Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy na 1 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Muszę jeszcze pomierzyć to tak jak piszesz zakładając trójnik aby osprzęt pracował, bo bez niego wskazania wydają się być w normie, a ja mimo wszystko mam mieszane uczucia co do tego mojego vacum. Jak to wkońcu jest z tym podciśnieniem na EGR? Jak postoję chwile na luzie to po kilku minutach ewidentnie odcinane jest podciśnienie na EGR, delikatne muśnięcie gazu powoduje ponowne jego podanie w okolicy -0,7 na EGR.

Opublikowano

Z EGR-em tak ma być, bodajrze po trzech minutach pracy na biegu jałowym jest zamykany, dla tego brak podciśnienia na nim :decayed:

Opublikowano

Ok dzięki, napisz jeszcze jak to jest ze sztangą od turba, czy po wyłączeniu silnika sztanga idzie w dół? Czy podciśnienie powinno ją trzymać? Jakie ciśnienia powinny być na turbo i egr i czy te ciśnienia są stałe czy powinny wzrastać razem z obrotami silnika?

Opublikowano (edytowane)

Po wyłączeniu silnika "sztanga" powinna się opuścić.

Podciśnienie na gruszce na biegu jałowym, przy sprawnej wacumpompie ( - 0,8 :- 0,9 bara ), powinno wynosić - 0,7 : - 0,65 bara.

W miarę zwiększania obciążenia silnika ( nie koniecznie obrotów :naughty: ) powinno dążyć w kierunku zera barów ( do ok. - 0,1 baraprzy największym obciążeniu silnika ) :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

I tak jest jak piszesz, muszę go złapać na mule i wtedy zobaczę, bo teraz jak ciepło to w miarę to wszystko dobrze chodzi. Może któryś czujnik temperatury. Możesz mi napisać co z czym porównać tzn. w które grupy vaga wejść i które parametry porównać.

Opublikowano

A sprawdź wężyk od tzw. bączka próżni niekiedy sie przerywa albo zlatuje przy końcówce i stąd mozesz łapać muła .. szybka operacja ale zawsze wykluczysz kolejne miejsce nieszczelności układu .. u siebie trafiłem właśnie na to i odrazu wszystko wróciło do normy

Opublikowano

A gdzie się to znajduje?

Opublikowano

A gdzie się to znajduje?

Witam,mam podobny problem tzn silnik 1,9 tdi BRB z p[rzebiegiem 66 tys. i również brak mocy w zakresie dolnych obrotów głównie na I biegu, objawy podobne do twoich. Po odpaleniu lubi lekko zadymic a z tym przebiegiem nie powinien, jak przygazuję to również zadymi .Jestem ciekawy czy w końcu znalazłes przyczynę, bo czytałem gdzieś na forum że ten typ tak ma, ponieważ turbina w tych silnikach nie ma zmiennej geometri

Opublikowano

A gdzie się to znajduje?

Witam,mam podobny problem tzn silnik 1,9 tdi BRB z p[rzebiegiem 66 tys. i również brak mocy w zakresie dolnych obrotów głównie na I biegu, objawy podobne do twoich. Po odpaleniu lubi lekko zadymic a z tym przebiegiem nie powinien, jak przygazuję to również zadymi .Jestem ciekawy czy w końcu znalazłes przyczynę, bo czytałem gdzieś na forum że ten typ tak ma, ponieważ turbina w tych silnikach nie ma zmiennej geometri

Odpuściłem temat, zbytnio czasu nie miałem i zapał gdzieś mi uciekł. Mam do sprawdzenia jeszcze ciśnienie paliwa na vacum, ale nie mogę nigdzie dorwać mechanika u mnie w miejscowości, który miałby odpowiedni przyrząd. Jak to nie to, to już tylko pompki zostaną, tylko tu znowu znak zapytania bo gdyby były uwalone bądź któraś uwalona to zawsze byłoby źle, a tak to jest loteria. Da się z tym żyć więc ciągle latam. Obróciłem Bałtyk i Chorwacje na te wakacje i nic się nie zmieniło, ani lepiej ani gorzej.

Opublikowano

Cześć zmieniło się cos od tamtej pory ;) ? mam podobny problem

Opublikowano

Witam po bardzo długiej nie obecności. Jako autor tego postu nadal nie poradziłem sobie z tym problemem, a czynności jakie robiłem to sprawdziłem wszystkie podciśnienia i są ok podciśnienie też ok podmieniłem zawór N75 i zaślepiłem zawór EGR i nic to nie pomogło.

Opublikowano (edytowane)

Tomi, BRB jak pisałem wcześniej jest przygotowane do montażu , albo ma fabrycznie zamontowany DPF i z racji tego ma całkiem inne mapy , nazwał bym je " przeciw dymowe " :decayed:

I to one właśnie nie pozwalają wykrzesać poszukiwanych niutonów podczas ruszania i przy małej prędkości obrotowej silnika :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Tomi, BRB jak pisałem wcześniej jest przygotowane do montażu , albo ma fabrycznie zamontowany DPF i z racji tego ma całkiem inne mapy , nazwał bym je " przeciw dymowe " :decayed:

I to one właśnie nie pozwalają wykrzesać poszukiwanych niutonów podczas ruszania i przy małej prędkości obrotowej silnika :hi:

Bo kolega ma identyczny model i ma zamontowany DPF fabrycznie i tego problemu nie ma, i tu mam pytanie jak u mnie byłby DPF zamontowany to bym nie miał z tym problemu.

Opublikowano (edytowane)

Być może że BRB z zamontowanym i niezamontowanym fabrycznie DPF-em też się różnią softem :decayed:

Wiadomo że silniki diesla najwięcej sadzy produkują przy dużym obciążeniu i niskich obrotach , te z DPF-em sadze wyłapią więc mogą dysponować wyższym momentem obrotowym przy starcie , ale będzie on i tak dużo niższy niż w silnikach praktycznie tej samej konstrukcji , ale parę lat starszych, które nie musiały spełniać tak wyśrubowanych norm emisji spalin :decayed:

W sumie diesel to nie benzyna i raczej ze strzałem ze sprzęgła się nie startuje , a jak już się wkręci to swoją moc i moment ma :)

P.S.

Ostatnie co bym sprawdził to działanie przepływomierza , zamień się z kolegą na całe obudowy filtra powietrza razem z przepływomierzem i przetestuj , jak nie będzie różnicy to pora chyba już pora przywyknąć , albo jechać do tunera , to poprawi dół i górę też :P

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...