Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, influencer napisał:

Witam silnik 1.8 T 163Km BFB jeżdżę na oleju Valvoline 5W50 chciałbym zmienić na Valvoline 5W40 czy przed zmianą wlewali byscie płukanke czy nie? Jestem już po czyszczeniu smoka i miski olejowej ?

Możesz śmiało zrobić płukankę,chociażby dlatego aby lepiej zlać olej jeżeli planujesz zalać inny.Płukanką go rozrzedzisz więc szybciej i dokładniej ścieknie.Na pewno nie zaszkodzi. 

  • Pomoc techniczna 2
  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

w końcu doczekałem się napisania pierwszego posta na forum, bo ciągle tylko zaglądałem i się nie wypowiadałem :)
Od siebie mogę polecić Motul 8100 X-Cess 5W40, rewelacyjny olej, silnik czyściutki, smok pompy również a sam olej staram się wymieniać co 10-11 tys. km. Naprawdę jest to bardzo dobry olej, stosunek jakości do ceny na pewno adekwatny i nie ma co szukać nic tańszego.

Pozdrawiam!

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Eksperci 4 kółek czy ktoś wie czym różnią się od siebie oleje Valvoline 5W40 Maxlife od Synpower bo nigdzie na necie nie ma jasnej odpowiedzi i który ewentualnie byście polecali do BFB 163km 210 tys km ??. Pozdrawiam 

Opublikowano
12 minut temu, influencer napisał:

Eksperci 4 kółek czy ktoś wie czym różnią się od siebie oleje Valvoline 5W40 Maxlife od Synpower bo nigdzie na necie nie ma jasnej odpowiedzi i który ewentualnie byście polecali do BFB 163km 210 tys km ??. Pozdrawiam 

Zalej sobie LM synthoil high tech 5w40 i bedziesz zadowolony. 

Opublikowano

Czytałem dokładnie wątek olejowy ibweim że ten LM zbiera dobre recenzje ale wolał bym coś tańszego bo tak zmieniam olej co 10 tys ? dlatego pytam właśnie Maxlife czy Synpower ?

Opublikowano
13 minut temu, influencer napisał:

Czytałem dokładnie wątek olejowy ibweim że ten LM zbiera dobre recenzje ale wolał bym coś tańszego bo tak zmieniam olej co 10 tys ? dlatego pytam właśnie Maxlife czy Synpower ?

Ile razy do roku zmieniasz olej? Dołożenie paru pln do dobrego oleju w przeciągu obstawiam 1r lub tych 10kkm to znikoma oszczędność. Valvoline też niezłe oleje, ale słyszałem o olejach Ravenol czy jakoś tak, że też dobre oleje.

Opublikowano (edytowane)

Gość się pyta o dany olej to każdy od Siebie wypada z inną propozycją. Nie umiecie czytać ze zrozumieniem? Jeżeli by pytał co polecacie to wtedy sobie piszcie a on się pyta o Valvoline.

Ja w jednym aucie mam zalany Valvoline synpower 5W40 i jest to na prawdę super olej, jak zlewam po 10 tysiącach to jest tak czysty jak bym zlewał świeży olej. Czy to się czymś różni ? Jak dla mnie niczym. Idź do sklepu motoryzacyjnego i weź sobie te dwa oleje i poczytaj właściwości na etykietach wtedy będziesz wiedział najlepiej bo sam widzisz co się tu na forum dzieje ?

Edytowane przez k232
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Prawdopodobnie następna wymiana oleju będzie na właśnie VALVOLINE synpower 5w40, bo wypada nieźle cenowo,zobaczę jak wypadnie względem innych marek. 

Opublikowano
3 godziny temu, k232 napisał:

Gość się pyta o dany olej to każdy od Siebie wypada z inną propozycją. Nie umiecie czytać ze zrozumieniem? Jeżeli by pytał co polecacie to wtedy sobie piszcie a on się pyta o Valvoline.

Ja w jednym aucie mam zalany Valvoline synpower 5W40 i jest to na prawdę super olej, jak zlewam po 10 tysiącach to jest tak czysty jak bym zlewał świeży olej. Czy to się czymś różni ? Jak dla mnie niczym. Idź do sklepu motoryzacyjnego i weź sobie te dwa oleje i poczytaj właściwości na etykietach wtedy będziesz wiedział najlepiej bo sam widzisz co się tu na forum dzieje ?

Dzięki Stary ? kupię Sympower i jazda..... ?

Opublikowano
W dniu 6.01.2019 o 17:15, k232 napisał:

Gość się pyta o dany olej to każdy od Siebie wypada z inną propozycją. Nie umiecie czytać ze zrozumieniem? Jeżeli by pytał co polecacie to wtedy sobie piszcie a on się pyta o Valvoline.

