Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dwa wycieki pod maską - mam się martwić ? foto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam 2 miejsca w których silnik mi sie poci w audi 1 to jak sie nie myle jest na rurze od intercoolera : 0de365104094ab76gen.jpg

8a3f9bc26b332f44gen.jpg

oraz zawór erg ale słyszałem ze to normalne i powinien sie pocic ale żeby aż tak ?

eeedcb2b1e309b76gen.jpg

9bf75a5e07de5c95gen.jpg

prosze o odpowiedzi czy mam się martwić, lub co ew wymienić lub uszczelnić , dodam że trochę oleju mi ubyło.

Opublikowano

Zaslepic lub wymienić egr. Olej prawdopodobnie z odmy przez lata się nazbierało w rurach i IC, wypadałoby umyć wszystko. Jak będziesz zaslepial zdejmij grzybek metalowy z góry, wytnij tloczek piłka do metalu, nagwintuj 12 otwór po nim i wykrec śrubę. Oleju więcej nie zobaczysz chyba że os klapy gaszacej puści.

Można założyć Oil catch tank.

No i zawsze trzeba mieć na uwadze ze może turbo puszcza to najgorsza opcja, a turbo do wymiany, regeneracji.

Opublikowano

a to zaślepienie egr to czymś skutkuje ? auto zachowuje się jakoś inaczej ? i w takim razie po co ten zawór tam jest skoro można go zaślepić ?

Opublikowano

Umyć dolot i założyć OCT.

Pomoże.

Ja tak zrobiłem.

Opublikowano

Umyć dolot i założyć OCT.

Pomoże.

Ja tak zrobiłem.

co to jest OCT ?

Opublikowano

Oil catch tank.

Tak jak kolega wyżej proponował.

Opublikowano

ahaa, pierwsze słyszę.. muszę o tym poczytać, dzięki :)

Opublikowano

Rozepnij rure od egr-u i zobacz czy wycieknie czarny olej. Jak tak to sprawdz stan turbo. Najczesciej to wlasnie przez padajace turbo sa takie wycieki.

Opublikowano

Najczesciej to wlasnie przez padajace turbo sa takie wycieki.

Ferdek, najczęściej to przez odmę.

Opublikowano

Moze i tak, ale ja spotakalem sie z tym dwa razy ze po wymianie turbo suchutko w rurach.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Bo wywala i jedno i drugie potem to juz kwestia konkretnego przypadku. Jak auto jest młode to większe prawdopodobienstwo , ze wali odma bo ma to z definicji do siebie, tak to geniusze vw wymyślili. A jak auto ma już swoje przejechane to rośnie prawdopodobienstwo , ze suszarka swoje tam dorzuca.

Opublikowano

12-to letnie to raczej nie jest mlode auto. Fakt moze byc i odma i turbo. Ale przyjrzyj sie turbince na poczatek.

Opublikowano

12-to letnie to raczej nie jest mlode auto. Fakt moze byc i odma i turbo. Ale przyjrzyj sie turbince na poczatek.

oj Ty się znasz :facepalm: 1.9 TDI mają to do siebie, że puszczają olej przez odmę.

Kolego Jootem jeśli zdejmiesz rurę od dolotu, i będzie tam trochę oleju (taka mgiełka czarna na ścianach) to niczym się nie przejmuj, w 1.9 TDI to norma. Gorzej będzie jak oleju będzie dużo. Jak auto Ci nie kopci, nie musisz dolewac litra oleju na 1000 km, ma moc to zostaw w spokoju turbo. Dla śiętego spokoju możesz zdjąć rurę dolotową idącą do turbo i poruszać wirnikiem turbiny, jak się nie rusza nadmiernie na boki czy do tyłu i do przodu to wszystko ok.

Tak jak kolega POWER KRIS mówi zaślep EGR i będziesz mieć święty spokój. Ja sobie podarowałem robienie OCT wystarczy, że okolice EGR są czyste.

EGR to taka niepotrzebna zabawka ekologów, wymyślona po to aby nasze TDI' ki spełniały jakieś tam posrane normy spalin. Jego praca polega na tym, że na wolnych obrotach wrzuca Ci do silnika razem z powietrzem dawkę spalin żeby się dopaliły. Powoduje to w połączeniu z mgiełką olejową pojawienie się nagaru w dolocie a tym samym zmniejszenie jego średnicy. Jednym słowem niepotrzebne gówno, generujące syf w silniku i koszty jak się zepsuje (a robi to bardzo często, wymiana ok 400 zł)

Opublikowano (edytowane)

12-to letnie to raczej nie jest mlode auto. Fakt moze byc i odma i turbo. Ale przyjrzyj sie turbince na poczatek.

oj Ty się znasz :facepalm: 1.9 TDI mają to do siebie, że puszczają olej przez odmę.

Kolego Jootem jeśli zdejmiesz rurę od dolotu, i będzie tam trochę oleju (taka mgiełka czarna na ścianach) to niczym się nie przejmuj, w 1.9 TDI to norma. Gorzej będzie jak oleju będzie dużo. Jak auto Ci nie kopci, nie musisz dolewac litra oleju na 1000 km, ma moc to zostaw w spokoju turbo. Dla śiętego spokoju możesz zdjąć rurę dolotową idącą do turbo i poruszać wirnikiem turbiny, jak się nie rusza nadmiernie na boki czy do tyłu i do przodu to wszystko ok.

Tak jak kolega POWER KRIS mówi zaślep EGR i będziesz mieć święty spokój. Ja sobie podarowałem robienie OCT wystarczy, że okolice EGR są czyste.

EGR to taka niepotrzebna zabawka ekologów, wymyślona po to aby nasze TDI' ki spełniały jakieś tam posrane normy spalin. Jego praca polega na tym, że na wolnych obrotach wrzuca Ci do silnika razem z powietrzem dawkę spalin żeby się dopaliły. Powoduje to w połączeniu z mgiełką olejową pojawienie się nagaru w dolocie a tym samym zmniejszenie jego średnicy. Jednym słowem niepotrzebne gówno, generujące syf w silniku i koszty jak się zepsuje (a robi to bardzo często, wymiana ok 400 zł)

Ja nie twierdze ze to na 100% turbo. Jak jest olej tak jak pisales w malych ilosciach na sciankach to fakt nie ma co sie stresowac. Ale jesli odepniesz rure od egr-u i bedzie ciekl olej ciurkiem (a widzialem takie przypadki) to nie pisz mi ze to odma. Tak jak pisales dla sietego spokoju mozna sprawdzic wirnik. Pozdrawiam

Edytowane przez artek_bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...