Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Centralny zamek, nie działa pilot, kodowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Dzień 1:

Po 2 latach stwierdziłem, że w końcu naprawię u siebie zamek, w którym nie działa zamykanie i otwieranie z pilota typu scyzoryk. Pacjentem jest Audi A6 C5 z 97 roku 1,9 TDI.

Ogólnie są dwie procedury, łatwiejsza VAG-iem. U mnie jest to grupa 35, ale na kanale 21 mam error więc odpuściłem tę metodę. Skoro już miałem podpiętego VAG-a sprawdziłem czy pilot jest widoczny. Sytuacja wygląda tak, że nie mam zaprogramowanego żadnego pilota, natomiast centralka reaguje na wciśnięcia przycisków zamknij i otwórz (widzi te sygnały)

Odpuściłem i zająłem się drugim sposobem, gdzie potrzebne są dwa kluczyki. Niestety drugiego kluczyka nie mam, ale oszukałem centralkę podając sobie kabelki do zamka na zamknij i otwórz (wychodzi na to samo). Do dzieła:

- włączam zapłon

- podaje impuls na zamknij

- wciskam unlock (kierunkowskaz zamrugał 1 raz)

- czekam 5 sekund wciskam unlock

- wyłączam zapłon, wyjmuje kluczyk

Powinno być ok, więc sprawdzam i rozczarowanie bo ni hu ja.

Ma ktoś jakieś pomysły jak to zaprogramować?


Właśnie się zorientowałem że on zaczął działać, tylko odwrotnie. Polecenie zamknij otwiera go a otwórz zamyka.

Dzień 2 (przestał działać):

Podłączam się VAG a on do mnie tak (nigdy tak brzydko do mnie wcześniej nie gadał):

00955 - key 1 09-00 - adaptation limit surpassed

Tym razem pilot jest widoczny i zaprogramowany ale nie hula. Jedyne co mi przychodzi na myśl to wyczyścić piloty na 0000 i zaprogramować od nowa, ale nie wiem jak usunąć bez VAG. Czy wie ktoś jak wyczyścić bank nastaw z zaprogramowanych kluczyków bez użycia VAG-a (VAG nie widzi 21 grupy).


up


i nikt nic nie podpowie??


up

Edytowane przez mily
Opublikowano

Adaption channel 21 (Adaption of remote control key)

Procedure:
I Switch on the ignition with a mechanically compatible key or with the new remote control key.
I Select adaption channel 21.
I Select the desired memory position for the key being taught-in. (Can be entered directly via the keyboard, e.g. for memory position "3" enter adaption value "3" .)
I Press any button on the radio remote control key being taught-in and observe the display "Setting" display. If the display changes to "recognised", a radio signal command has been detected.
I Now save the changed value with the "Store" button.
I To complete the adaption, press the "Apply" button.
I Switch off the ignition, remove the key and check the adapted remote control key.


KNotes:
J A successful adaption can be identified from "Read measured value block" in display group number 7.
J Make sure the new keys are always taught-in to free memory locations. If occupied locations are used, the key already taught-in to the location will no longer work.
J A total of only four remote control keys can be matched.


KNotes on anti-theft protection
(Only in vehicles with optionally fitted anti-theft alarm system):
J To enhance anti-theft protection, the anti-theft alarm system is only de-primed immediately when the vehicle is unlocked using the standard radio remote control.
J When the vehicle is unlocked manually via the driver's side locking cylinder, only the driver's door opens, while all other doors, the tailgate and the tank flap remain locked. When the driver's door has been opened the ignition must be switched on within 15 seconds using an authorised key in order to de-prime the anti-theft alarm, otherwise the alarm will be triggered.
J When the ignition is switched on the remaining doors, the tailgate and the tank flap are unlocked.

oraz to:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_(4B)_Central_Locking

Opublikowano

VAG-iem się nie da bo mam błąd.

Teraz pytanie brzmi jak usunąć zaprogramowany kluczyk bez VAG.

Opublikowano

Adaption channel 21 (Adaption of remote control key)

Procedure:

I Switch on the ignition with a mechanically compatible key or with the new remote control key.

I Select adaption channel 21.

