Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto TDI oraz wentylacja postojowa w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Demontax pieca na stółi wymiana świecy, przy okazji czyszczenie calego paleniska

Opublikowano

Powiedzcie mi proszę czy jest jakaś opcja żeby poniżej pewnej temperatury Webasto włączało się z automatu po uruchomieniu silnika? Czy trzeba za każdym razem wchodzić do menu i go ręcznie uruchamiać?

Opublikowano

Webasto jest zamiast silnika. A nie po uruchomieniu.
Jeśli chcesz mieć ciepło zanim wsiądziesz, to sobie zaprogramuj albo z kup pilota (jeśli nie masz) i zdalnie, z okna włącz....
Gdy przyjdziesz do auta bardzie ciepełko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Pytam, bo w rodzinie mamy tourana, w którym jest podgrzewacz i dobrze to dogrzewa uruchomiony już silnik. Chcę po prostu żeby w zimie silnik szybciej sie dogrzewał.

Opublikowano

zasada działania webasto.....

Cytuj

Działanie systemu ogrzewania Webasto opiera się na wykorzystaniu układu chłodzenia silnika oraz układu wentylacji samochodu. Serce całego systemu – nieduży i wydajny agregat grzewczy – jest zamontowany pod maską, połączony z układem chłodzenia i zasilany paliwem bezpośrednio ze zbiornika samochodu: działa więc całkowicie niezależnie od silnika. Wentylator urządzenia Webasto zasysa powietrze niezbędne do spalania paliwa, a po rozpoczęciu pracy agregat uruchamia obieg płynu chłodniczego silnika samochodu.

Natomiast dodatkową korzyścią jest to, że podgrzany zostaje również silnik, dzięki czemu po rozruchu zużywa mniej paliwa – zmniejsza to emisję zanieczyszczeń i równoważy zużycie paliwa potrzebne wcześniej na rozgrzanie powietrza w kabinie.

Programując/włączając odpowiednio  wcześniej...uzyskujesz dwie rzeczy na raz.
Omasz zarówno ciepło w aucie (czyste szyby) jak i cieplejszy płyn chłodzący , czyli silnik szybciej dojdzie do temperatury 90st.

Olej jest rzadszy więc szybciej smaruje po starcie

Dalej nie rozumiem zasadności działania webasto w trakcie pracy silnika

Opublikowano
3 minuty temu, GreGoriO napisał:

zasada działania webasto.....

Programując/włączając odpowiednio  wcześniej...uzyskujesz dwie rzeczy na raz.
Omasz zarówno ciepło w aucie (czyste szyby) jak i cieplejszy płyn chłodzący , czyli silnik szybciej dojdzie do temperatury 90st.

Olej jest rzadszy więc szybciej smaruje po starcie

Dalej nie rozumiem zasadności działania webasto w trakcie pracy silnika

Nie włączyłem wcześniej, wsiadam do auta, jadę i silnik się grzeje sam z siebie, a z Webasto zagrzałby się szybciej - tak to właśnie działa w rzeczonym touranie - nie ma pełnego webasto tylko podgrzewacz webasto

Opublikowano

no to w moim linku do Elektroda masz rozwiązanie..czy opłacalne nie wiem.

Zajrzyj tam i dopytaj fachowców, bo widzę że parę osób ogania temat

Opublikowano

Ale ja nie chce kombinowac z Touranem z pełnym Webasto, tylko sie dowiedziec czy w A4 B8 da się z automatu odpalić Webasto

Opublikowano

Z tego co wiem w B8 nikt tego nie ogarnął, aczkolwiek teoretycznie powinno się dać. Ja mam zakodowane w piecu dogrzewanie, ale niestety nie działa. W seacie miałem Webasto i samo się włączało poniżej 6 stopni na plusie. Powiem z doświadczenia, ze ta opcja była super.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Opublikowano

powoli zaczynam myśleć o Webasto

czy spis gratów różni się w modelach na 2009 a 2013 ?

jesli ktos może podać co jest potrzebne a co nie do 2013 silnik CGLC z opcją START/STOP , miniej wiecej jaki koszt wszystkiego, co potrzeba, 4000-5000 zł czy wiecej ? kupowac nowe czy uzywane? ile czasu samo zamontowanie zajmuje. Jeśli miałbym wybierac to opcja ze zdalnym pilotem (wiem że dużo droższe ) . Czy ma ktoś jakies spis wszystkich potrzebnych rzeczy z numeremi części?

Wszelkie dodatkowe info o potrzebnych cześciach, montazu itd mile widziane . :)

 

 

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, cooler100 napisał:

powoli zaczynam myśleć o Webasto

czy spis gratów różni się w modelach na 2009 a 2013 ?

 

 

 

 

na pewno są różnice w weżach

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem posty jednego z userów z którym pisałeś Wrclaguna. Posty z 2016 roku, ma taki sam silnik jak u mnie. Z tego wszystkiego wywnioskowałem że potrzebuje:

4H0265105E Webasto

8K0963303 pompka paliwa

8K0963271 sterownik i pilot (bez wyświetlacza) ja chciałbym taki z wyświetlaczem, sterownik jest wtedy z literką D na końcu 8K0963271D. Domyślam sie,że to od DISPLAY ale moge sie mylić :)

http://allegro.pl/audi-a6-a7-a8-sterownik-webasto-pilot-4h0963271d-i6509226683.html  czy taki u mnie będzie działał ?

Jakieś wiązki, węże i co jeszcze potrzebne ?

 

 

Edytowane przez cooler100
Opublikowano

dzięki Laguna ale norton internet security zablokował mi stronę i wykazuje ją jako atak przez http

 

virus.jpg

Opublikowano

tu masz linki  
 


 

 

Opublikowano

WRCLaguna dzieki za linki tylk oproblem w tym,  że szukając węży patrze na rysunki i w sumie nie wiem które węże juz mam zamontowane standardowo w audi a które trzeba byłoby dokupic hmm... główny problem co i w jakich ilościach trzeba dokupić.

 

a co do 4H0 i 8K0, czy jeśli kupie moduł 8K0963271 i do niego pilota z wyświetlaczem 4H0963271D to bedzie działał z modułem czy raczej nie ?

 

 

Opublikowano (edytowane)

pod którym z modeli szukać węży do webasto dla diesla 2.0TDI 177KM CGLC ? 

4cylindrowy + 2.0ltr + sil.zap.iskr ? czy któryś inny ?

 

czy oznaczenie 6 cylindrów+diesel dotyczny 6 cylindrowych diesli ? czy to sie tyczy też mojego silnika ? CGLC jest 4 cylindrowy

 

co to za oznaczenia PR-9M9+TM4 i inne zaczynające sie od PR ?

silniki.jpg

Edytowane przez cooler100
Opublikowano

Ktoś coś ?  Wrclaguna ? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...