Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa pompki sprysków Xenonów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak dobrze wiadomo raz na jakiś czas umiera pompa sprysków xenonów, używka nie należy do najtańszych około 200zeta i nie ma gwarncji że po miesiącu nie padnie nam też...

Mając chwilkę wolnego czasu i 200 złotową premie motywacyjną postanowiłem sie za to zabrać:

1 odkręcamy osłone silnika od dołu , mozna bez kanału na lekko podniesionym lewarkiem aucie [ja tak robiłem]

2 odkręcamy plastikową osłonę nadkola śrubokręt torx chyba 4 nie pamiętam ale bardzo łatwo idzie śrub chyba jest 6 i jeden plastikowy klip

3 odkręcamy slizg zdrzaka

4 odkręcamy śruby zbiornika sprysków żeby było więcej miejsca [można bez rownież jak ktoś ma małe ręce]

5 dobrze jest wypryskać płyn lub go spuścić przed wyjęciem pompki [ja zapomniałem i wiadomo co sie stało...]

6 pompka jest włozona w zbiornik i trzyma ją uchwyt [trzeba ją do góry wyciągać aby nie połamać końcówki wchodzącej w zbiornik

7 lekko przeciągamy ,naciągamy pompkę na przewodach [są dlugie więc można śmiało ale z rozsądkiem nie wyciagniemy jej na zewnątrz]

8 odkręcamy od pompki węzyk

9 odpinamy wtyczkę poprzez nacisniecie jej trzeba mocno bo syfu tam co niemiara

10 mamy pompkę na zewnątrz

11 śrubokrętem podważamy zatrzaski plastikowej górnej osłony pompki[to jest taki kaptur osłaniający górę pompki]

12 zdejmujemy kaptur

13 podważamy 2 metalowe zagięcia

14 podważamy plastik biały w którym są szczotki i opornik

15 wyjmujemy biały plastik ze szczotkami do góry [ostrożnie delikatnie bo jest tam mała podkładeczka]

16 wyjmujemy wirnik [cały w rdzy która uniemożliwiała prace pompki]

17 oczyszczamy ostrożnie z rdzy wirnik oraz stojan [ ja użyłem wd 40 szmatki,szczotki oraz bardzo drobnego papierku sciernego]

18 składamy wszystko i sprawdzamy powinno działać bez problemu [osłonę plastikowa zewnętrzną czarną która pierwsza zdjąłem złożyżłem na silikon]

19 jeżeli nie to może być wtedy opornik który jest pomiędzy szczotkami

20 ale na 99 procent robi ten klopot tylko i wyłacznie syf w silniczku

21 po poskładaniu należy uzupełnić płyn w zbiorniczku ponieważ jak mało nalejemy to spryski xenonów nie będą działać , będzie tylko sprysk na szybę

pominąłem zdjęcia osłon silnika i nadkola z tym chyba nie powinno być problemu cała robota to 1,5 h na spokojno bez zdejmowania koła

tske3meh.jpg

k68ptk3c.jpg

tmbwnyet.jpg

4mljebb8.jpg

pedxcku2.jpg

g76k4mm5.jpg

7nvjd6r7.jpg

wwj3xygm.jpg

v3v6jv5j.jpg

jukddg6z.jpg

n5uwjppo.jpg

d2ec6yac.jpg

Opublikowano (edytowane)

witam :)

ostatnio przestały mi działać spryski reflektorów, przeszukując forum natknąłem

się na twojego posta o naprawie pompy. przeprowadziłem ten sam zabieg u siebie

i mogę powiedzieć że dokładnie jest tak jak napisałeś. przyczyną nie działającej pompki

jest jej korozja i zamiast kupować używkę (która może pochodzi tylko miesiąc)

lub nówka w ASO, zdecydowałem się ją rozebrać i poczyścić. po przeprowadzeniu

tego zabiegu wszystko działa jak należy i spryski wróciły do życia.

wielkie dzięki autorowi tego Tutoriala.

pozdrawiam

a.k

Edytowane przez crash
Opublikowano

Nie trzeba, przynajmniej w v6, zdejmować koła i reszty...wystarczy wyjąć lewą lampę i widzimy pięknie obie pompki.

wyciągamy jedną do góry i możemy działać.

Ze swej strony również mogę się pochwalić naprawą, bowiem po zakupie okazało się że nie działa.

kompletowałem cały zestaw i nie wiem.... czy to z racji że leżała w pudełku jeszcze pół roku....przy próbie podłączenia na "krótko" nie działała.

Zdecydowałem się ją reanimować bo szkoda by było wyrzuconych pieniędzy.

ale poszedłem po łatwiźnie... po wyjęciu z tej plastikowej obudowy, po prostu wlałem pół opakowania WD40, jednocześnie ją podłączając do akumulatorka...

kilka minut... i pompka sika na 5 metrów!! :grin:

Jak padnie ponownie, wtedy skorzystam jeszcze ze szczotki drucianej! :banan:

szacunek za opis.

