Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nierówna praca silnika po odpaleniu


and9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po odpaleniu silnik pracuje nierówno na benzynie, nadmienię że w aucie jest założona instalacja gazowa, dopiero jak się rozgrzeje pracuje w miarę normalnie, raz po podpięciu vcds odczytałem błąd wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze,czy jest możliwe że wtryskiwacze się zapiekły? korektę długoterminową mam na 20 . W której grupie można sprawdzić wszystkie wtryskiwacze ich czasy i dawki i jaka powinna być prawidłowa dopuszczalna korekta długoterminowa? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody są roczne, jak to by były przewody badź świece to na gazie pracował by źle , a na gazie pracuje bardzo dobrze, tylko jest problem z odpaleniem jak jest zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo, tyle, że nie mam żadnych błędów. Zero punktu zaczepienia. Silnik 1.8 APT

Właśnie odłaczylem instalację gazową i wlałem specyfiku Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy. Na razie wszystko bez zmian.

U Ciebie tylko na zimnym silniku są problemy, czy też cały czas na benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzić czujnik temperatury i przepływomierz. Miałem podobne objawy w APT i okazał się walnięty przepływomierz.

Edytowane przez lukasz.k89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest problem na zimnym silniku, czujnik temperatury roczny, sprawdzałem w vcds jak odpalam to jest ok 15 stopni i podnosi sie po woli mniej wiecej jak na zegarach, przepływomierz na wolnych obrotach pokazuje że pobiera ok 2.5 do 3 mg/s powietrza . lukasz.k89 a ty jak sprawdzałeś przepływomierz? Natomiast jak silnik osiagnie ok 25 stopni przełączy się na gaz jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest problem na zimnym silniku, czujnik temperatury roczny, sprawdzałem w vcds jak odpalam to jest ok 15 stopni i podnosi sie po woli mniej wiecej jak na zegarach, przepływomierz na wolnych obrotach pokazuje że pobiera ok 2.5 do 3 mg/s powietrza . lukasz.k89 a ty jak sprawdzałeś przepływomierz? Natomiast jak silnik osiagnie ok 25 stopni przełączy się na gaz jest wszystko ok.

U mnie bylo jak u Ciebie - jak przelaczyl sie na gaz to bylo ok. A przeplywke sprawdzilem tak, ze odlaczylem wtyczke i po odpaleniu na zimnym bylo wszystko ok. Czyszczenie pomoglo na krotki czas, a sprawe zalatwila sprawna uzywka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał 003 grupa 3/temp płynu chłodzącego/ grupa 4 temp.zasysanego powietrza. Jeżeli w gr.4 będzie cały czas temp 19,5 c to czujnik G42 do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz.k89 a ty jak sprawdzałeś przepływomierz?

Dobra prosta 3 bieg i do odcięcia na pełnym gazie. Przy ok 6 tys powinno pokazać 80% mocy silnika czyli ok 100 mg/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem parę dni na benzynie ale to nic nie dało ,korekta długoterminowa po ok 20km idzie na 20 w plusy i auto jak dodaje gazu to trochę się dławi na ciepłym silniku ale najbardziej na biegu trzecim i czwartym , na zimnym jak go rano odpalam to ostatnio odpala ale jak dodaję gazu na postoju to też się dławi. Nadmienię że umyłem przepustnicę . Może któryś z kolegów ma pomysł co jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka temperature pokazuje vag na silniku ? Logi z przeplywki daj .... wypadanie zaplonu jest z tym zwiazane .... gdy przeplywka oklamuje stosunek obrotow do masy przeplywu POWIETRZA ... bedzie prutalo , falowalo i moze strzelac na benzynce .... podstawa jest wymina czujnika temp bezdyskusyjnie na nowy od temp ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jest ten czujnik?

Z tego co pamiętam w naszych autach nie ma tego czujnika i stąd stała wartość. Weszły jakoś 97-98r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się wcinam niepotrzebnie ale jak szarpie na zimnym a na ciepłym chodzi dobrze to sprawdźcie sobie zawór kolektora dolotowego czy działa. To ustrojstwo działa na podciśnienie i często się psuje!!!!!! Ma to wpływ na odpalanie zwłaszcza w zimne poranki oraz na dławienie i nierówną pracę po odpaleniu az do zagrzania silnika. 1.5 roku szukałem przyczyny aż ściągnąłem zaślepkę tego urządzenia i zobaczyłem pęknięte cięgno plastikowe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...