach ) o zatkanych smokach. Autko póki co jeździ i sprawuje się dobrze prócz głośniejszej pracy ostatnio - choć pewnie jestem przewrażliwiony na tym pukncie, to mój pierwszy samochód w życiu hehe :D.

Mógłby mi ktoś nakreslic mniej wiecej koszt wymiany łancuszka i tego napinacza z tyłu silnika ? Rozrząd i napinacz przedni wymieniałem po zakupie samochodu rok temu. Troszke mnie martwi ten klekot, bede miał 2 tygodnie urlopu więc wszystko chciałbym ogarnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zdejmij miskę i wyczyść smok albo zmierz cisnienie


a łańcuszek drogi nie jest gorzej z napinaczem bo to ponad 2tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

moje Audi 1.8T BFB 163 z 2004 roku, przebieg ponad 230 kkm, gaz założony przezemnie około rok temu.

Jestem właśnie w trakcie poważniejszego remontu (wymiana głowicy + turbo). Zalany miałem Castrol Magnatec 10W40 półsyntetyk. Wcześniej nie zwracałem uwagi na grzechoczący napinacz chociaz teraz faktycznie słyszę, że sie odzywa, nawet dłużej, jakies pół minuty na zimnym silniku jezeli to faktycznie dzwiek napinacza (laik).

Dwa pytania, czy myślicie że kiepska oliwka mogła mieć jakiś wpływ na pęknięcie głowicy(taka diagnoza mechanika) czy uszkodzenie turbiny (spala olej na gorącym silniku-błekitny dym, ubywa oleju)??
Mnóstwo pozytywnych komentarzy ma LM SYNTHOIL HT 5W40 i taki chciałbym zalać na następne kilka tys km. Czy jednak do autka z takim przebiegiem nie powinno się powoli zwiększac lepkości filmu olejowego zamiast zmieniać na rzadszy? Czy nie ma problemów podczas przejścia z półsyntetka na pełnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zdejmij miskę i wyczyść smok albo zmierz cisnienie

a łańcuszek drogi nie jest gorzej z napinaczem bo to ponad 2tys

cisnienie oleju jest w porządku, mechanik nie chcial łapać się smoka olejowego cytuje : "wiesz ile tutaj jest rozkręcania?". zdecydowałem sie na wymiane czujnika oleju i uzgodnilismy ze w razie powtórki kontrolki cisnienia oleju wtedy do niego przyjade i czyscimy smoka, odpukac, narazie kontrolka milczy. choc od tamtego momentu silnik czasem warczy :/

zorientowałem sie w temacie łancucha i napinacza, originalny kosztuje ok 2/2.2tys, zamiennik okolo 500/700zl. stac mnie na obydwa, ale nie w tym rzecz. chcialbym najpierw sie dowiedziec czy po zalaniu lepszego oleju (teraz jezdze na castrol edge 5w30 :/- ktorego nikt nie poleca ale rok temu mechanik mi go polecil !!) ten 'warkot' ustanie ? czy jednak bedzie potrzeba wymiany napinacza i łancucha ?

serce tego samochodu jest dla mnie najwazniejsze, mam nadzieje ze 1300km zrobie dojeżdżając do PL, nie obciążając zbytnio silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu byl blad, cisnienie moze byc niskie a zarazem nie musi powodowac zapalania sie kontrolki, wiec moze byc tak ze smigasz caly czas na dosc niskim cisnieniu przyspieszajac zuzycie sprezarki i calej reszty

warkot od oleju raczej ci sam nie ustanie, auto ma swoj przebieg i nie ma na to sposobu, zdejmiesz lancuszek to zobaczysz o ile jest wyciagniety wzgledem nowego, poza tym pewnie sa juz rowy na slizgach napinacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Audi A4 B7 1.8T 163KM +LPG 130 000tyś