Opublikowano

A ja ze swojej strony mogę odradzić zakup pompki "w podróbie" ja tak zrobiłem i o mało niepotrzebnie nie wymieniłem obu dysz w zderzaku. Pompka pięknie chodziła,jak to nowa, ale ciśnienia starczało na wysunęcie dysz ze zderzaka jedynie do połowy. Wpadła mi w ręce używana ori i wszystko ożyło

Opublikowano

Dla tego Panowie zrobiłem właśnie prosty opis po to aby nie wydawac zbednej kasy

Cieszę się że przydaŁ się i z pozytywnym wynikiem waszych napraw

Opublikowano

W sobotę robię ten zabieg u siebie.Dobrze że znalazłem ten temat bo miałem już nabywać nową pompkę.Dam znać co u mnie wyszło.

Opublikowano

Z cena uzywki troche przesadziles, kupowalem takie po 50zl.

Opublikowano

idealnie pasuje z A4 B5 S4 B5 może nie jest super ale nowa z toprana lub febi kosztuje 60zł

mam u siebie od pół roku i jeszcze działa

Opublikowano
W dniu 9/25/2014 o 06:09, dracus6662 napisał:

Jak dobrze wiadomo raz na jakiś czas umiera pompa sprysków xenonów, używka nie należy do najtańszych około 200zeta i nie ma gwarncji że po miesiącu nie padnie nam też...

Mając chwilkę wolnego czasu i 200 złotową premie motywacyjną postanowiłem sie za to zabrać:

1 odkręcamy osłone silnika od dołu , mozna bez kanału na lekko podniesionym lewarkiem aucie [ja tak robiłem]

2 odkręcamy plastikową osłonę nadkola śrubokręt torx chyba 4 nie pamiętam ale bardzo łatwo idzie śrub chyba jest 6 i jeden plastikowy klip

3 odkręcamy slizg zdrzaka

4 odkręcamy śruby zbiornika sprysków żeby było więcej miejsca [można bez rownież jak ktoś ma małe ręce]

5 dobrze jest wypryskać płyn lub go spuścić przed wyjęciem pompki [ja zapomniałem i wiadomo co sie stało...]

6 pompka jest włozona w zbiornik i trzyma ją uchwyt [trzeba ją do góry wyciągać aby nie połamać końcówki wchodzącej w zbiornik

7 lekko przeciągamy ,naciągamy pompkę na przewodach [są dlugie więc można śmiało ale z rozsądkiem nie wyciagniemy jej na zewnątrz]

8 odkręcamy od pompki węzyk

9 odpinamy wtyczkę poprzez nacisniecie jej trzeba mocno bo syfu tam co niemiara

10 mamy pompkę na zewnątrz

11 śrubokrętem podważamy zatrzaski plastikowej górnej osłony pompki[to jest taki kaptur osłaniający górę pompki]

12 zdejmujemy kaptur

13 podważamy 2 metalowe zagięcia

14 podważamy plastik biały w którym są szczotki i opornik

15 wyjmujemy biały plastik ze szczotkami do góry [ostrożnie delikatnie bo jest tam mała podkładeczka]

16 wyjmujemy wirnik [cały w rdzy która uniemożliwiała prace pompki]

17 oczyszczamy ostrożnie z rdzy wirnik oraz stojan [ ja użyłem wd 40 szmatki,szczotki oraz bardzo drobnego papierku sciernego]

18 składamy wszystko i sprawdzamy powinno działać bez problemu [osłonę plastikowa zewnętrzną czarną która pierwsza zdjąłem złożyżłem na silikon]

19 jeżeli nie to może być wtedy opornik który jest pomiędzy szczotkami

20 ale na 99 procent robi ten klopot tylko i wyłacznie syf w silniczku

21 po poskładaniu należy uzupełnić płyn w zbiorniczku ponieważ jak mało nalejemy to spryski xenonów nie będą działać , będzie tylko sprysk na szybę

pominąłem zdjęcia osłon silnika i nadkola z tym chyba nie powinno być problemu cała robota to 1,5 h na spokojno bez zdejmowania koła

tske3meh.jpg

k68ptk3c.jpg

tmbwnyet.jpg

4mljebb8.jpg

pedxcku2.jpg

g76k4mm5.jpg

7nvjd6r7.jpg

wwj3xygm.jpg

v3v6jv5j.jpg

jukddg6z.jpg

n5uwjppo.jpg

d2ec6yac.jpg

Mógłbym cię prosić o akutalizacje fotek? Bo nie działają? :)

Opublikowano

To jest bardziej do b5 w b6/7 nie trzeba zdejmowac oslony silnika a jedynie nadkole.

Pompka uzywana to koszt ok 50zl. 

Opublikowano

Nawet nie nadkole. Wystarczy wyjąć lampę, spokojnie jest dostęp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...