I Select the desired memory position for the key being taught-in. (Can be entered directly via the keyboard, e.g. for memory position "3" enter adaption value "3" .)

I Press any button on the radio remote control key being taught-in and observe the display "Setting" display. If the display changes to "recognised", a radio signal command has been detected.

I Now save the changed value with the "Store" button.

I To complete the adaption, press the "Apply" button.

I Switch off the ignition, remove the key and check the adapted remote control key.

KNotes:

J A successful adaption can be identified from "Read measured value block" in display group number 7.

J Make sure the new keys are always taught-in to free memory locations. If occupied locations are used, the key already taught-in to the location will no longer work.

J A total of only four remote control keys can be matched.

KNotes on anti-theft protection

(Only in vehicles with optionally fitted anti-theft alarm system):

J To enhance anti-theft protection, the anti-theft alarm system is only de-primed immediately when the vehicle is unlocked using the standard radio remote control.

J When the vehicle is unlocked manually via the driver's side locking cylinder, only the driver's door opens, while all other doors, the tailgate and the tank flap remain locked. When the driver's door has been opened the ignition must be switched on within 15 seconds using an authorised key in order to de-prime the anti-theft alarm, otherwise the alarm will be triggered.

J When the ignition is switched on the remaining doors, the tailgate and the tank flap are unlocked.

oraz to:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_(4B)_Central_Locking

Opublikowano

Witam,

wybaczcie ze odgrzeje kotleta,

ale mam taki sam problem, kupiłem kolejne audi, i właśnie są takie cyrki,

naciskam na pilocie otwórz, a on zamyka i odwrotnie,

Jak to naprawić?

tylko vagiem?

Jeśli tak to może ktoś ma instrukcje po polsku ?

nie dość ze jestem amatorem vag'a to jeszcze po angielsku i zapewne coś przekręcę,

a może jest ktoś z wrocławia i by mi to naprawił, oczywiście zapłacę

Opublikowano

Mam to samo u mnie. Żadne piloty nie działają.

Również się podepnę, jeżeli jest ktoś z okolic Katowic i jest w stanie mi pomóc to proszę o info.

Opublikowano

Jesli macie problemy to sobie posprawdzajcie jakie macie bledy w aterowniku centralnego zamka ktory w starych autach robil z prpsty komfort. Jesli jest prpblem z ryglowaniem i odnezpieczaniem zamka systrem nie bedziw dzialal poprawnie. Adaptacje kanal 21. Mozecie dopisac 4 klucze. Nie trzeba resetowac bankow pamiecie tylko numer banku na ktory dopisujemy klucz. Po wlozeniu do stacyjki naxiskami przycik na kluczyku i po chwili system wskazuje nam ze rozpoznano radio kluczyka. Sprawdzic dzialania nadawcxzo odbiorcze mozna w blokach mierzonych chyba na 7kanale o ile pamietam.

Teeree moze ci ktos do gory nogami zalozyl gumke na kluczyku;)

Opublikowano

To nie wina gumki, gumka założona prawidłowo,

usterka występuje w dwóch pilotach,

poza tym w drugim aucie gumka jest tak samo założona i jest ok ,

Podłączę pod vaga, i sprawdzę te kanały,

tylko, że u mnie wszystko działa otwieranie/zamykanie od zewnątrz/wewnątrz,

jedynie jest zamienione na pilocie otwórz/zamknij

ale podepnę vaga dopiero jak odbiore auto od mechaników, jutro rano regeneracja przekładni

Opublikowano

Czy ktoś wie jak to zrobić?

Ostatnio już prawie mi się udało, tylko że działało odwrotnie tak jak u kolegi teeree, z tą różnicą, że działało aż 3 dni i znowu zgubił kluczyk. Nie wiem co jest grane. Może ma ktoś pomysły?

Opublikowano

..ostatecznie pojechałem do firmy/mechanika, co podlaczyl komputer,

dalem mu 2 kluczyki i od nowa programowal, zajelo mu to około godziny,

bo albo zaprogramowal się jeden kluczyk to drugi nie dzialal, lub działał odwrotnie,

po kilkunastu probach programowania/kodowania udało się, oby dwa kluczyki działają prawidłowo już od 5 miesięcy?

