Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zwiększający się poziom oleju w silniku


marsko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie posiadam audi A4 B6 2003r 1.9 TDI 101KM w kombi, ostatnio zauważyłem że poziom oleju w silniku mam ponad stan wiec wymieniłem filtry i olej po około 3 tygodniach patrze i oleju jest znowu około 1.5 cm ponad stan dodam że ubyło mi troszkę płynu chłodniczego ale nie wydaje mi się żeby to był aż taki ubytek że stan na bagnecie się podniósł dodam że nie robi się nic w postaci masła na korku ani nie idą bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym olej w silniku jest mobil 3000 5w30 a płyn to czyste petrygo. Co to może być bo znajomy mi powiedział że na pewno nie uszczelka pod głowicą a mi się wydaje że uszczelka, gdzie szukać pomocy w necie ciężko wyczytać co kolwiek na ten temat a był bym zły jak zrzucę głowice i okaże się że uszczelka była dobra.. Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuśc cału olej z silnika i sprawdź, czy jest w nim płyn z układu chłodzenia. Jeżeli to nie płyn chłodzący, to olej został rozcieńczony najprawdopodobniej dodatkiem oleju napędowego z nieszczelnych pompowtryskiwaczy.

W tym przypadku reakcja musi być szybka bo uszkodza sie wtryskiwacze i wałek rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuśc cału olej z silnika i sprawdź, czy jest w nim płyn z układu chłodzenia.

olej spuszczę ale jak to sprawdzić czy został rozcieńczony ON czy petrygo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na szybko to wyciągnij bagnet i powąchaj, ewentualnie trochę tego oleju z bagnetu na palec i wąchaj, poczujesz ON jak będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie chciał bym zobaczyć jakie wyświetlą mi się błędy mam następujące kable ELM 327 używam go do transita i chodzi bez problemów a na drugim pisze tylko OBD II ale kabel jest chyba uszkodzony bo instaluje go na windows 8.1 nie ma wykrzykników niby wszystko ok ale VAG-COM 409-1 ani VAG-COM 311-2 nie widzą kabla., podesłał by ktoś linka z konkretnym kablem jaki będzie najlepszy do tego auta znalazłem taki ale proszę o potwierdzenie czy da rade z vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany uszczelniaczy na pompkach jak nic to nie da wymień vacum, Jak to nie pomoże to uszkodzona głowica pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zlałem cały olej i jednak pomieszany był z paliwem bo nie widziałem żadnych śladów petrygo, zmieniłem komplet uszczelniaczy na pompkach i wyczyściłem kierownicę turbiny jak na razie silnik nie włącza się w tryb awaryjny co miało miejsce wcześniej ale to było spowodowane turbiną, a co do wzrostu poziomu oleju to poczekam i zobaczymy co będzie dalej, mam tylko jedno pytanie czy uszczelnienia pompowtrysków mają jakiś wpływ na ubytek płynu chłodniczego czy ten mały spadek mam znaleźć w innej usterce? dzięki za wcześniejsze informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sprawnego silnika AWX praktycznie nie ubywa płyn chłodniczy. Uszczelniacze pompowtrysków nie mają nic wspólnego z płynem chłodniczym to są dwa zupełnie odrębne od siebie obwody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kiedyś ubywał płyn, już myślałem że uszczelka pod głowicą, ale okazało się że to tylko dziurawa chłodnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn mi ubywa pod zbiorniczkiem wyrównawczym nie wiem dokładnie gdzie ale jak sie ostro zagrzeje to wybije trochę, na razie muszę trochę pojeździć i sprawdzić czy się olej podnosi czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łączenia węży szczelne ale zauważyłem że pod zbiorniczkiem wyrównawczym się coś poci i gdzieś tam kapie płyn wiec nie wiem czy zbiorniczek wyrównawczy nie będzie też do wymiany tam od spodu jest tak jakby jakiś zaworek ciśnieniowy albo coś nie wiem dokładnie bo nie rozkręcałem jeszcze tylko na dotyk, ale martwi mnie druga sprawa bo olej w silniku dalej się zwiększa więc wymiana uszczelek pompowtrysków nie pomogła czyli teraz wymiana pompy vacum? czy jeszcze jakieś inne sugestie bo to jest mój priorytet na razie.


Witam ponownie gdzie szukać albo co sprawdzać dalej bo kupiłem używaną pompę vacum wymieniłem ją oraz filtr oleju, olej i wydaje mi się że olej dalej rośnie dodam żę kupiłem nową uszczelkę blaszkę między głowicą a pompą vacum więc czego teraz szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (4563637235) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje.

Najlepiej pod XP, ew. symulator XP na 7 czy 8.

potwierdzam dobry kabelek, działa u mnie na win 8.1 z vag 4.09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj w bmw kolegi zdiagnozowaliśmy walniętą uszczelkę głowicy, rozcieńczony olej ale bez masła pod korkiem, po zlaniu było widać w nim taki nalot na powierzchni, grzała się strasznie i płynu ubywało dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś pewny ze to olej napędowy dostaje sie do oleju to tylko dwie rzeczy przychodzi mi do głowy pompa tandem lub uszczelniacze pompowtrysków które mogą nie trzymać w wyrobionych gniazdach w głowicy.

Edytowane przez machina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze wymienione pompa też ale na używaną więc nie wiem może sie trafiła używana niesprawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś mieć pecha. Ja wymieniałem swoją pompe z końcówką A z powodu cieknacego paliwa ale do oleju nie puszczala. A w jakim stanie byly gniazda pompek? Czy zamontowano uszczelniacze Boscha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...