Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 B6 1.8 T BFB błąd 16683 Pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pisze z małym zapytaniem o pomoc.

Mam problem z moją Audi A4
Mianowice wywala mi błąd 16683 Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
Auto pompuje max 0.4/0.5b
Wymienilem już zawór DV 100% sprawny
3 razy wymieniałem N75 tez sprawne i dalej jest ten sam problem .
Masz pomysł co mogło by być przyczyną??

doładowanie patrze zegarem dodatkowym.

Pacjent to Audi A4 B6 2003r
1,8 T 163KM kod BFB

Opublikowano

Nie wymienia się czegoś co jest sprawne. Sprawdzałeś szczelność dolotu? Najlepiej zrób logi i wrzuć na forum.

Opublikowano

Nie sprawdzałem .

A ile taka powinna pompować Bar?

Opublikowano

0,6bara. Może luźny wastegate na turbinie, wtedy też nie osiągnie doładowania.

Opublikowano

Wtedy też wywalał by błąd 16683?

Opublikowano (edytowane)

Wtedy też wywalał by błąd 16683?

Oczywiście, bo nie osiąga ciśnienia zadanego.

Sprawdź szczelność najlepiej kompresorem.Logi też się przydadzą

doładowanie patrze zegarem dodatkowym.

Po co? jak wystarczy laptop i vag to nie B5

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Byłem dzisiaj u znachora . Podpiął kompa i w trakcie jazdy komp potrzebiwał 1.0 Bar doładowania a dostawał 0.3.

Stwierdził ze turbo w ogóle nie wstaje . proponował mi turbo na stół i patrzeć czy wastegage jest uszkodzony i on upuszcza . Ale w sumie dalej nic nie wiadomo to tylko diagnoza

Opublikowano

Jesli potrzebował 1 bar znaczy że auto po programie, jesli dolot szczelny a turbo ładuje 0,3 bar to znaczy że cos z nim nie tak, nie trzeba od razu wyciągac na stół żeby sprawdzić wastegate, wystarczy zdjąc kata i bedzie jasne. Po za tym logi by sporo powiedziały, 002+033, 115+118.

Opublikowano

A wolne obroty ci nie falują ? Mnie wskazówka skakała i też chyba ten błąd podawał. Problem tkwił w zaworku odmy... Polecam sprawdzić

Opublikowano

obroty trzyma 760 i nic nie faluje .

to na tygodniu zajme się sprawdzeniem tego wszystkiego.

Powiem jeszcze tyle ze odpiąłem N75 i nie było różnicy auto cały czas pompowało 0.3/0.4

Wiec podejrzewał ze może wastegage jest uchylone

Opublikowano

Kilka lat temu jak kupiłem mojego paska 18t awt turbo prawie nie ładowało. Zrobił się luz na ośce wg przez to zaworek sie nie domykał to i brak doładowania choć zawór dv też się okazał uszkodzony.Błędów komp nie wyżucał no chyba ze błąd o złym składzie mieszanki bo i powietrza za mało silnik dostawał.

Opublikowano

Dv nowe Properfekt hybryda

Opublikowano

Po odpięciu N75 w naszych 1.8 T auto chodzi jak 1.9 tdi :decayed: . Różnica jest ogromna. Jeżeli nie czujesz a wiesz że sam zawór masz sprawny, to raczej wiadomo co jest na rzeczy...

Opublikowano

Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic .

potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b

.

Opublikowano

Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic .

potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b

.

Kompresorem miałeś sprawdzić cały dolot a nie "gruszkę". Co znaczy "nadal nic" ? U mnie pompuje około 0,6 b i rwie do przodu jak wściekła...

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic .

potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b

.

Po odpięciu N75 turbina powinna ładować ile da radę, bo WG się nie otwiera.

Standardowa turbina powinna dać jakieś 1,1bara może trochę więcej

Po odpięciu N75 w naszych 1.8 T auto chodzi jak 1.9 tdi :decayed: . Różnica jest ogromna

Przecież zbierać się będzie tak samo z N75 czy bez - no chyba że jest uszkodzony

On ma za zadanie sterować wg czyli spaliny omijają turbinę.

1.9tdi ma inny moment, wyższe ciśnienie spalin i turbina wstaje trochę wcześniej

Jeżeli porównujesz z 90 konnym tdi to 1.8t bedzie podobnie się zbierać a nawet lepiej, ale porównaj z 170 konnym

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic .

potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b

.

Czyli zajrzyj do turbo od strony kata.

Opublikowano

Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic .

potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b

.

Kompresorem miałeś sprawdzić cały dolot a nie "gruszkę". Co znaczy "nadal nic" ? U mnie pompuje około 0,6 b i rwie do przodu jak wściekła...

Nadal nic w sensie ze komp ma zapotrzebowanie na 1.0b a nie 0.6b

Chyba ze auto rzeczywiście nie ma programu i tyle ma pompować , troche to dziwne w a3 seria pompowała 0.9, 0.8

Dzisiaj byłem u mechanika powietrzem z kompresora sprawdzaliśmy wastegage chodzić chodził . Po próbnej jeździe było 0.6b i nadal nic .

potem odpiąłem wastegage od dostepu N75 , czyli nic nim nie sterowało i nadal 0.6 b

.

Po odpięciu N75 turbina powinna ładować ile da radę, bo WG się nie otwiera.

Standardowa turbina powinna dać jakieś 1,1bara może trochę więcej

NO to u mnie po odpieciu pompuje 0.6

A i to 0.6b osiągam dopiero przy 4tys obrotów.

Opublikowano

Jak komp ma zapotrzebowanie 1 bar to jest program, jesli 0,6 bar osiaga przy 4 tys przy zalozeniu ze dolot szczelny to musisz zajrzec do turbny, moze klapka poluzowana albo strona goraca popekana co bardzo mozliwe jak jest chip, jak nie masz gosci co ogarniaja vaga to kup fejsa i sam zrob logi, albo od razu zwalaj kata.

Opublikowano

No to na dniach sie zerknie co i jak .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...