Biedron82 Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Witam. Mam pytanie, może ktoś z was miał podobny problem lub jest w stanie udzielić mi rady. Problem mój objawia się tym, że gdy stoję w miejscu i kręcę kierownicą w lewo lub w prawo co jakiś czas czuję na kole kierownicy takie pyknięcia, stuki. Dzieje się to tylko podczas stania w miejscu lub jazdy bardzo powoli. Auto ma zawieszenie w bardzo dobrym stanie, niedawno sprawdzałem na stacji. Obawiam się najgorszego, że może to być listwa zębata. Z góry dziękuję za podpowiedzi lub sugestie. Pozdro
kozub.1980 Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 Witam. Mam pytanie, może ktoś z was miał podobny problem lub jest w stanie udzielić mi rady. Problem mój objawia się tym, że gdy stoję w miejscu i kręcę kierownicą w lewo lub w prawo co jakiś czas czuję na kole kierownicy takie pyknięcia, stuki. Dzieje się to tylko podczas stania w miejscu lub jazdy bardzo powoli. Auto ma zawieszenie w bardzo dobrym stanie, niedawno sprawdzałem na stacji. Obawiam się najgorszego, że może to być listwa zębata. Z góry dziękuję za podpowiedzi lub sugestie. Pozdro Witam ja nie pomogę ale też dołącze sie do pytania czy udało się ustalić co to jest mam ten sam problem moge dopisać że dzieje się to przy rozgrzanym silniku
skoniek Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 Koledzy, U mnie występuje ten sam objaw (bez względu na temperaturę silnika). Byłem w firmie, która zajmuje się regeneracją układów kierowniczych i zaproponowali mi wymianę węża podciśnienia na dłuższy, tłumacząc że kiedyś w starej audicy taki zabieg pomógł. Szczerze wątpie, że tego typu rozwiązanie się sprawdzi. Po przeczytaniu serii artykułów na temat usterek jakie najczęściej zdarzają się w B8-kach to oprócz awarii mechatroniki w Stronic'u wymieniana jest właśnie awaria układu kierowniczego. Problem zatem występuje, pozostaje pytanie jak go rozwiązać? Jakieś pomysły?
peszko Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 Witajcie, przerabiałem ten problem w mojej poprzedniej B8 i znalazłem rozwiazanie! Problem tkwi w wieloklinie jak wchodzi jeden dążek w drugi. Od śodka samochodu jest dostep i do środka tej rurki trzeba wprowadzic smar w sprayu. Operację powtórzyc ze 3 razy pokrecić kierownicą i problem całkowicie znika. Mam nadzieję że wam też ten sposób sie sprawdzi.
Patryk Toruń Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 Walczyłem z takim problemem rok czasu, wymieniłem wszystkie amory wahacze, koncowki drążków, wszystkie gumy, przeguby...a okazało się, że same drążki kierownicze były roztrzaskane. A przy okazji zafundowałem sobie całą nową zawieszkę Miały luzy na tych "jabłuszkach" i napierdaczało na postoju jak i na dziurach
kozub.1980 Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Witam ja już jestem po zdiagnozowaniu problemu i dokładnie jak napisał kolega kilka postów wyżej problem byl w wieloklinie znajdującym się w scianie grodziowej silnika . Dostęp od spodu odkręcasz pampersa i wieloklin - taki można powiedzieć teleskop - część ruchoma przy ustawieniu kierownicy tam wciskasz smar jakiś areozolu i proplem znika . Pozdrawiam
Kodzak33 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Dla kompletnego zamknięcia tematu któryś z kolegów wrzuciłby fotke gdzie co i jak.Z góry wielkie dzieki./ 1
Biedron82 Opublikowano 26 Października 2014 Autor Opublikowano 26 Października 2014 Chciałem podziękować za wasze podpowiedzi. W nast tygodniu będę chciał przesmarować od dołu wspomniany przez was wieloklin. Pozdrawiam
bartasg1 Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Witam ja już jestem po zdiagnozowaniu problemu i dokładnie jak napisał kolega kilka postów wyżej problem byl w wieloklinie znajdującym się w scianie grodziowej silnika . Dostęp od spodu odkręcasz pampersa i wieloklin - taki można powiedzieć teleskop - część ruchoma przy ustawieniu kierownicy tam wciskasz smar jakiś areozolu i proplem znika . Pozdrawiam możesz dokładniej opisać gdzie ten smar wcisnąć? kolega ma to samo w b8
orti Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 To może jeszcze ja dorzuce swoje trzy grosze w tym temacie. Miałem dokladnie to samo - podczas jazdy wspomaganie chodziło płynnie, a na postoju i przy wolnej jezdzie czuc bylo taka szarpana prace na kierownicy. Wyczytałem, że wina lezy po stronie przewodu ciśnieniowego (w któryms miejscu ma za małą średnicę), który idzie od pompy. ASO twierdziło, że to czasem pomaga, ale nie zawsze. Podobno nowsza wersja przewodu jest poprawiona (kosztuje jakies 1200 w ASO). Przez pomyłke kupiłem używkę w tej samej wersji co mam, ale okazalo sie po wymianie, że problem został rozwiązany.
