Jump to content
IGNORED

Stuki w kolumnie magiel do regenaracji ?


ziko02
 Share

Recommended Posts

Witam,
Stary temat nie daje mi spokoju. Wymieniłem cały zawias z przodu, wahacze, koncówki, drążki i łączniki i dalej stuka mi w kolumnie jak jadę wolno po nierównościach, szczególnie na skręconych w prawo kołach.
Byłem gotowy zregenerować magiel, ale opinie mechaników są podzielone...
Jeden mówi że magiel, drugi że magiel jest wporzo i nie ma czego się czepiać. Chciałbym wyeliminować to stukanie, ale nie mam już pojęcia co to może być. Amortory chyba nie mają nic do stuków w kolumnie?
Dodam jedynie ze stuka przeważnie wtedy jak lewe koło wybiera nierówności.
Dobra, diagnoza u 3ciego mechanika... magiel do regeneracji. Całościowy koszt 800zł, myśle ze to dobra cena.

Link to comment
Share on other sites

Stuka na postoju przy wył silniku????

Link to comment
Share on other sites

Stuka, ale stukanie na postoju to norma.

Stuka, ale stukanie na postoju to norma.

Link to comment
Share on other sites

Stuka, ale stukanie na postoju to norma.

Stuka, ale stukanie na postoju to norma.

Nie jest norma.

Wymień krzyżak jak nie pomoże to magiel.

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez stuka a wszystko inne spoko . Wymienic krzyzak przed maglem?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja też od dłuższego czasu nie mogę zlokalizować stuków. Jak ruszam kierownicą na postoju to strasznie stuka. Podczas jazdy stuka na nierównościach. Jak zdiagnozować czy magiel do roboty czy coś innego? A może to drążki kierownicze wybite? Końcówki drążków sprawdzone, są ok. Auto dobrze się prowadzi nie czuć podczas jazdy luzu.

Ostatnio zauważyłem że jak jak ruszam ręką półoś to chodzi na boki. Obie tak mają. Tak ma być? Może jakiś przegub tak tłucze.

Doradźcie coś ;)

Edited by mateusz233
Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja też od dłuższego czasu nie mogę zlokalizować stuków. Jak ruszam kierownicą na postoju to strasznie stuka. Podczas jazdy stuka na nierównościach. Jak zdiagnozować czy magiel do roboty czy coś innego? A może to drążki kierownicze wybite? Końcówki drążków sprawdzone, są ok. Auto dobrze się prowadzi nie czuć podczas jazdy luzu.

Ostatnio zauważyłem że jak jak ruszam ręką półoś to chodzi na boki. Obie tak mają. Tak ma być? Może jakiś przegub tak tłucze.

Doradźcie coś ;)

Też walczę ze stukami. 3 miechy temu zregenerowałem magiel i to samo,wymieniłem w zawieszeniu gumy stabilizatora, dolne banany, łączniki stabilizatora i ogólnie 3 mechaników mówi ze zawiecha sztywna wiec układ kierowniczy mi został albo amorki. Dziś byłem u tego co mi magiel regenerował i powiedział ze mam luzy na koncówkach drążków tam gdzie sie łącza z drążkami, oraz ze krzyżak do wymiany. Wymienie i zobaczymy co dalej....

Ztymi półosiami też mam luzy na boki,tak ma byc????

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja też od dłuższego czasu nie mogę zlokalizować stuków. Jak ruszam kierownicą na postoju to strasznie stuka. Podczas jazdy stuka na nierównościach. Jak zdiagnozować czy magiel do roboty czy coś innego? A może to drążki kierownicze wybite? Końcówki drążków sprawdzone, są ok. Auto dobrze się prowadzi nie czuć podczas jazdy luzu.

Ostatnio zauważyłem że jak jak ruszam ręką półoś to chodzi na boki. Obie tak mają. Tak ma być? Może jakiś przegub tak tłucze.

Doradźcie coś ;)

Nie wiem jak jest w b6, ale u mnie w b5 półoś jest jakby na klik i trzeba ją porządnie włożyć.

Nie wymieniałeś niedawno przegubu wewnętrznego?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja też od dłuższego czasu nie mogę zlokalizować stuków. Jak ruszam kierownicą na postoju to strasznie stuka. Podczas jazdy stuka na nierównościach. Jak zdiagnozować czy magiel do roboty czy coś innego? A może to drążki kierownicze wybite? Końcówki drążków sprawdzone, są ok. Auto dobrze się prowadzi nie czuć podczas jazdy luzu.

Ostatnio zauważyłem że jak jak ruszam ręką półoś to chodzi na boki. Obie tak mają. Tak ma być? Może jakiś przegub tak tłucze.

Doradźcie coś ;)

Też walczę ze stukami. 3 miechy temu zregenerowałem magiel i to samo,wymieniłem w zawieszeniu gumy stabilizatora, dolne banany, łączniki stabilizatora i ogólnie 3 mechaników mówi ze zawiecha sztywna wiec układ kierowniczy mi został albo amorki. Dziś byłem u tego co mi magiel regenerował i powiedział ze mam luzy na koncówkach drążków tam gdzie sie łącza z drążkami, oraz ze krzyżak do wymiany. Wymienie i zobaczymy co dalej....

