nrula Opublikowano 4 Września 2014 Opublikowano 4 Września 2014 Witam, Mam problem z prawym przednim kierunkowskazem. 2 dni temu podczas jazdy po włączeniu prawego kierunkowskazu zaczął działać 2 razy szybciej. Diagnoza spalona żarówka kierunkowskazu. Kupiłem żarówkę PY21W, wykręciłem lampę sprawdzam stara żarówkę(wygląda na sprawną) wymieniłem żarówkę na nową, sprawdzam poprawność działania, prawy kierunek świeci ale słabiej niż reszta świateł, 2 razy szybsze miganie kierunkowskazów nie ustało. Pomyślałem może któraś inna żarówka jest spalona. Sprawdziłem wszystkie światła okazało się, że spalone jest również światło mijania, żarówka H7. Wymieniłem żarówkę, bez zmian. Sprawdziłem Vagiem wykonując autotest, żadnych błędów. Co może być przyczyną, idę sprawdzać czy z masą jest ok, i czy napięcie na pinie od kierunkowskazu jest 12V. Bezpieczniki sprawdziłem na oko bez miernika narazie. Prosze o wsparcie w temacie bo mi się pomysły kończą i może mi ktoś odpisać który bezpiecznik odpowiada za tą część elektryki w samochodzie?
jacek70 Opublikowano 4 Września 2014 Opublikowano 4 Września 2014 Myślę że to masę masz słabą i ucieka napięcie. Zobacz też czy gdzieś nie ma wilgoci.
adadur Opublikowano 5 Września 2014 Opublikowano 5 Września 2014 zapodaj tak czy inaczej nową żarówkę (tak dokup następną) wymontuj oprawkę kierunkowskazu i oblukaj styki zarówno na oprawce jak i w lampie jak masz jakiś "kontakt" spryskaj piny na podłączeniu do lampy
bin85 Opublikowano 5 Września 2014 Opublikowano 5 Września 2014 FIS nie pokazywał spalonej żarówki? po drugie czy jak włączysz awaryjne to też prawy przód świeci słabiej. Nie wykluczone że jeżeli nie pomoże to co koledzy wyżej napisali może się okazać ze wyjście z MCE jest uszkodzone. Możesz jeszcze podłączyć Vag i zrobić test wyjść modułu centralnej elektryki.
Tomuś123 Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 mam ten sam problem tylko pokazuje że mam niby spaloną żarówkę wymieniłem i nadal to samo
GreGoriO Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 Moduł MCE do wymiany...niestety. Spróbuj dołożyć w szereg lub równolegle dodatkową żarówkę 10/21W, sprawdź wtedy czy zniknie komunikat, u mnie również tak było. Najpierw pokazywał sporadycznie, po zapaleniu się na stałe dołożyłem dodatkową żarówkę 10W podłączając ją równolegle. komunikat zgasł na około rok. Po powtórnym oświeceniu nic nie mogłem już zrobić, żadna konfiguracja z dodatkowymi opornościami nie pomagała. Wymieniłem moduł MCE i od pół roku mam spokój. Rozbierałem moduł, próbowałem przelutować na nowo wszystkie luty ale nic to nie pomogło. Nie mam w okolicy kumatego elektronika więc pozostała wymiana modułu. Ten stary moduł(F), leży sobie spokojnie w szufladzie i czeka na ogarniętego elektronika.
nrula Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 Fis nie pokazuje spalonej żarówki, kiedy włącze awaryjne prawy przedni kierunek w dalszym ciągu świeci słabiej. Gdzie znajduje się MCE?
bin85 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 MCE jest pod kolumną kierownicy, tam gdzie przekaźniki http://a4-klub.pl/index.php?/topic/100858-all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh/
Tomuś123 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 MCE wymieniony i wszystko działa
nrula Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 Wstyd się przyznać, ale winna była żarówka, kobieta na stacji sprzedała mi 24V PY21W. Po wymianie na 12V wszystko gra . dobrze, że nie zabierałem się za moduł MCE
Rekomendowane odpowiedzi