Biedron82 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Orti a czy w twojej B8 też miałeś wrażenie, że kierownica trochę ciężej chodzi? Edytowane 7 Listopada 2014 przez Biedron82
lukas309 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Ciekawe od jakiego roku stosowano juz poprawiony przewod od pompy, czy przedlift zalapal sie na poprawke, ciekawe czy by podszedl zamiast wadliwego mimo roznicy w przekroju
orti Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Orti a czy w twojej B8 też miałeś wrażenie, że kierownica trochę ciężej chodzi? Nie mam porównania z inna b8, ale czuć lekki opór. W innych autach wydaje mi się, że lżej chodzi kiera. Jakoś mi to nie przeszkadza specjalnie. Najbardziej wkurzalo mnie to szarpanie przy parkowaniu.
Arek a4 black edition Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Witam, mam podobny problem z moim a4, podczas postoju lub bardzo wolnej jazdy np parkowanie w momencie kiedy skrecam kierownica w lewo slychac odglosy tzw pykanie , skrzypienie podobne do otwierania starych drzwi:) natomiast kiedy skrecam w prawo cisza. Moj model jest po face liftingu 2012r. Moje pytanie czy kolumna kierownicy jest identyczna jak w modelach przed liftem i czy to moze byc ten sam problem wczesniej poruszany nt "wieloklina" w kolumnie kierwonicy gdzies na dole ? Jezeli tak to czy ktos by mogl w miare precyzyjnie opisac jak to znalezc i nasmarowac, poniewaz wczoraj wrocilem od dilera audi, ktory stwierdzil ze do wymiany jest kolumna kierownicy za bagatela okolo 7500pln ;/ . W przyszlym tygodniu jestem umowiony z specjalistami od audi vw seat skoda w celu zlokalizowania przyczyny, ale mysle ze jezeli jest problem wlasnie z kolumna kierownicy nikt nie bedzie probowal "czegos tam nasmarowac" tylko zaleci wymiane na nowa co oczywiscie laczy sie z masakrycznym wydatkiem ;/ a chcialbym tego uniknac. Z gory wielkie dzieki, pozdrawiam
olinek2 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Przy pedałach masz przegub łączący kolumnę kierowniczą z drążkiem teleskopowym przekazującym obroty kierownicy na magiel. Kupujesz smar w sprayu, np. teflonowy z długą rurką i wkładasz w rurę gdzie jest przegub. Psikasz zdrowo, pokręcisz jeszcze trochę i powtarzasz. Problem nie wraca potem. Podejrzewam, że teleskop zacina przy skracaniu i wydłużaniu, dlatego jak kręcisz kierownicą magiel lekko się przemieszcza i pyka. U mnie też pomogło.