Mechanik powiedział ze wcześniej ktoś tu grzebał/przypisywal kluczyk i zle się zaprogramowaly,

trzeba było jeszcze raz zaprogramować,

Ogolnie mogę tylko żałować że sam nie sprobowalem, podłączając komputer i wg schematu starac się zaprogramować,

miałbym satysfakcję ze samemu zrobiłem, i zaoszczędził bym stówkę na zapach do auta:)

Opublikowano
Witam,


Dzisiaj miałem chwilkę czasu i udało mi się przywrócić sterownik do stanu fabrycznego (chyba i tutaj bym poprosił o pomoc). Ale trochę historii, w skrócie. Zaczęło się od wyczerpanej baterii w pilocie i utraty pilota w sterowniku. Pewnego dnia sobie zacząłem programować pilot po wymianie, efekt był taki że sterownik wypluł ok 10 błędów. Po zaprogramowaniu Codding i Shop jak poniżej został tylko jeden błąd, który występował wcześniej od samego początku i nie wiem co jest nie tak, bo zamek działa prawidłowo, mechanicznie wygląda że jest ok (mikrostyki były czyszczone i sprawdzone).


Teraz nie mogę zaprogramować zamka, ale już wiem dlaczego, poniżej jest kod błędu, więc po usunięciu wszystkich kluczyków będę pewnie mógł zaprogramować. Tylko jak usunąć kluczyk bez VAG??

Po zaprogramowaniu pilot działał odwrotnie i musi być to poprzez złą wartość którąś z tych dwóch poniżej, bo wcześniej działał poprawnie a tylko kodowaniem się bawiłem.


Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.lbl

Part No: 4B0 962 258 A

Component: Zentralverriegelung D28

Coding: 06721

Shop #: WSC 02325

VCID: 2757E545C5F6351


2 Faults Found:

00955 - Key 1

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

01560 - Passenger Door

60-00 - Won't Safe


Czyli podsumowując:

1. Jak usunąć kluczyć bez VAG (VAG nie czyta kanałów 01 lub 21)

2. Czy coding i schop są prawidłowe??


pacjent to Audi A6 C5 z 98 bez podgrzewanych siedzeń w 4 elektrycznych szybach bez alarmu ory, bez szyberdachu, wersja europejska produkcja w Niemcowni

Opublikowano (edytowane)

witam,

odkopię temat:

Dzisiaj padł mi akumulator a4 b7, miałem otworzoną maskę, lecz zamknięte drzwi. Odłączyłem akumulator i go wymieniłem. Po wymianie nie działa mi pilot nie mogę dostać się do samochodu, na dodatek nie mogę otworzyć ręcznie, ponieważ mam zepsutą wkładkę. Czy kluczyk sam się jakoś zakoduje pod wpływem czasu? Jak mam się dostać do środka? Gdy klikam otiweranie na kluczyku reaguje tzn włącznik awaryjnych podświetla się oraz oświetlenie włącznika świateł zapala się. Jest jakaś kombinacja przypomnienia kluczyka bez wkładania do stacyjki?

Edytowane przez artur10a
Opublikowano

Mily, o mnie dokładnie to samo. :(

3 dni temu (zima) przełamały się 3 kable na zgięciu w klapie (bagażniku) i poszlo jakieś napięcie / masa tam gdzie nie trzeba w danej chwili i zamek centralny przestawil się na odwrotne zamykanie.
Kabel naprawiłem, zmieniłem, ale... lekki klops. Jak klikam z pilotem ("scyzoryk") otwórz, to zamyka się... jak kliknę zamknij to zupełnie odwrotnie.
Niby trzeba zakodować adaptację od nowa z kluczykami (które działają, ale odwrotnie) i będzie ok.
Oczywiście nie ma jak, bo patrząc na VAG'a... kanał "01" jak i "21 widać tylko automatyczny "błąd". To jest stare audi A4/A6 97/98r.
Również próbowałem z pilotami. Wyłączyłem na chwilę (5 minut) baterię. Nie działa (więc ok) i od nowa. 1 kluczyk w stacyjce, 2 kluczyk w zamku itd i ... jak trzeba. Już działa, ale jak? To samo, odwrótnie. Normalnie czarna magia. Wyłączyłem nawet akumulator na 30 minut. Bez zmian. Ehh.
Krótko mówiąc... nie mamy pojęcia aby naprawić/zmienić niby działające piloty. Do tego jeszcze na forach/stronach nikt nie rozumie i nie może pomóc. A już nie powiem o warsztatach elektromechanicznych aut.
Pozdrawiam,
Andrzej.

