Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana wachaczy przód


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Łączniki plus wszystkie śruby w komplecie. Także końcówki drążków są w komplecie, ale zalecają ludzie ich nie zakładać.

Opublikowano

Łączniki plus wszystkie śruby w komplecie. Także końcówki drążków są w komplecie, ale zalecają ludzie ich nie zakładać.

Pewnie chodzi o to że po wymianie końcówek drążka trzeba jechać na zbieżność.

Opublikowano (edytowane)

Nie, chodzi o to, że odbiegają jakością od wahaczy i wytłukują się po 10-20 tys.

Końcówki można sobie wsadzić Lema czy coś innego. Ja dałem RTS, czas pokaże ile mi wytrzymają.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Ja wymieniałem u siebie jakieś 30tkm temu i dałem zakomplecik razem z koncówkami drążkówi łącznikami stabilizatora 700 zł robocizna gratis bo robiłem sam. Jeżeli chodzi o dolne wachacze to pikuś a jeżeli o góre to niestety musisz skręcić sprężyny i odkcić do góry mcpersona i opuścić delikatnie tzw giere na dół bo nie będziesz miał dojścia do jednego górnego wachacza a do tego potrzeba podstawowe klucze jak dobrze pamietam klucz 16 i 18 :D jakbys miał problem to służe pomocą

Opublikowano

Ja wymieniałem u siebie jakieś 30tkm temu i dałem zakomplecik razem z koncówkami drążkówi łącznikami stabilizatora 700 zł robocizna gratis bo robiłem sam. Jeżeli chodzi o dolne wachacze to pikuś a jeżeli o góre to niestety musisz skręcić sprężyny i odkcić do góry mcpersona i opuścić delikatnie tzw giere na dół bo nie będziesz miał dojścia do jednego górnego wachacza a do tego potrzeba podstawowe klucze jak dobrze pamietam klucz 16 i 18 :D jakbys miał problem to służe pomocą

a nie orientujesz sie ile wymiana wszystkich wahaczy moze kosztowac??

Nie, chodzi o to, że odbiegają jakością od wahaczy i wytłukują się po 10-20 tys.

Końcówki można sobie wsadzić Lema czy coś innego. Ja dałem RTS, czas pokaże ile mi wytrzymają.

ja mam krafta końcówki. nie kupowałem, a były juz z samochodem jak kupiłem, bo porzedni własciciel robił zawias, a koncówki miał jeszcze dobre i nie wymieniał, a kupił

I jakbyscie mi odpowiedzieli co z tym stabilizatorem?

i jego wymienie na np od s4 czy 2.5tdi aby sztywniejsze zawieszenie było

musisz skręcić sprężyny i odkcić do góry mcpersona i opuścić delikatnie tzw giere na dół

jak czytam to aż nie wiem :grin:

Opublikowano

Ile kosztuje wymiana hmm pewnie tak jak pisza koledzy wcześniej możliwe ze kolo 200 najmniej. Jakbyś był z okolic gostynia lub Leszna to zawsze możemy się dogadać i miałbyś wymienione to w ciągu 3 godzin cały komplet

Jak chcesz robić to samemu bo tak wyjdzie najtaniej to zaopatrz się w 2kg młotek i jakaś dłuższą łyżkę monterska żeby wybić dolne wachacze :-)

Opublikowano

Sam to nie wiem czy bym teraz robił, bo nigdy tego nie robiłem wiec troche bym sie bał ze cos źle poskładam :decayed:

no niestety nie jestem z tych okolic, ja Radom, Kielce



dłuższą łyżkę monterska

a jak to wygląda? nie kojarze po nazwie

Opublikowano

W sobotę wiade autkiem na kanał porobić ci zdjęcia i prześle na maila ze szczegółowym opisem i napewno dasz rade jak czegoś nie będziesz wiedział to zawsze możesz przedzwonic. Podaj maila i będziesz miał wszystko na poczcie

Opublikowano

O fajnie z twojej strony :)

meila wysłałem na pw ;)


Każdy od niewiedzy zaczynał :decayed: hehe

a to moje 1. :audi: i sądze że następne też


Jeszcze jakbyś mi powiedział jak jest dobrze sprawdzić co w zawiasie i które jest do wymiany to by było fajnie :)

Opublikowano

Napisze Ci wszystko w mailu jutro razem ze zdjęciami :-)

Opublikowano

Ok to zoabcze jak wyslesz co i jak :)

a tez jakos dasz rade opisac to co pisałeś wczesniej czyli ze musze sprezyny podnieść i coś tam dalej a i cos z makpersonem

Opublikowano

jeżeli o góre to niestety musisz skręcić sprężyny

Kolega wprowadza w mały błąd. Sprężyn nie trzeba ruszać. Odkręcamy tylko 3 śruby od górnego mocowania Mcphersona i odciągamy go do siebie, robimy to tylko po to aby móc wyjąć odkręconą już śrubę. Czasami - tak jak było np. u mnie - nie trzeba w ogóle odkręcać tych śrub, bo śruba mocowania wahacza jest założona odwrotnie i wychodzi bez problemu.

