Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż zacisków tył


Magic_coin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakie narzędzia będą potrzebne do demontażu zacisków hamulców tylnych? Posiadam zaciski prawdopodobnie typu LUCAS (wkręcane tłoczki). Interesuje mnie głównie sposób montażu zacisków do łoży/prowadnic/leży (jak zwał tak zwał). Posiadam AUDI A4 B5 96r. z silnikiem 1Z 1.9 TDI 90 kucy.

Edytowane przez Magic_coin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje kupic sobie taki zestaw

http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-wyciskania-tloczkow-hamulcowych-i4527203589.html

zero problemu i kombinowania z jakimis kluczami od szlifierek heheh

ps. sam osobiscie mam


+ długie szczypce do pierscienia ( zabezpieczenia ) segera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuch chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałem. Nie chodzi mi o wkręcanie tłoczków lecz ściągnięcie zacisków z łoży aby je wyczyścić.

Ps. Taki zestawik posiadam.


Widzę, że nikt nie demontował zacisków... lub nie wie o co mi chodzi...
Jak rozdzielić części pokazane na schemacie (te j**nięte w czerwone obwódki)

http://www.directupload.net/file/d/3729/b7hmjorf_jpg.htm

Edytowane przez Magic_coin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuch chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałem. Nie chodzi mi o wkręcanie tłoczków lecz ściągnięcie zacisków z łoży aby je wyczyścić.

Ps. Taki zestawik posiadam.

Widzę, że nikt nie demontował zacisków... lub nie wie o co mi chodzi...

Jak rozdzielić części pokazane na schemacie (te j**nięte w czerwone obwódki)

http://www.directupload.net/file/d/3729/b7hmjorf_jpg.htm

po godzinie 14 załozyłes temat a po godz 16 juz masz pretensje ze nikt Ci nie chce pomóc??

w tych godzinach normalni ludzie sa w pracy lub z niej wracaja......

co do tematu to do rozdzielenia tych dwoch elementow potrzebujesz kluczy 13 i 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jesteś pewny że klucze 13 i 15 a nie jak w temacie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/271295-odkrecenie-srub-jarzma/ imbus 8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że w tym temacie ale powiedzcie czy da radę wyjąć tylną tarczę bez zdejmowania jarzma bo dzisiaj podjąłem próbe jego odkręcenia ale nie chciało iść i nie chciałem nic urwać a troszkę popukałem w tarczę młotkiem ale też nie chciała drgnąć nawet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że w tym temacie ale powiedzcie czy da radę wyjąć tylną tarczę bez zdejmowania jarzma bo dzisiaj podjąłem próbe jego odkręcenia ale nie chciało iść i nie chciałem nic urwać a troszkę popukałem w tarczę młotkiem ale też nie chciała drgnąć

:facepalm:

Tarcze masz przykręconą śrubą. Musisz ściągnąć z łożysk cały bęben, który jest razem z tarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok to po zdjęciu koła odkręciłem zacisk i go zdjąłem wraz z klockami i co dalej trzeba zrobić


w którym miejscu jest przykręcona ta tarcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na samym srodku masz dekielek metalowy który musisz zdjac

i pod spodem musisz odkrecic nakretke na klucz 24 i zejdzie Ci tarcza razem z łozyskami.

nie jest to zwykła tarcza tylko tarczopiasta zespolona.

dlatego przy zmianie na nowa musisz sie zaopatrzyc równiez w łozyska z uszczelnieniami i pierscienie abs.

chyba ze chcesz to rozbierac 15 razy to załoz stare łozyska i tarczki abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek, kolega pisał, czy da się zdjąć tarczę bez zdejmowania jarzma więc odpowiedź brzmi: nie da się.

A z tymi łożyskami to nie przesadzajmy, ja je przełożyłem i zrobiłem na nich 70kkm i dopiero teraz przy kolejnej wymianie tarcz założyłem nowe i to też bardziej zachowawczo niż z powodu ich uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no to czyli i tak muszę zdjąć jarzma mi tylko chodziło o jarzmo bo wziąłem się za malowanie zacisków i jarzm i chciałem to zrobic dobrze a nie tylko powierzchownie i dlatego je rozkręcam myślałem że tarcza by może zeszła i wtedy jarzmo bym już obmalował ale jak nie to nie męczę tarczy będę cisną śruby od jarzma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sruby od jarzma podziała tylko młotek i przecinak, o odkreceniu normalnie imbusem mozna zapomniec.

przy składaniu nowe sruby z normalnym łbem sześciokątnym i masz spokój z tym na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no to czyli i tak muszę zdjąć jarzma mi tylko chodziło o jarzmo bo wziąłem się za malowanie zacisków i jarzm i chciałem to zrobic dobrze a nie tylko powierzchownie i dlatego je rozkręcam myślałem że tarcza by może zeszła i wtedy jarzmo bym już obmalował ale jak nie to nie męczę tarczy będę cisną śruby od jarzma

Jak chcesz to mam dwa jarzma, po regeneracji.

Malowane proszkowo, kolor czerwony.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będą potrzebne jakoś dzisiaj dałem radę ruszyć te śruby na imbuls i poszły ale przy składaniu dałem już normalne śruby bo trochę się z nimi męczyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co że nawet nie wiem bo szwagier mi dobierał u siebie w warsztacie podług tej co wykręciłem


a coś źle że dobrane na podstawie tamtej bo jak tak to zawsze można jeszcze raz zmienić teraz napewno pójdą lekko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny być śruby M10x1,25x20 (nr oryginalny N 906 889 01)

Koledze chodziło zapewne o skok gwintu, gdyż dla M10 standardem raczej bywa 1.5, zaś 1.25 to już drobnozwojowy.

Edytowane przez hellbean
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...