Jump to content
IGNORED

Problem pompowtryskami buja silnikiem


matibedzinski
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam wielki problem i poki co drugi mechanik się poddał. Na początek parametry autka Audi a4 b6 1.9 tdi 130KM silnik o nr AWX 2001r produkcji. Wracajac do rzeczy...od pewnego czasu zauważyłem sporadyczne zabujanie silnikiem takie delikatne jednak należę do ludzi dość pedantycznych i małe drobiazki kują mnie juz w oko więc to wychwycilem. Po czym drgania przerodziły się w problem z odpalaniem. Zawsze odpalał na strzal jednak pozniej to odpalil i od razu zgasl i po dłuzszym kręceniu odpalil dymiac przez pewien czas. Diagnoza mechanika uszkodzony (lejący) drugi pompowtrysk. Pompowtryski o nr AN. Po wymiane i przejechaniu 700km objawy pojawiły sie ponownie...diagnoza znow drugi pompowtrysk (czyli wymieniony wczesniej i sprawdzony pompowtrysk przed włozeniem na stole wiec 100% sprawny. Po kolejnej wymianie pompowrysku znow po przejechaniu ok 700km objawy te same i postanowilem sięgnac porady serwisu IGNASZAK. Stwierdzili, że pompowtryski do tego auta powinny byc o numerach BA. Wiec takie też zakupilem 4szt sprawdzone na stole. Po montazu auto nie wchodziło na obroty jak powinno mialem wrazenie ze pod maską mam 70 KM a nie 130 KM... Po glebszej analizie mechanik stwierdził ze wracamy do AN-ów i wymieniamy dwa jeden podejrzany i drugi lejacy. Do tej pory jest ok ale po przejechaniu 300km czuje raz po raz delikatne zawirowania silnikiem...obawiam się ze znow powroci horror pompowtryskow. Tankuje na orlenie i glownie Vervę bo przy tankowaniu do pena glownie dostaje rabat co za czym idzie roznica miedzy zwykłym a verwa jest na tyle znikoma ze warto do autka lac cos lepszego. Moge dodać, ze koło dwumasowe bylo wymienanie cale kompletne firmy LUK rok temu. Rozrzad wymianiany w kwietniu. Olej 10 tyś temu. Filtry równiez...a filtr paliwa co wymiana pompowtryskow to wymiana filtra. Moze ktos mial taka przypadłośc?Może ktos bedzie w stanie mi pomóc bo ja juz mam serdecznie dość tego auta mimo, że jestem fanatykiem Audi. Rozwarzam nawet zakup Audi a3 SPortback jednak w benzynie najlepiej 3.2 wersji amerykańska i do tego zalozyc instalacje LPG poprzednie dwie audi mialem wlasnie w LPG i nie sprawialy mi najmniejszych problemow...Proszę o pomoc. ps. pompa vacum tez zostala podmieniona z innej audi i chodził tak samo...zajrzalismy do baku i wszystko ok brak objaw zacierajacej sie pompy.

Link to comment
Share on other sites

Wina może tez tkwić w regeneracji wtrysku, taka to też regeneracja.

Nowa pompka to wydatek spory za regenerację 700 zł może i taniej ale nigdy nikt nie powiedział ile to wytrzyma jak to będzie się sprawdzało.

Link to comment
Share on other sites

a masz gdzieś dokładne nry wtrysków ? bo nie mogę za bardzo AN znaleźć. etka online też się coś nie przyznaje do takich.

bo tam mogą być 2 rodzaje wtrysków:

- słabsze BA + zamienne numery

- mocniejsze AL + zamienne numery

i jak zmieniłeś z mocniejszych na słabsze, to komputer silnika o tym nie wie i zasila ja po staremu. I wtedy auto będzie słabsze

Link to comment
Share on other sites

Na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że "drugi wtrysk leje"?

Jakie błędy sygnalizował sterownik silnika?

Jakie jest ciśnienie paliwa podawane przez pompę tandemową i czy jest stabilne?

Prawdopodobnie przepuszcza środkowy uszczelniacz o-ring na jednym z pompowtryskiwaczy.

Często tak się dzieje gdy mechanik regeneruje wtryskiwacz zmienijąc tylko o-ringi i wkładając wtryski do "porysowanej" głowicy.

Regeneracja pompowtryskiwaczy to tylko "namiastka " jego naprawy i lepiej założyć wtryski sprawne, mało używane.

Link to comment
Share on other sites

U mnie było dokładnie tak samo jak opisywałes,bujało autem, nie chciało palic, dymiło jak z kumina itp. Po wymianie uszczelniaczy auto jak nowe.

Link to comment
Share on other sites

mechanik stwierdził ze leje po podpieciu komputera i sprawdzeniu dawkowania...załozyl nowe uszczelniacze na kazdy pompowtrysk po czym kazdy z osobna wyregulowal...podejrzenia rowniez byly na pompe paliwa ktora moze sie zacierac stad tez moze opilki z pompy trafialy do pompowtryskow i stad taka przyczyna...

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem kilkoma autami koncernu VW, wyposarzonymi w silniki na pompowtryskach i we wszystkich co jakiś czas były te delikatne bujnięcia na wolnych obrotach :kox:

Na pewno są bardziej wyczuwalne w autach z silnikiem umieszczonym wzdłużnie niż w poprzeczniakach.

Swoją A4 użytkuje sześć lat od przebiegu 50 kkm , bujanie było od samego początku, jest i myśle że będzie zawsze :decayed:

Walkę z tym zjawiskiem uważam za bezcelową , nie ma ono żadnego znaczenia dla prawidłowej eksploatacji , poza drażnieniem co bardziej wyczulonych właścicieli :)

Chętnie bym posiedział w aucie, którego właściciel się z tym uporał :naughty:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

U mnie buja,pali normalnie i się nie przejmuje... jak się szuka dziury w całym to można sobie więcej problemów narobić i kasy wydać niepotrzebnie :wink:

Link to comment
Share on other sites

u mnie taki problem z odpalaniem i dymieniem był związany z uszczelniaczami bo wsadzili mi jakąś włoszczyznę, a po zarzuceniu boscha problem ustąpił :)

Link to comment
Share on other sites

Cześć! Jak się historia skończyła? Mam też identyczny problem z tym samym silnikiem. 

Pompki po regeneracji i znów dają takie same objawy..

Link to comment
Share on other sites

One tak mają. To już stare kible. Jak jesteście pedantami to kupujcie nowe w salonie a nie stare b6 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...