Arek a4 black edition Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Przy pedałach masz przegub łączący kolumnę kierowniczą z drążkiem teleskopowym przekazującym obroty kierownicy na magiel. Kupujesz smar w sprayu, np. teflonowy z długą rurką i wkładasz w rurę gdzie jest przegub. Psikasz zdrowo, pokręcisz jeszcze trochę i powtarzasz. Problem nie wraca potem. Podejrzewam, że teleskop zacina przy skracaniu i wydłużaniu, dlatego jak kręcisz kierownicą magiel lekko się przemieszcza i pyka. U mnie też pomogło. Wielkie dzieki na pewno sprobuje, pozdrawiam
lukas309 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Przy pedałach masz przegub łączący kolumnę kierowniczą z drążkiem teleskopowym przekazującym obroty kierownicy na magiel. Kupujesz smar w sprayu, np. teflonowy z długą rurką i wkładasz w rurę gdzie jest przegub. Psikasz zdrowo, pokręcisz jeszcze trochę i powtarzasz. Problem nie wraca potem. Podejrzewam, że teleskop zacina przy skracaniu i wydłużaniu, dlatego jak kręcisz kierownicą magiel lekko się przemieszcza i pyka. U mnie też pomogło. Olinek masz servotronika ???? Edytowane 10 Grudnia 2014 przez lukas309
mar-m1 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Witam, mam podobny problem z moim a4, podczas postoju lub bardzo wolnej jazdy np parkowanie w momencie kiedy skrecam kierownica w lewo slychac odglosy tzw pykanie , skrzypienie podobne do otwierania starych drzwi:) natomiast kiedy skrecam w prawo cisza. Moj model jest po face liftingu 2012r. Moje pytanie czy kolumna kierownicy jest identyczna jak w modelach przed liftem i czy to moze byc ten sam problem wczesniej poruszany nt "wieloklina" w kolumnie kierwonicy gdzies na dole ? Jezeli tak to czy ktos by mogl w miare precyzyjnie opisac jak to znalezc i nasmarowac, poniewaz wczoraj wrocilem od dilera audi, ktory stwierdzil ze do wymiany jest kolumna kierownicy za bagatela okolo 7500pln ;/ . W przyszlym tygodniu jestem umowiony z specjalistami od audi vw seat skoda w celu zlokalizowania przyczyny, ale mysle ze jezeli jest problem wlasnie z kolumna kierownicy nikt nie bedzie probowal "czegos tam nasmarowac" tylko zaleci wymiane na nowa co oczywiscie laczy sie z masakrycznym wydatkiem ;/ a chcialbym tego uniknac. Z gory wielkie dzieki, pozdrawiam Udało się rozwiązać problem?U Ciebie można przynajmniej wykluczyć problem z wężami, bo masz elektryczne wspomaganie.
Arek a4 black edition Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Witam, mam podobny problem z moim a4, podczas postoju lub bardzo wolnej jazdy np parkowanie w momencie kiedy skrecam kierownica w lewo slychac odglosy tzw pykanie , skrzypienie podobne do otwierania starych drzwi:) natomiast kiedy skrecam w prawo cisza. Moj model jest po face liftingu 2012r. Moje pytanie czy kolumna kierownicy jest identyczna jak w modelach przed liftem i czy to moze byc ten sam problem wczesniej poruszany nt "wieloklina" w kolumnie kierwonicy gdzies na dole ? Jezeli tak to czy ktos by mogl w miare precyzyjnie opisac jak to znalezc i nasmarowac, poniewaz wczoraj wrocilem od dilera audi, ktory stwierdzil ze do wymiany jest kolumna kierownicy za bagatela okolo 7500pln ;/ . W przyszlym tygodniu jestem umowiony z specjalistami od audi vw seat skoda w celu zlokalizowania przyczyny, ale mysle ze jezeli jest problem wlasnie z kolumna kierownicy nikt nie bedzie probowal "czegos tam nasmarowac" tylko zaleci wymiane na nowa co oczywiscie laczy sie z masakrycznym wydatkiem ;/ a chcialbym tego uniknac. Z gory wielkie dzieki, pozdrawiam Udało się rozwiązać problem?U Ciebie można przynajmniej wykluczyć problem z wężami, bo masz elektryczne wspomaganie. Problem zniknal, jednakze nic nie robilem. Kiedy dealer powiedzial ze trzeba wymienic cala kolumne kierownicza itd. przypomnialem sobie jak mowil tez ze niby czyms gdzies tam psikali, ale nie wiem czy mam w to wierzyc, wiec albo faktycznie tam popsikali i po pewnym czasie halas zniknal lub sam zniknal?
Biedron82 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Opublikowano 17 Marca 2015 Siema wszystkim Nie chce zapeszać ale kupiłem smar w spreyu, psikałem w wieloklin do oporu i jak na razie problem zniknął. Będę monitorował to i jak coś to od razu napiszę. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się