Ztymi półosiami też mam luzy na boki,tak ma byc????

u mnie półosie tak samo i jak szarpne je na boki jest stuk :P

Link to comment
Share on other sites

Heh a co powiecie na to ze u mnie po wymianie drążka kierowniczego bloga cisza zjeździlem wszystkie kamienne drogi w okolicy i ciszaaaa. Po 3 dniach zaczelo trochę stukać a dzis znowu napie.... Firma cześci RTS moze on temu winny?

Link to comment
Share on other sites

RST w vwT4 sworznie po tygodniu pukały:P

No ja tez będę wymieniał końcówki i drążki. zakupiłem lemfordera. Mam nadzieje ze przejdzie te stukanie.

Mam pytanie odnosnie krzyżaka dolnego w kolumnie kierowniczej: czy sam krzyżak da się wymienić czy cała kolumnę?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak jest w b6 ale w b5 da rady sam krzyzak.

Link to comment
Share on other sites

RST w vwT4 sworznie po tygodniu pukały:P

No ja tez będę wymieniał końcówki i drążki. zakupiłem lemfordera. Mam nadzieje ze przejdzie te stukanie.

Mam pytanie odnosnie krzyżaka dolnego w kolumnie kierowniczej: czy sam krzyżak da się wymienić czy cała kolumnę?

Czyli poywierdzasz że, to guwno? Skoro w t4 po tyg pukaly to chyba wszystko jasne. Trzeba wiec zamawiac jeszcze raz drazek kierowniczyi mam nadzieje ze w koncu bedzie spokój tak jak odrazu po wymianie na rst

Link to comment
Share on other sites

Od dłuższego czasu mam takie stuki, wibracje na kierownicy podczas jazdy na nierównościach, czy kostce brukowej dzisiaj sprawdzałem i krzyżak kierowniczy trochę goni, stuka, ma luzy, czy to może być główną przyczyną czy raczej drążek kierowniczy?

Link to comment
Share on other sites

Da rade wymienic drążki bez wyciągania maglownicy? Z tego co patrzyłem to dojście tragedia :/

Link to comment
Share on other sites

Ja wymienialem drazki w b7 do zrobienia tylko zapotarz sie w klucz do drazkow magala nie bedziesz muisal ruszac

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Albo specjalny klucz albo duży dobry francuz i po kłopocie.

Tylko musisz kierownicą sobie je przybliżyć :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem jakiś cas temu drążek lewy i dalo sie to zrobić bez wyciągania magla... I żadnych kluczy specjalnych nie używalem tak jak kolega wy żej pisze pożądny francuz i działasz z kanału. Ja kupiłem RTSA bo taki był tylko na miejscu w sklepie 3 dni spokoju nawet specjalnie po zabiegu zjeździłem wszystkie polne w okolicy wybrukowane kamieniem itp zero stuków banan na ryju. Po 3 dniach znowu się odezwał najpierw delikatnie ateraz napier...a jak wcześniej. Może to zbieg okoliczności, może poszlo cos innego (obawiam sie że magiel wybity już jest). Macie pomysły jakieś jeszcze na to stukanie co sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Nie jest musem kanał a zeby wymienic drążki.

Ja zrobiłem sobie klucz i teraz to jest zabawa :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Jutro zabieram sie za temat od nowa . Co konkretnie posprawdzać?

Link to comment
Share on other sites

Co do specjalnego klucza to i tak bym sobie go polecil sprawic przydaje sie nie tylko przy drazkach a jest dosc tani t jest to taka nasadka Ktora sama sie dopasowuje to rozmiaru sruby moja chyba jest od 28-38 I nie trzeba kanalu przy tym ale jak to woli I co ma ja francuza nie mialem a koszt franca pewnie wiekszy jak tej nasadki

Jutro zabieram sie za temat od nowa . Co konkretnie posprawdzać?

Kocowki drazkow,drazki,magiel czy nie puszcza, I krzyzak sparwadz pod kiera czy nie ma luzow

Edited by Rado83
Link to comment
Share on other sites

Ja zaczynam walkę z krzyżakiem, kupuję używkę na allegro i postaram się do zregenerować(dobrać sam krzyżak i go zabić od nowa) mam nadzieje że podpasuję jakiś krzyżak bo u mnie magiel już po regeneracji, i chodzi super tylko teraz został nieszczęsny krzyżak, mam nadzieje że uda mi się coś ruszyć, jak coś będę relacjonował.

Link to comment
Share on other sites

Jak bedziesz robil Sam zrob pare fotek I opis napewno ktos skorzysta

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Jak bedziesz robil Sam zrob pare fotek I opis napewno ktos skorzysta

Powodzenia

Dokładnie fotki by się przydały bo też mnie to chyba czeka :D

Link to comment
Share on other sites

Yarosyaros jakie objawy?

Link to comment
Share on other sites

jaki jest rozmiar klucza do drazkow. ?

Link to comment
Share on other sites

panowie podlacze sie, bo tez ma stuka i wahacze drazki sprawdzane wszystko sztywne, mechanik twierdzi, ze magiel, ale nie mam pojecia jaka maglownice mam u siebie, a podobno bylo kilka rodzajow, po vin ktos mi sprawdzi?

Link to comment
Share on other sites

Yarosyaros jakie objawy?

Kolego mam jałowy luz na kierownicy ok 1cm w lewo-prawo, łatwo to sprawdzić nawet samemu.

Jeśli chodzi o krzyżak to jeszcze nie dotarł do mnie używany, jak coś będę wiedział dam znać

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...