Krystian2290 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Witam, proszę o wypowiedzi co myslicie o tym silniku ? Czy jest to dobry silnik ? Chcę kupić audi a4 b8 z tym silnikiem . Proszę o wypowiedź osób co mają Audi z tym silnikiem , jak sprawuje się auto ? Dzięki
simplus Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Ile robisz km rocznie? Jaki charakter tras? O jakiej kwocie myślisz? Który rocznik ? Jak bardzo ma być wyposażony? (Na czym Ci najbardziej zależy) ?
Krystian2290 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2014 rocznie robie 20 tys km , trasy różnie, do Holandii jeżdżę 3 razy roku a tak przeważnie miasto , myślę do 65 tys zł max , rocznik obojętnie jaki byle przebieg był nie duży A z wyposażenia zależy mi na tempomat, kierownica wielofunkcyjna, nawigacja kolorowa, klimatronik , może być FIS kolorowy , mogły by być ksenony i myślałem o skrzyni automatycznej multitronic ale naczytałem się dużo negatywnych opinii i ewentualne bardzo duże koszty naprawy ;/ 1
simplus Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Co do multitronica… głównie awaryjne były starsze modele. Te z B8 zostało poprawione, ale pewnie ideał z sensie awaryjności to nie jest. Osobiście mam taką Faktycznie jazda to przyjemność. U mnie żona na początku narzekała a teraz Miasto 13L/100km Tak musisz przyjąć, trasa około 7-8 Niestety tak to wygląda. Musisz przeliczyć jak to Ci się kalkuluje. Najgorzej jest z "wciąganiem oleju" - nie wiem czy znasz temat. Ja dolałem przez 4 tyś km 0,7 litr … źle nie jest. Ale byli tacy co mieli 1L/1000km Przy kwocie 65 tyś … to pewnie z dobrym wyposażeniem historią serwisową … 2010 rok może 2011
griga-st Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 @simplus Chociaż jeden prawdę napisał. Na forum przeważają opinie o zużyciu poniżej danych producenta
Krystian2290 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 kurde no właśnie , to wciąganie oleju mnie trochę ogranicza do kupna Audi ;/;/
Pabloo Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Polecam 1.8tfsi. Posiadam od 3 miesięcy z przebiegiem 114k. Nie widzę ubytku oleju..choć najzdrowsza benzyna z turbo może spalać trochę oleju. średnie spalanie w moim egz.7.8 l. Pozdrawiam
sowiq Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) myślałem o skrzyni automatycznej multitronic ale naczytałem się dużo negatywnych opinii to wciąganie oleju mnie trochę ogranicza do kupna Audi Kolego, ja mam 1.8 TFSI i skrzynię Multitronic. Bardzo sobie chwalę takie połączenie. Żona też w końcu przekonała się do jeżdżenia autem (wcześniej mieliśmy manuala). Zacznę od silnika. Co prawda producent pisze o ubytku oleju na poziomie do 0,5 l / 1000 km. Mój silnik ma zdecydowanie mniejszy apetyt, pomiędzy wymianami dolewam najczęściej to, co zostanie w bańce 5-litrowej (na wymianę wchodzi trochę ponad 4l). Jeśli chodzi o spalanie benzynki, to średnią mam koło 9,5 - 10l. Przebieg mieszany trasa 70%, miasto 30%, ale nogę mam raczej ciężką. Skrzynię Multitronic konsultowałem ze znajomym, który ma serwis automatycznych skrzyń. Powiedział, że do tej pory serwisowali tylko dwa Multitronic'ki z Audi, czyli bardzo mało. Powiedział też, że skrzynie automatyczne dużo dłużej wytrzymują napędzane silnikami benzynowymi niż dieslami z racji niższego momentu obrotowego. Powiedział, że na 10 skrzyń na ich warsztacie 8 pochodzi z diesli, tylko 2 z benzynówek. Moim zdaniem skrzynia idealna. Bardzo dobra do spokojnej jazdy i bardzo szybka w działaniu w trybie tip-tronic i sportowym. Nawet dwusprzęgłówki nie przełączają biegów tak szybko w obie strony PS Aha, jeszcze jedna rzecz. Ów znajomy zarekomendował mi wymianę oleju w skrzyni co 3-4 wymiany oleju w silniku. A zabawa jest drogawa. Ja u niego zapłaciłem chyba z 750 zł w cenie "żebyś nigdzie taniej nie znalazł". Bardzo drogi jest oryginalny olej. Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez sowiq
griga-st Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Wszystko się zgadza @sowiq, poza dwoma małymi szczegółami: producent podaje 1L na tysiąc(VW 2L/2kkm), multi nie może przełączać biegów bo porostu ich nie ma . Jak napisałem wyżej, zaliczam się do fanów tej skrzyni bo zapewnia wysoki komfort. Ale jezeli chodzi o dynamikę tez można być czasami pozytywnie zaskoczonym. Z pod świateł widzimy manuala we wstecznym lusterku No, przynajmniej do trzeciego biegu
sowiq Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Gdzieś mi się obiło o uszy, że silnik może brać do 0,5 l na 1kkm, ale nie będę się kłócił. Co do przełączania biegów, to oczywiście masz rację. Użyłem skrótu myślowego Tak jak napisałem wcześniej - moim zdaniem skrzynia idealna
griga-st Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Gdzieś mi się obiło o uszy, że silnik może brać do 0,5 l na 1kkm, ale nie będę się kłócił. Jasne ze nie ma o co sie klucic Ja prztoczylem wartosci z instrukcji obslugi. Te 0,5L to chodzi o probe olejowa.
