albertk89 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Pisze z małym zapytaniem o pomoc.Mam problem z moją Audi A4Mianowice wywala mi błąd 16683 Boost Pressure Regulation: Control Range Not ReachedAuto pompuje max 0.4/0.5bWymienilem już zawór DV 100% sprawny3 razy wymieniałem N75 tez sprawne i dalej jest ten sam problem .Masz pomysł co mogło by być przyczyną??doładowanie patrze zegarem dodatkowym.Pacjent to Audi A4 B6 2003r1,8 T 163KM kod BFB
otw Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Nie wymienia się czegoś co jest sprawne. Sprawdzałeś szczelność dolotu? Najlepiej zrób logi i wrzuć na forum.
albertk89 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Nie sprawdzałem . A ile taka powinna pompować Bar?
VTG Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 0,6bara. Może luźny wastegate na turbinie, wtedy też nie osiągnie doładowania.
albertk89 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Wtedy też wywalał by błąd 16683?
edekxp Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 (edytowane) Wtedy też wywalał by błąd 16683? Oczywiście, bo nie osiąga ciśnienia zadanego. Sprawdź szczelność najlepiej kompresorem.Logi też się przydadzą doładowanie patrze zegarem dodatkowym. Po co? jak wystarczy laptop i vag to nie B5 Edytowane 23 Sierpnia 2014 przez edekxp
albertk89 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Byłem dzisiaj u znachora . Podpiął kompa i w trakcie jazdy komp potrzebiwał 1.0 Bar doładowania a dostawał 0.3. Stwierdził ze turbo w ogóle nie wstaje . proponował mi turbo na stół i patrzeć czy wastegage jest uszkodzony i on upuszcza . Ale w sumie dalej nic nie wiadomo to tylko diagnoza
Łukasz13 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Jesli potrzebował 1 bar znaczy że auto po programie, jesli dolot szczelny a turbo ładuje 0,3 bar to znaczy że cos z nim nie tak, nie trzeba od razu wyciągac na stół żeby sprawdzić wastegate, wystarczy zdjąc kata i bedzie jasne. Po za tym logi by sporo powiedziały, 002+033, 115+118.
zioleks Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 A wolne obroty ci nie falują ? Mnie wskazówka skakała i też chyba ten błąd podawał. Problem tkwił w zaworku odmy... Polecam sprawdzić
albertk89 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2014 obroty trzyma 760 i nic nie faluje . to na tygodniu zajme się sprawdzeniem tego wszystkiego. Powiem jeszcze tyle ze odpiąłem N75 i nie było różnicy auto cały czas pompowało 0.3/0.4 Wiec podejrzewał ze może wastegage jest uchylone
roger18sx Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Kilka lat temu jak kupiłem mojego paska 18t awt turbo prawie nie ładowało. Zrobił się luz na ośce wg przez to zaworek sie nie domykał to i brak doładowania choć zawór dv też się okazał uszkodzony.Błędów komp nie wyżucał no chyba ze błąd o złym składzie mieszanki bo i powietrza za mało silnik dostawał.
albertk89 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Dv nowe Properfekt hybryda
zioleks Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Po odpięciu N75 w naszych 1.8 T auto chodzi jak 1.9 tdi . Różnica jest ogromna. Jeżeli nie czujesz a wiesz że sam zawór masz sprawny, to raczej wiadomo co jest na rzeczy...
albertk89 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic . potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b .
zioleks Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic . potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b . Kompresorem miałeś sprawdzić cały dolot a nie "gruszkę". Co znaczy "nadal nic" ? U mnie pompuje około 0,6 b i rwie do przodu jak wściekła...
edekxp Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic . potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b . Po odpięciu N75 turbina powinna ładować ile da radę, bo WG się nie otwiera. Standardowa turbina powinna dać jakieś 1,1bara może trochę więcej Po odpięciu N75 w naszych 1.8 T auto chodzi jak 1.9 tdi . Różnica jest ogromna Przecież zbierać się będzie tak samo z N75 czy bez - no chyba że jest uszkodzony On ma za zadanie sterować wg czyli spaliny omijają turbinę. 1.9tdi ma inny moment, wyższe ciśnienie spalin i turbina wstaje trochę wcześniej Jeżeli porównujesz z 90 konnym tdi to 1.8t bedzie podobnie się zbierać a nawet lepiej, ale porównaj z 170 konnym Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez edekxp
Łukasz13 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic . potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b . Czyli zajrzyj do turbo od strony kata.
albertk89 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic . potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b . Kompresorem miałeś sprawdzić cały dolot a nie "gruszkę". Co znaczy "nadal nic" ? U mnie pompuje około 0,6 b i rwie do przodu jak wściekła... Nadal nic w sensie ze komp ma zapotrzebowanie na 1.0b a nie 0.6b Chyba ze auto rzeczywiście nie ma programu i tyle ma pompować , troche to dziwne w a3 seria pompowała 0.9, 0.8 Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic . potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b . Po odpięciu N75 turbina powinna ładować ile da radę, bo WG się nie otwiera. Standardowa turbina powinna dać jakieś 1,1bara może trochę więcej NO to u mnie po odpieciu pompuje 0.6 A i to 0.6b osiągam dopiero przy 4tys obrotów.
Łukasz13 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Jak komp ma zapotrzebowanie 1 bar to jest program, jesli 0,6 bar osiaga przy 4 tys przy zalozeniu ze dolot szczelny to musisz zajrzec do turbny, moze klapka poluzowana albo strona goraca popekana co bardzo mozliwe jak jest chip, jak nie masz gosci co ogarniaja vaga to kup fejsa i sam zrob logi, albo od razu zwalaj kata.
albertk89 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 No to na dniach sie zerknie co i jak .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się