Mesiah Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 (edytowane) Jak w temacie. Po zdjęciu listwy wtryskowej wszystkie wtryski były uwalone świeżym olejem silnikowym. Oleju było dość dużo bo aż spływał po po końcówkach wtryskiwaczy. Niby olej w kolektorze to normalna sprawa ale nie w takich ilościach. Jakieś pomysły? Szukam w innym temacie rozwiązania problemu wypadania zapłonów itp i to może mieć związek. Kompresja na wszystkich cylindrach powyżej 13 bar. Oleju nie spala zbytnio chociaż za krótko nim jeżdżę. Oliwa to Liqui Moly 5w40. Edytowane 20 Września 2014 przez Mesiah
woytazz Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Może przytkana odma? Mi w 1.6 AHL swego czasu też konkretnie dało olejem z kolektora ssącego, wyczyściłem odmę i problem nie powrócił. Możliwe, że to zbieg okoliczności, ale warto zerknąć.
Mesiah Opublikowano 20 Września 2014 Autor Opublikowano 20 Września 2014 No właśnie z powodu chęci sprawdzenia odmy rozebrałem kolektor i zobaczyłem olej na wtryskach. Mam niby 217 tys przebiegu w który zbytnio nie wierzyłem ale odma jest jak nowa. Zero osadu w środku i jest elastyczna. Wszystko z nią w porządku. Zawiodłem się bo myślałem , że jej nieszczelność odpowiada za wypadanie zapłonów na biegu jałowym. Teraz muszę szukać dalej. W ogóle rozważam założenie wolnej odmy. W każdym silniku wychodzi mu to na zdrowie.
karol2984 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 żeby odmę wyjąc i sprawdźić starczy alternator przesunąć
Mesiah Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 Wiem. Tak czy inaczej chciałem rozebrać wszystko w drobny mak i sprawdzić łącznie z przepustnica. Czy ktoś stosował w ADR lub pochodnym wolną odmę? Catch tank to tylko ok 120zł a podobno efekt bdb bo w kolektorze i przepustnicy czysto.
rafal9119 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Witam a kolega tez ma olej w przepustnicy?
Mesiah Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 Jeszcze nie zajrzałem ale trochę go tam było poprzednim razem. Najwięcej jest w dolnej części kolektora za przepustnicą.
rafal9119 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 olej w przepustnicy to czego to objawa ? mocno zuzytego silnika?
Mesiah Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 Nie mam pojęcia. Przedmuchów nie mam ani z bagnetu ani z korka oleju. Ciśnienie sprężania od 13.5 do 14 bar więc bdb,
rafal9119 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Ja u siebie nie sprawdzałem. spod korka lekko dmucha ale to chyba normalne przy tym przebiegu 340tys
Mesiah Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 Spod korka zawsze będzie dmuchać. Po odkręceniu korek może lekko podskakiwać ale nie żeby go zdmuchiwało całkiem. No i lepiej żeby nie dymiło.
rafal9119 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 dymic to lekko dymi na niebiesko jak sie odkreci korek ale to musze miec temperature 90C przez 15 km
Mesiah Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 No motor już swoje przejechał więc musi tak być.
rafal9119 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 340 tys to nie duzo ja w ADR widziałem 420tys i pomykał zdrowo. moj motor jest w dobrej kondycji i nie jeden diesel 90scia konny zostaje z tyłu a tak po za tym to jak bym ten waz co idzie od odmy do przepustnicy odczepił to ten syf by na przepustke nie leciał jak myslisz?
Mesiah Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 No tak. Takie jest założenie wolnej odmy. Do tej gumy czyli odmy podłączasz przewód i pod auto z nim. A z drugiej strony gdzie jest wąż od dolotu wkładasz jakiś koleczek i zaciskach opaską żebyś nie miał lewego powietrza w dolocie. Ja miałem olej teraz latem. Strach pomyśleć co tam się dzieje zimą jak woda się skrapla na potęgę.
rafal9119 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 A to może dla tego ze jest olej w przepustnicy to silnik jak sie go odpala chodzi jak by na 3 gary. A po lekkim przegazowaniu zaczyna pracowac normalnie. co? jak myslisz?
Mesiah Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 Może być ale musiało by być go całkiem sporo.
chudy30 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 siema koleżko Mesiah dzisiaj zamówiłem ecu mam nadzieję że za dwa dni będzie i od razu zakładam bo ciekaw jestem efektu
Mesiah Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 To nie takie proste. Nie wiem co na to Immo Ciekawe czy nie będziesz musiał wieźć ecu do speca na program.
rafal9119 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 mesiah a jakie ty masz w swoim ADR balączki??? co mu dolega ze chcecie zmieniac Ecu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się