Fonzyy Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam. Ja też sie zastanawiam nad kupnem B8 z tym silnikiem ale poza infomacją o napinaczu rozrządu, który może sprawiać problem nie znalazłem żadnej wartosciowej opini o tym silniku. W moim przypadku wchodzi w grę tylko skrzynia manualna. Znalazłem taką B8 i jutro jadę oglądać serwis od początku do konca nabite ma 100000 km i sprzedawca zgodził sie podjechać do salonu Audi, żeby go sprawdzić. Czy ktośużytkuje model z takim silnikiem? Jeśli tak to jakie miał z nim problemy. Dziękuje z góry za pomoc. Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez Fonzyy
simplus Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) Wszystko się zgadza @sowiq, poza dwoma małymi szczegółami: producent podaje 1L na tysiąc(VW 2L/2kkm), multi nie może przełączać biegów bo porostu ich nie ma . Jak napisałem wyżej, zaliczam się do fanów tej skrzyni bo zapewnia wysoki komfort. Ale jezeli chodzi o dynamikę tez można być czasami pozytywnie zaskoczonym. Z pod świateł widzimy manuala we wstecznym lusterku No, przynajmniej do trzeciego biegu A zaskoczę Cię .... bo to nie tak do końca. Ale to taki mały szczególik ... Multitronic ma biegi Co prawda wirtualne ale ma. To nic innego jak "przesuwanie" stożka o określoną wartość, czyli nie płynnie. Czuje się jak byś jechał zwykłym s-tronikiem. Dzieje się to tylko w trybie sport, lub przy "pseudo manualu" Ale to tylko mała .... wzmianka w tym temacie. Co ciekawe jak kupowałem olej do skrzyni ... Pan na "SERWISIE" powiedział że skoro mam możliwość zmiany biegów na zasadzie "+-" mam s-tronic Dopiero wjechali na kanał aby się przekonać Był mocno zdziwiony ... a kilka lat tam pracuje Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez simplus
skotmen Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Co ciekawe jak kupowałem olej do skrzyni ... Pan na "SERWISIE" powiedział że skoro mam możliwość zmiany biegów na zasadzie "+-" mam s-tronic Dopiero wjechali na kanał aby się przekonać Był mocno zdziwiony ... a kilka lat tam pracuje ale dał d*py
olinek2 Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 CABB nie ma tylu problemów olejowych co CDHB ze względu na inną technikę honowania. Moje CABB nie wciąga więcej jak 100ml na przebiegu 12kkm. Przebieg aktualny 130kkm.
sebek Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Ja mam CDHB i przez 10tys nie dolałem ani kropli a olej był w normie (aktualnie jestem po wymianie). Zrobiłem już swoim jakieś 15 tysi od zakupu (aktualnie 113000 km na szafie) i jedyna rzecz jaką robiłem to wymiana kolektora ssącego (niestety temat niezbyt tani), wyłamały się te plastikowe klapki. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, skręciłem silnik na 207km i 326Nm. Spalanie po programie i wymianie kolektora spadło mi do 11-12 po mieście, 7-8 na trasie (oczywiscie przy jezdzie w granicach rozsądku;) )
karol875 Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 W dniu 16.09.2014 o 18:11, olinek2 napisał: CABB nie ma tylu problemów olejowych co CDHB ze względu na inną technikę honowania. Moje CABB nie wciąga więcej jak 100ml na przebiegu 12kkm. Przebieg aktualny 130kkm. to bardzo dobre silniki cabb ja tez nie mam problemow z olejem :) wazne jest zeby wymiac odme co 100Tys bo potem sa objawy ze pobiera oleju wiecej :) tak to jeszcze tylko lancuch jest problem bo rozciaga sie wiec zalezany okolo 120 tys wymiana rozrzadu :) Jezeli ktos ma audi a4 1.8 tfsi a 2.0 :) to polecam potencjometr mam taniej niz w audi w sklepie zaoszczedzisz 250 zl :) ktory tez siada
pluto14 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 Jestem po przeglądzie (przebieg 144 600 km) i serwis nie stwierdził oznak zużycia łańcucha lub napinacza. Z olejem także nie ma problemu. Może to ma związek z tym że w przeszłości miał 2 akcje serwisowe 27C5 i 15D6. W każdym razie z CABB nie jest tak źle.
ostry-90 Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 W dniu 13.05.2018 o 20:56, pluto14 napisał: Jestem po przeglądzie (przebieg 144 600 km) i serwis nie stwierdził oznak zużycia łańcucha lub napinacza. Z olejem także nie ma problemu. Może to ma związek z tym że w przeszłości miał 2 akcje serwisowe 27C5 i 15D6. W każdym razie z CABB nie jest tak źle. Jak wyżej - CABB nie ma problemu. CDHB mają kłopot z olejem na potęgę.
Robert West Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 U mnie CDHB od około 14kkm, na pierwszym oleju ubyła kreska, teraz 9kkm od wymiany ciągle max pomimo castrola- może przez to, że silnik się układał. Poza tym silnik całkiem przyjemny, aczkolwiek trochę Nm więcej z dołu by się przydało. Jak na chwilę obecną jestem z tego silnika bardzo zadowolony. Obawiałem się na początku TFSI, ale chyba nie taki diabeł straszny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się