lobuzu Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam. Podczas prac z pompą powietrza wtórnego zauważyłem duży wyciek z silnika po stronie turbiny. Mam problem ze zdiagnozowaniem wycieku. Uszczelka pokrywy zaworów jest sucha, minimalne pocenie w okolicach kolektora wydechowego. Na wysokości gruszki od turbiny zaczyna się masakra. W dół już wszystko jest zachlapane olejem. Nie wiem gdzie szukać przyczyny- może jakieś sugestie? Tak to wygląda: Dół wygląda strasznie: Edytowane 3 Września 2014 przez lobuzu
jacek70 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 W takim stanie trudno zidentyfikować skąd cieknie. Wymyj kercherem i wtedy patrz skąd leje.
kawowy19 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Nie ma rady. Wszystko masz zalane olejem więc tak jak Kolega wyżej napisał. Musisz umyć w miare dokładnie i szukać. Być może z któregoś z przewodów olejowych leci ale trzeba najpierw zlokalizować wyciek Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez kawowy19
radko123 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 U mnie wyglądało podobnie a winna była uszczelka pod pokrywą zaworów. Tak jak koledzy pisali wyżej wymyć + wymienić uszczelkę i dla pewności dać ją na dobrą masę uszczelniającą. Ja tego nie zrobiłem i mimo że użyłem oryginalnej uszczelki i dokręcałem kluczem dynanometrycznym dalej trochę podcieka.
kawowy19 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 U mnie jak ciekło z pokrywy i z hydraulika z tyłu, to z przodu nie miałem ani kapki oleju. Jakby leciało z pokrywki to raczej byłoby dobrze widoczne.
lobuzu Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Silnik wymyty czekamy na pierwsze oznaki leju na zewnątrz. Aktualizacja; wyciek zdiagnozowany: simering wałka rozrządu, czeka mnie duuuużo pracy. Zastanawiam się czy da radę zrzucić koło bez demontażu całego przodu?Jakieś porady? Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez lobuzu
noxes Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Myślę, że nie dasz rady. Musisz rozrząd rozpiąć, a to bez rwania przodu jest trudne.
edekxp Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Przecież rozebranie przodu nie jest trudne i robi się w miarę szybko. Za to potem masz dostęp idealny. Moim zdaniem to zaleta że można przód rozebrać i silnik jest właśnie wzdłuż.
noxes Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zaleta ogromna takiego rozwązania bo wszystko widać jak na dłoni i przez to minimalizujemy ryzyko pomyłki.Trudne może nie jest ale sameemu dość kłopotliwe i męczące.Tak czy inaczej przód powinieneś zdjąć bo nnie wiadomo jak wygląda rolka prowadząca i napinająca. Pasek powinieneś bezwzględnie wymienić, a najlepiej cały rozrząd-koszt kompletu to około 500zł
lobuzu Opublikowano 3 Września 2014 Autor Opublikowano 3 Września 2014 Witam ponownie, simering wymieniony. Co do demontażu przodu auto to faktycznie nie jest to takie trudne, ale przyznam się, że posiłkowałem się tutorialem ze stronek: http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/Audi_B6_A4_18T_Front_End_Removal.pdf oraz http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/AudiA4_PassatB5.5_1.8T_UltimateTimingBeltInstall.pdf. Czas całej operacji to 3,5 h, więc myślę ,że warto było pobrudzić sobie ręce:-)
noxes Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Łee całkiem szybko Ci to poszło. Zostało Ci jakieś 300-400zł za robotę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się