Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy na 1 biegu


Tomi B

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem mocowanie siedzi sztywno, ale tak jak pisałem wcześniej nie mam żadnych problemów z hamulcem więc problem leży gdzie indziej, wczoraj dla odmiany auto i te obrotu pracowały cudownie wręcz, żwawe od samego początku od pierwszego biegu, czy zawód n18 może mieć coś z tym wspólnego? Gdzie go szukać w AVFie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie EGR apózniej zobacz czy przypadkiem ta gruszka duża która jest od turbiny przy rozrzadzie czy nie masz pęknietego króćca :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr jest nowy, gdyby cos bylo pekniete to zawsze byloby zle, a jest loteria. Cos mi sie wydaje ze to jakis sterownik stad moge pytanie czy winny moze byc zawor n18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy problem nie jest powiązany z wilgotnością powietrza ?

Jakiej firmy masz filtr powietrza, i kiedy ostatnio był wymieniany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniałem jakoś około kwietnia, firmy nie pamiętam ale na pewno coś dobrego ( nie oszczędzam na tym aucie-części od chłopaków z forum, toma, dzika itp. ) Co do wilgotności to co może być powodem filtr i co jeszcze, przepływka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mocno zanieczyszczonym filtrze powietrza opór przepływu powietrza przez niego mocno wzrasta, szczególnie w wilgotne dni .

Szczególnie jest to odczuwalne na wolnych obrotach, gdy turbo jeszcze nie pompuje.

Stopień zabrudzenia filtra jest mocno zależny od warunków , w jakich się użytkuje auto , np. Niemcy w mojej audi zalecają wymianę filtra co 90 kkm :decayed:

Co w polskich warunkach trzeba podzielić minimum przez trzy, a przy okresowej eksploatacji auta na drogach gruntowych to nawet przez 30 :hi:

Przynajmniej zajrzyj jak wkład filtra wygląda, jak będą podejrzenia to go wymień :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, tak zrobię, napisz jeszcze co myślisz o wymianie zaworka n18 czy może on mieć coś wspólnego oraz wkładu przepływki?


Wychodzi na to że to przepływomierz, odpiąłem go i uruchomiłem silnik, auto zachowywało się prawidłowo, było zrywne od samego dołu, miało tą moc której mi brakowało oprócz oczywiście błędnych wskazań spalania i tego jak zachowywało się na kolejnych biegach. Po podpięciu z powrotem muł na dole. Pytanie, wymieniać sam wkład przepływki czy całość? Oryginał Pierburg czy Bosch?


Nikt nie doradzi? Dobrze rozumuje z tym jak odpiąłem ten przepływomierz i autko na jałowym ładnie reagowało na gaz oraz przy ruszaniu? Później nie ma już kopa ale chyba po odłączeniu przepływki to normalne, chodzi mi o sam "dół" i ruszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj, może jest jakaś nieszczelność w dolocie , pomiędzy przepływką, a turbiną.

Wymienianie przepływki tylko dla tego, że po jej odpięcu jest lepiej, nie da Ci gwarancji że będzie dobrze.

pasowało by zrobić logi, a jak nie masz dostępu do kompa, zamień się z kimś na przepływki na próbę :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja gdy odepne przeplywke mam Ursusa od razu.

.... ale podczas jazdy, a na jałowym masz jakąś różnice, czy jest tak samo jak dodasz gazu - z i bez przepływki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuściłem trochę temat, w między czasie wymieniłem przepływkę ( teraz jedna sprawna leży w garażu - mogę odsprzedać, jak coś to PW ), lecz nie tu jest problem, wymieniłem również uszczelki na pompkach, to też nie to, pomierzyłem podciśnienia i wydają się być OK, ale ciągle chodzi mi vacum po głowie. Ostatnio ze 3 razy po nocy zauważyłem że pedał hamulca jest twardy jak kamień, a innym razem po 5 dniach nie odpalania mięciutki? Mam trochę teraz czasu więc chyba powrócę do tej nierównej walki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, hamulce zawsze mam pewne, tzn. nie zauważyłem aby był trwalszy bądz w jakikolwiek sposób zwróciły na siebie moją uwagę więc hamulce odpadają. Z rana sprawdzę ten króciec i dam znać, już doczytałem o co w tym biega.

Panowie trzeba ściągać ten wężyk na tym króćcu aby go ocenić?

ja bym sciagnal wezyk. ja mialem w srodu olej ( niesprawna pompa vacu puszczala olej w podcisnienie )

tak jak i Piotr sugerowal szczelnosc dolotu do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę na dniach?


Panowie czy podciśnienie na EGRa idzie od razu po uruchomieniu silnika bez dodania gazu, bo troszeczkę dzisiaj eksperymentowałem i zauważyłem że nie było go tam od razu. Po przygazowaniu podciśnienie skoczyło do ok 0,7, później auto pracowało na jałowym pare minut i znowu brak podciśnienia na EGR. Pewnie tak ma być i odpowiada za to N18 ale rozwiejcie moje wątpliwości. Jeszcze jedno czy po wyłączonym silniku podciśnienie powinno trzymać sztangę od turba uniesioną czy ja opuścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uruchamiasz silnik bez gazu, to podciśnienie na gruszce EGR-a powinno się pokazać z bardzo krótką zwłoką, jeżeli go tam nie ma dłuższy czas, to zmierz podciśnienie zaraz za trójnikiem przy vacum pompie .

Jeżeli tam go też nie ma na wolnych obrotach , to albo jest spora nieszczelność gdzieś w układzie podciśnienia, albo vacum do wyrzucenia :decayed:

Osobiście po objawach stawiam na vacum- złom , albo gumową przelotkę przez ścianę grodziową , na przewodzie do serwa hamulców :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótka zwłoka? Rozwiń, jutro sprawdzę, ale wydaje mi się że jak nie dodam gazu to na EGR nie będzie podciśnienia po uruchomieniu auta. Główne podciśnienie z vacum mierzę przed zaworkiem zwrotnym, czyli praktycznie na trójniku zaraz za króćcem. Dzisiaj po uruchomieniu na vacum miałem cos około 0,75 po paru sekund podskoczyło ale do 0,8 nie doszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wartość podciśnienia masz w normie, pytanie tylko czy wykonując ten pomiar odłączyłeś cienki wężyk dochodzący do trójnika i tam podłączyłeś vacuometr, czy podłączyłeś dodatkowy trójnik i z niego brałeś podciśnienie do pomiaru, a cała reszta osprzętu podciśniniowego w tym samym czasie była podpięta i normalnie pracowała ? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłaczyłem przed zaworkiem zwrotnym, czyli turbo i egr nie pracowalo. Musze zmierzyć to podciśnienie wtedy kiedy bedzie mial muła. Ale wydaje mi sie że to vacum szwankuje bo kiedyś zmierzylem i bylo wlasnie 0,7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz tak , żeby cały osprzęt pracował i wtedy zmierz podciśnienie, jak jego wartość przy vacum będzie powyżej -0,7 bara ( czyli -0,6 lub -0,5 bara) to albo jest problem z wydajnością vacum pompy, albo masz gdzieś nieszczelność na osprzęcie używającym podciśnienia :naughty::hi:

Najlepiej podłącz vakuometr tekalanem fi 4mm, wyprowadź go do kabiny, umieść w widocznym miejscu i poobserwuj dłużej jego wskazania w czasie jazdy :hi::decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...