Opublikowano

Czyli to zalezy tylko od poprzedniego mechanika co robil zawias i moze wlozyl srube odwrotnie i wszystko fajnie wyjdzie bez odkrecania mcpersona? :)

Opublikowano

Jeżeli o ten element chodzi to tak.

Przed wymianą lej ostro WD-40 na górną długą śrubę mocującą wahacze i wal w zwrotnice młotem. Rób tak przez kilka dni aby poluzować tą śrubę. Jeżeli ona ci wyjdzie to wymienisz.

Opublikowano

Nie chodziło mi o odręcznie samych sprężyn tylko mcpersona który tak jak mówisz trzyma się na 3 śrubach, a co do odwrotnie założonej śruby na górnym wachaczu to na to bym nie liczył i oczywiście uzbroić się w cierpliwość przy demontowaniu dolnych wachaczy od strony koła. A co do całości do doszły foty z opisem na pocztę ?

Sprężyny mają to do siebie że sprężynuja wiec bez skrecenia ich ściągaczem będzie miał ciężko tym bardziej jak nigdy tego nie robił

Opublikowano

Przed wymianą lej ostro WD-40 na górną długą śrubę mocującą wahacze i wal w zwrotnice młotem. Rób tak przez kilka dni aby poluzować tą śrubę. Jeżeli ona ci wyjdzie to wymienisz.

Ironia czy co?

Opublikowano

jeśli nie miałeś ruszanych wahaczy od nowości to nie ironia :decayed:

Opublikowano

Nie chodziło mi o odręcznie samych sprężyn tylko mcpersona który tak jak mówisz trzyma się na 3 śrubach, a co do odwrotnie założonej śruby na górnym wachaczu to na to bym nie liczył i oczywiście uzbroić się w cierpliwość przy demontowaniu dolnych wachaczy od strony koła. A co do całości do doszły foty z opisem na pocztę ?

Sprężyny mają to do siebie że sprężynuja wiec bez skrecenia ich ściągaczem będzie miał ciężko tym bardziej jak nigdy tego nie robił

Nie doszły mi zdjęcia, ani żadne meil od Ciebie.

Weź wyślij jeszcze raz i sprawdze od razu w Spamie, bo moze doszło na spam a ja spanu nie patrze i kasuje od razu

jeśli nie miałeś ruszanych wahaczy od nowości to nie ironia :decayed:

Tego to już wam panowie nie powiem bo nie wiem. Ale napewno ktoś kiedys musiał robić je. Nie sądze zeby 20lat były ori wahacze :)

poza tym poprzedni właściciel mówił ze robił zawieszenie, ale co robił w nim to nie mam pojęcia

Sprężyny mają to do siebie że sprężynuja wiec bez skrecenia ich ściągaczem będzie miał ciężko tym bardziej jak nigdy tego nie robił

nie mam ściągacza :kwasny:

i oczywiście uzbroić się w cierpliwość przy demontowaniu dolnych wachaczy od strony koła

Czyli z tego co piszecie wywnioskowałem ze to wcale nie jest taka łatwa sztuka. Jedni mówia o srubie która nie chce wyjśc ktoś inny o dolnym wahaczu. czyli całosc to jedna ciezka rzecz :D

Opublikowano

do śruby górnej na zwrotnicy, która trzyma dwa górne wahacze jest dojście, więc możesz tą śrubę jakimś wd-40 kilka dni wcześniej zacząć psikać, zaszkodzić nie zaszkodzi, a może troche nerwów oszczędzić :)

Opublikowano (edytowane)

zobacz jak fotki od Wojtka mi dojdą. zobacze wtedy co i jak dokładnie, bo teraz to juz sam nie wiem :decayed:

czy w ogóle zabierac sie za to sam czy jednak nie, ale z 2 strony wolałbym sam zawsze to 200zł zostaje w kieszeni albo można przeznaczyc na lepszą firme zawieszenia

Edytowane przez przemek11

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...