Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ADR wtryski zarzygane olejem. Zrobić wolną odme?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak w temacie. Po zdjęciu listwy wtryskowej wszystkie wtryski były uwalone świeżym olejem silnikowym. Oleju było dość dużo bo aż spływał po po końcówkach wtryskiwaczy. Niby olej w kolektorze to normalna sprawa ale nie w takich ilościach. Jakieś pomysły? Szukam w innym temacie rozwiązania problemu wypadania zapłonów itp i to może mieć związek. Kompresja na wszystkich cylindrach powyżej 13 bar. Oleju nie spala zbytnio chociaż za krótko nim jeżdżę. Oliwa to Liqui Moly 5w40.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Może przytkana odma? Mi w 1.6 AHL swego czasu też konkretnie dało olejem z kolektora ssącego, wyczyściłem odmę i problem nie powrócił. Możliwe, że to zbieg okoliczności, ale warto zerknąć. :)

Opublikowano

No właśnie z powodu chęci sprawdzenia odmy rozebrałem kolektor i zobaczyłem olej na wtryskach. Mam niby 217 tys przebiegu w który zbytnio nie wierzyłem ale odma jest jak nowa. Zero osadu w środku i jest elastyczna. Wszystko z nią w porządku. Zawiodłem się bo myślałem , że jej nieszczelność odpowiada za wypadanie zapłonów na biegu jałowym. Teraz muszę szukać dalej. W ogóle rozważam założenie wolnej odmy. W każdym silniku wychodzi mu to na zdrowie.

Opublikowano

żeby odmę wyjąc i sprawdźić starczy alternator przesunąć

Opublikowano

Wiem. Tak czy inaczej chciałem rozebrać wszystko w drobny mak i sprawdzić łącznie z przepustnica. Czy ktoś stosował w ADR lub pochodnym wolną odmę? Catch tank to tylko ok 120zł a podobno efekt bdb bo w kolektorze i przepustnicy czysto.

Opublikowano

Witam a kolega tez ma olej w przepustnicy?

Opublikowano

Jeszcze nie zajrzałem ale trochę go tam było poprzednim razem. Najwięcej jest w dolnej części kolektora za przepustnicą.

Opublikowano

olej w przepustnicy to czego to objawa ? mocno zuzytego silnika?

Opublikowano

Nie mam pojęcia. Przedmuchów nie mam ani z bagnetu ani z korka oleju. Ciśnienie sprężania od 13.5 do 14 bar więc bdb,

Opublikowano

Ja u siebie nie sprawdzałem. spod korka lekko dmucha ale to chyba normalne przy tym przebiegu 340tys

Opublikowano

Spod korka zawsze będzie dmuchać. Po odkręceniu korek może lekko podskakiwać ale nie żeby go zdmuchiwało całkiem. No i lepiej żeby nie dymiło.

Opublikowano

dymic to lekko dymi na niebiesko jak sie odkreci korek ale to musze miec temperature 90C przez 15 km

Opublikowano

No motor już swoje przejechał więc musi tak być.

Opublikowano

340 tys to nie duzo ja w ADR widziałem 420tys i pomykał zdrowo. moj motor jest w dobrej kondycji i nie jeden diesel 90scia konny zostaje z tyłu a tak po za tym to jak bym ten waz co idzie od odmy do przepustnicy odczepił to ten syf by na przepustke nie leciał jak myslisz?

Opublikowano

No tak. Takie jest założenie wolnej odmy. Do tej gumy czyli odmy podłączasz przewód i pod auto z nim. A z drugiej strony gdzie jest wąż od dolotu wkładasz jakiś koleczek i zaciskach opaską żebyś nie miał lewego powietrza w dolocie. Ja miałem olej teraz latem. Strach pomyśleć co tam się dzieje zimą jak woda się skrapla na potęgę.

Opublikowano

A to może dla tego ze jest olej w przepustnicy to silnik jak sie go odpala chodzi jak by na 3 gary. A po lekkim przegazowaniu zaczyna pracowac normalnie. co? jak myslisz?

Opublikowano

Może być ale musiało by być go całkiem sporo.

Opublikowano

siema koleżko Mesiah dzisiaj zamówiłem ecu mam nadzieję że za dwa dni będzie i od razu zakładam bo ciekaw jestem efektu

Opublikowano

To nie takie proste. Nie wiem co na to Immo ;) Ciekawe czy nie będziesz musiał wieźć ecu do speca na program.

Opublikowano

mesiah a jakie ty masz w swoim ADR balączki??? co mu dolega ze chcecie zmieniac Ecu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...