Mily... udało się... działa! :-)
To co zrobiłem (prawie kilka dni z centralnym zamkiem audi a4/a6 do 97/98r:

-----------------------------------------
"1. Wsadź jeden z kluczyków do stacyjki i przekręć na pozycję "start"
2. Wyjdź z samochodu umieść drugi kluczyk w zamku przekręć na pozycję "zamknięte" (drzwi się zablokują, wróć kluczykiem na pozycje neutralną)
3. Wciśnij przycisk "UNLOCK" / "ODBLOKUJ" 5 razy
4. wyjmij kluczyk

KLUCZYKI ZOSTAŁY SKASOWANE Z PAMIĘCI CENTRALNEGO ZAMKA "
------------------------------------------
Na początku (dzisiaj) niby było super. Poleciała usunięta pamięć ( patrzyłem na VAG) "0000". (załącznik)
Scyzoryki nie działają.
Dalej 2 czy 3 raz spróbowałem i! JEST! Udało się! :-)
Najpierw 1 kluczyk w stacyjce i dalej zmiana 2 kluczyk w stacyjce.
Tak to było:
--------------------------------------------------------
"Jeden kluczyk w stacyjkę i na zapłon.
Wychodzisz z auta.
Drugim kluczem manualnie zamykasz auto i tak trzymając wciskasz odblokuj na 5-6sek.
Zwalniasz odblokuj, odczekujesz 5sek.i wciskasz na chwilę jeszcze raz unlock (otwórz). Auto po tym powinno się otworzyć z pilota.
Tak samo drugi klucz. Ta opcja zadziała tylko pod warunkiem że wszystko z centralnym jest ok tylko poloty kodowanie zgubiły."
-----------------------------------------------------------
Tak jak mówię.... działa idealnie. Tu gdzie trzeba zamknąć, to zamyka się, gdzie otworzyć, to otwiera itd hehe.

Pozdrawiam,
Andrzej 'Doc'.
pamiec.jpg
Opublikowano

O super, ważne info, dzięki śliczne za podzielenie się wiedzą.

Opublikowano

Witam, mój problem z kluczykiem jest trochę inny. Mam tylko jeden scyzoryk i nie działa w nim pilot. Bateria jest ok. Nie daje się zakodować w żaden sposób: ani w stacyjce, ani przez vag-a.

W vagu centralny zamek-46 na 7 pozycji nie pokazuje nic kiedy wciskam przyciski na pilocie. Rozumiem, że powinien pokazywać jakąkolwiek zmianę kiedy nawet pilot jest obcy/niesparowany?

No i właściwe pytanie: jak sprawdzić czy to wina pilota (mam tylko jeden) czy centralki. Tak, to wszystko działa w aucie na 100%. Błędów brak.

Opublikowano

Panowie, niestety odkopuję.

Pierwsze pytanie, może żałosne ale niestety nie umiem nigdzie tego znaleźć.  Nie działają mi zdalne sterowanie, nagle kluczyki przestały otwierać i zamykać auto. 

Może trywialne pytanie, ale nigdzie nie mogę znaleźć info.... Czy VCDS Lite, mogę zaprogramować kluczyk?

Sprawa wygląda tak, że w Adaptacji. przypisuję sobie kluczyć wg. manuala. VCDS Lite pokazuje mi kluczyk, że kluczyk rozpoznał Recognized.  Ale niestety kluczyk nadal nie działa, jak sprwadzałem w Meas. Block.  To tam mi normalnie wyświetla i rozpoznaje kluczyki kiedy przycisnę UNLOCK.. Nie wiem co może być nie tak? Ratujcie...

Mam nadzieje, że okażę się, że tą wersją Lite nic nie mogę zrobić... I po prostu muszę mięć pełne VCDS i porządny kabel.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...