Ja w jednym aucie mam zalany Valvoline synpower 5W40 i jest to na prawdę super olej, jak zlewam po 10 tysiącach to jest tak czysty jak bym zlewał świeży olej. Czy to się czymś różni ? Jak dla mnie niczym. Idź do sklepu motoryzacyjnego i weź sobie te dwa oleje i poczytaj właściwości na etykietach wtedy będziesz wiedział najlepiej bo sam widzisz co się tu na forum dzieje ?

Fakt pytanie było o konkretny olej.

Według mnie jeżeli przy wymianie z silnika spływa czysty olej to bardziej świadczy o tym, że mało nagaru i wewnątrz czysto, a niekoniecznie dobry olej (fakt ten Valvoline jest ok). Oleje zawierają środki "czyszczące", jeśli w silniku "czarnucha" grubo i gdy zalać dobrego oleju syntetycznego z duża ilością takich środków olej momentalnie zrobi się "czarny".

Opublikowano

To się zgadza, ja zlewałem SynPower to był czorny jak wyngiel :D. Każdy, który zlewam jest czarny, cóż, Helmuty bez litości. Teraz zaaplikowałem polecany Ravenol VST.

Opublikowano

No nie wiem... ja miałem mytą głowicę podczas regeneracji, więc była czysta jak d*pa niemowlaka jak zakładałem, miskę olejową własnoręcznie od środka szorowałem, smok nowy... jedynie kanały w bloku silnika nie były ruszane. I leje co 8-10k Motula X-Cess 8100 5W-40. I za każdym razem olej i tak jest czarny i tak jak zlewam... 

Opublikowano

Ja leje LM ten olej ma taki herbaciany kolor po 10tys zlewam i bez zmian ta sama barwa

Opublikowano
2 godziny temu, SzczYpior_n1 napisał:

To się zgadza, ja zlewałem SynPower to był czorny jak wyngiel :D. Każdy, który zlewam jest czarny, cóż, Helmuty bez litości. Teraz zaaplikowałem polecany Ravenol VST.

To ładnie musisz mieć silnik zawalony syfem, jak sprawdzałem na szabelce to był bardzo słabo widoczny bo taki czysty a po 10 k km przy zlewaniu był delikatnie brązowy.

Opublikowano
9 godzin temu, k232 napisał:

To ładnie musisz mieć silnik zawalony syfem, jak sprawdzałem na szabelce to był bardzo słabo widoczny bo taki czysty a po 10 k km przy zlewaniu był delikatnie brązowy.

Nie mówię, że nie. Taki urok long lajfa. Dlatego nie stosuję płukanek.

Opublikowano
2 godziny temu, SzczYpior_n1 napisał:

Nie mówię, że nie. Taki urok long lajfa. Dlatego nie stosuję płukanek.

Dopiero auto kupiłeś ?

Opublikowano
53 minuty temu, k232 napisał:

Dopiero auto kupiłeś ?

Nie. Mam 3 lata. Śmiga bezproblemowo.

Opublikowano
52 minuty temu, SzczYpior_n1 napisał:

Nie. Mam 3 lata. Śmiga bezproblemowo.

To czemu tak czarny olej w Twoim silniku jest ?

Opublikowano
7 minut temu, k232 napisał:

To czemu tak czarny olej w Twoim silniku jest ?

No nie siedzę w nim, szwab jezdził przez 300k na long life. To powinno wszystko tłumaczyć. Z poczatku byłem zielony, po kupnie zalałem Helixa Ultra, po 3k km zlałem czarny to dało do myślenia. Dałem kiedyś mechaniorowi smok i miskę do czyszczenia, powiedziałem, że może też zdjąć pokrywę zaworów zobaczyć i poczyścić, stwierdził, że w ten sposób można cały silnik rozbierać i się nie opłaca. Na wiosnę będę i tak chyba musiał rwać pokrywę to sam wyczyszczę mechanicznie co się da. Płukanek nie zalecali tu lać na duży syf, bo jest ryzyko, że kanały olejowe pozatyka. Kończąc offtop, myślę, że dobry syntetyk zlewany po 10k powinien sam z siebie trochę wypłukiwać, dlatego leci mi z tym syfem.

Opublikowano

@SzczYpior_n1 jak będziesz kiedyś ściągał miskę i smoka to pamiętaj żeby przed tym zabiegiem zrobić płukanie silnika bo później sobie elegancko cały syf wyczyścisz a teraz rób tak jak mówisz, powodzenia ?

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...