Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ 2001] Wymiana zaworu upustowego Blow-Off


rros1910

Rekomendowane odpowiedzi

Powtarzam ze chcialbym wypróbować i ocenić ,tylko chcialbym dowiedzieć co lepiej wybrać DV czy BOV ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D jeszcze raz ;) DV to zawór który upuszcza powietrze w obieg, ten epman srebrny działa tak samo jak seryjna DVka, a BOV to zawór atmosferyczny który upuszcza powietrze poza układ emitując charakterystyczne pssst wshhhhh itp. ;)

Jeśli chcesz wypróbować BOVa to szukaj koniecznie dwutłoczkowego hybrydowego. Do VAG jednotłoczkowy powoduje problemy z wolnymi obrotamii wywala błędy przepływki.

Ten BOV epmana który wkleiłeś jest dwutłoczkowy więc możesz go sobie potestować. Pisałem o tym, poczytaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za jasną odpowiedz, na czasie go zamówie ,stestuje jak działa u mnie i podziele sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ktoś może jeździ lub jeździł na hybrydzie DV properfekt w 1.8T i chciałby opisać wrażenia ??

Edytowane przez przetyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chcę troszkę odświeżyć temat mam 2001/2002 modelowo to co wyżej silnik AVJ 150 kucy planuję założyć tego blow offa będą jakieś problemy potrzeba będzie komputer ? 

Zawór recyrkulacyjny FORGE FMDV008                http://re5pect.pl/zawor-recyrkulacyjny-forge.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać to nie jest typowy blow off, tylko zawór działajacy jak org zawór dv w aucie, powinien działać bez problemów i ingerencji w ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Łukasz13 napisał:

Z tego co widać to nie jest typowy blow off, tylko zawór działajacy jak org zawór dv w aucie, powinien działać bez problemów i ingerencji w ecu.

A jaki to jest typowy blow off który zadziała bez zbędnego kombinowania później i da w miarę przyzwoity efekt ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 1.8t jedyny który nie robi jakiś problemów to zawór hybrydowy, najlepiej jeszcze z talerzykiem który uszczelnia zawór podczas normalnej jazdy coś takiego jak na tej stronie http://properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html

ostatni na dole BOV Hybryda cena 350zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Łukasz13 napisał:

Do 1.8t jedyny który nie robi jakiś problemów to zawór hybrydowy, najlepiej jeszcze z talerzykiem który uszczelnia zawór podczas normalnej jazdy coś takiego jak na tej stronie http://properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html

ostatni na dole BOV Hybryda cena 350zł

Wszystko jest dobrze ale ten co wymieniłeś jest nie dostępny ? bo nie ma odnośnika do sklepu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Łukasz13 napisał:

Dzięki śliczne na dniach pewnie zamówię i zmienię ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie ma ktoś fotkę gdzie ten zawór najlepiej dać lub ma już to zrobione i wysyłał by fotkę tutaj ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

Łukasz13 widziałem w wielu postach że dobrze ogarniasz tematy w 1.8t, mam niezłą zagwozdkę i nie mogę znaleźć odpowiedzi na forum a przegrzebałem tysiące stron, mianowicie...

Mam 1.8t avj z kilkoma błędami i wirusem, poprzedni własciciel coś tam mocno nagrzebał, możliwe nawet że auto znane na forum, był tam zawór blow off epman z cienkim i grubym końcem, dolot jest wymieniony na taki silikonowy czerwony, w niego wchodził ten blow off. Dźwięku syczenia tam nie było, tylko źrebak. Wyczytałem że zawór uszkodzony może być i że w ogóle ten jest zły, więc kupiłem properfekt dwutłoczkowy SS z trąbką w powietrze. Się okazało że źrebak jest dalej, syczenia brak. Wsadziłem tego starego epmana do kolegi bexa i działa rewelacyjnie, zauważyłem jednoczesnie że po odpaleniu silnika u kolegi od razu zasysa tłoczek w blowofie a przy gazowaniu zaciąga i zamyka, puszcza gaz to go otwiera i powietrze w eter + sssss. A u mnie nie zasysa tłoczka w ogóle. I tu pojawia sie pytanie... jak i co sprawdzić żeby to ogarnac? Podcisnienie? Nieszczelny układ? Ma lekkiego muła ale to mi sie może wydawać tylko. W wolnej chwili moge zrobić i podrzucić logi, tylko jakie?

Dodatkowo zauwazyłem że wywalona jest pompa SAI, ale wąż ktory do niej miał iść wisi luzem, może to powodowac coś z podcisnieniem? check SAI na desce  nie wyskakuje ale jak podepne kabel to w vagu jest bład SAI ( da rade to jakoś wyłaczyć, trudne dla średniego laika? ) 

Troche się rozpisałem ale na prawde nie znajduję odpowiedzi nigdzie. jeśli ktoś coś może podpowiedziec to byłbym bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zasysa wogole to znaczy że nie ma sterowania zaworem, czyli trzeba przejrzeć cienki wężyk podciśnieniowy czy nie jest dziurawy czy urwany, ewentualnie zaworek n249 pod kolektorem uszkodzony. Możesz na probe dać nowy wężyk i podłączyć bezposrednio tego properfekta pod króciec na brzegu kolektora obok grubego węża od chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź,

Ok to dzisiaj kupię nowe przewody podciśnieniowe i podmienię, na zjęciu zaznaczyłem niebieskim kolorem,to miejsce o którym piszesz "na brzegu kolektora"?

Ten węzyk który jest tam podłączony leci do n249, mam go zaslepić czy jakoś zapętlić?

IMG_20190405_073429.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na próbę możesz zostawić go luzem, chyba że na stałe chcesz podłączyć DV bezpośrednio do kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to chciałbym wyczyścić go z tych egr, (sai już nie ma - zostaje programowo wyłączyć ), jesli się da to i n249 itp, ważne zeby to nie zabiło fury. Wczoraj sprawdziłem wiekszość przewodów do których miałem dostęp od góry, podokręcałem opaski, odma działa, dziur żadnych nie znalazłem, wężyk podciśnieniowy od n249 do dv dobry, podłączyłem tego blowa do kolektora, ale co zrobić z tymi co zostały? na audizine znalazłem kilka schematów ale są rożbiezne metody, zapetlić? A jak nie działa n249 to wymienic i zapetlić czy wywalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłaczyłem do kolektora tego blowa, sprawdzałem wczesniej czy tam w ogóle jest podciśnienie, no i jest ale jak parskał to dalej parska ten źrebak, możliwe że podciśnienie jest za małe?Jakie w ogóle powinno tam być?

Dodam że tego źrebaka słysze juz po lekkim odpuszczeniu gazu przy obrotach nawet około 2,5 tyś. Co moge jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...