Przeczytałem całe 19 stron i wychodzi na to że olej który został wybrany z katalogu w motoryzacyjnym Castrol 5W30 na którym przejeździłem cały rok i wszystko chodziło ok,jest nieodpowiedni dla tego silnika. Teraz szykuję sie na wymianę i mam dylemat (po przeczytaniu forum)czy płukać i zalewać tego LM 5W40. Zaznaczam że oleju nie dolewałem ani kropli a stan jest OK, żadnego szlamu na korku.Czemu ten Castrol jest taki zły i czym sie różni 5W30 od 5W40 ( chyba popiołowość która jest dobierana w zależności od temp.)Samochód całą zimę na zewnątrz a rocznie to nie więcej jak 10 000tyś robie do pracy 7km w jedną stronę i weekendy jakaś traska. Możę ktoś by był tak miły i pomoże mi wybrać olej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płucz płukanką LM i lej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 Silnik inaczej będzie gadał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedąc jeszcze w niemczech zrobiłem płukanke LM, wlałem nowy olej LM 5w40 + nowy filtr mann. przez 1300km na trasie jak i po mieście zauwazylem zmniejszone zuzycie paliwa o okolo 1/2 litra. W Polsce wyczysciłem smoka olejowego + zalałem tym razem motula xcess 5w40. W drodze powrotnej do DE miałem plan przycisnąć auto na ostatnich 200km by zobaczyć czy ciśnienie oleju sie odezwie. Wyszlo inaczej i trasa non stop na 140/150km predkości. Oleju nie ubyło ani milimetr, auto dosyć fajnie się zbierało na trasie (a było dosyć załadowane).
Co ciekawe kiedyś (przed wyczyszczeniem smoka) przy 140km/h miałem 4tyś obrotów, teraz jest około 3.750 obrotów. 4 tys osiągałem dopiero przy prędkości ok 160km/h. Założony filtr knecht.
W DE głównie po mieście jeżdże i spalanie na poziomie okolo 10l/100km (dojeżdżając do pracy- 8km), kiedyś 12l/100km

Co do samego czyszczenia smoka mechanik stwierdził że wine ponosi też wkładka plastikowa w miesce olejowej która sie przepala i kruszy przez co może przytykać smoka, przy następnej wymianie oleju zrobie znow płukanke i wymienie ten plastik z miski. Raczej nie kłamał, bo jakież było moje zdziwienie gdy po wyciągnięciu bagnetu miałem na nim dwa plastikowe odłamki :o Wydaje mi się ze nie koniecznie trzeba wymieniac łancuch rozrządu lub pompe oleju, warto jak wszyscy doradzali zacząć od najmniejszych rzeczy, po co się ładować w niepotrzebne koszty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zalany Castrol edge sport i na 3 tys. Km dolalem ~ 200 ml, ale na nastepna wymiane wleje millersa lub LM, wtedy bede miec w miare poglad co do lania oleju :)

Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka

0W30:)

Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, pytanie mam, zalalem lm longlife 5w30, po 5 tys dokupilem kolejne 5l i juz 2 z tego spalil, mozliwe ze za zadki olej? Zero objawow dymienia, wszystko ok tylko dolewki zbyt czesto, silnik bfb 163km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, pytanie mam, zalalem lm longlife 5w30, po 5 tys dokupilem kolejne 5l i juz 2 z tego spalil, mozliwe ze za zadki olej? Zero objawow dymienia, wszystko ok tylko dolewki zbyt czesto, silnik bfb 163km

sprawdź czy nie pęknięta rurka odmy w kształcie fajki bo one lubią pruchnieć i tamtędy trochę cieknie,ale nie aż 2 l/5tyś km.szukaj nieszczelności motoru.....

a olej nie za rzadki :decayed: . ja jeżdżę na motul x-max 0w40 wcześniej 5w30 i przez 10 tyś nie dolewam nic

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w necie test olejów silnikowych popularnych marek. Jaki waszym zdaniem będzie top3 według tego testu http://bmwservice.livejournal.com/27699.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...