Rozmys11 Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 Witam prośba o pomoc bo nie mam pomysłu co jest grane. Na czwartym biegu przy prędkości 80-100km/h falują mi obroty. 1. Zaczęło się od pękniętego węża przed intercoolerem, wyskakiwał wtedy błąd 00575, naprawiłem wąż błędu brak, obroty nadal falują 2. Zaczął wyskakiwać błąd 65535 37-10 (uszkodzony sterownik silnika) , okazałą się że w sterowniku silnika puścił gumowy przewód i trochę zalało sterownik olejem, wyczyściłem wszystko i aktualnie błędów brak Natomiast nadal są te falujące obroty zaczyna się od 1800 obr do 2000obr, Prośba o pomoc w temacie . pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 Tylko na czwartym biegu? A jak jest na wolnych obrotach. Sprawdź szczelność.
Rozmys11 Opublikowano 26 Września 2014 Autor Opublikowano 26 Września 2014 Wlasnie tylko na czwartym biegu. Na wolnych jest ok, nic nie faluje. Szczelność czego? Strony cisnieniowej i podciśnieniowej? pytanie czy nie jest to zwiazane z turbo, 1800obr to chyba moment w ktorym ono sie załącza? Macie jakis pomysl?
koziol992 Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 Dołączam sie do pytania, mam ten sam problem z tym, ze u mnie jest to odczuwalne na 3 i 4 biegu i tylko pod obciążeniem, np. górka i obroty falują w zakresie 50-70obr/min. sprawdziłem vagiem błędy i nic nie ma, co mogłoby mnie naprowadzić
jacek70 Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 Szczelność układu dolotowego(powietrze).
Rozmys11 Opublikowano 7 Października 2014 Autor Opublikowano 7 Października 2014 Szczelność układu dolotowego(powietrze). Był to pierwszy krok jaki poczyniłem, potem sprawdziłem stronę ciśnienia i znalazłem to pęknięcie , ale dolot ok Witam prośba o pomoc bo nie mam pomysłu co jest grane. Na czwartym biegu przy prędkości 80-100km/h falują mi obroty. 1. Zaczęło się od pękniętego węża przed intercoolerem, wyskakiwał wtedy błąd 00575, naprawiłem wąż błędu brak, obroty nadal falują 2. Zaczął wyskakiwać błąd 65535 37-10 (uszkodzony sterownik silnika) , okazałą się że w sterowniku silnika puścił gumowy przewód i trochę zalało sterownik olejem, wyczyściłem wszystko i aktualnie błędów brak Natomiast nadal są te falujące obroty zaczyna się od 1800 obr do 2000obr, Prośba o pomoc w temacie . pozdrawiam Dodam że problem pojawia się przy temperaturze powietrza 10st , przy 20st jest ok, o co kaman??
sokram Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Czesc, Ja przy takich objawach mialem do wymiany konwerter w automacie, mowi o wahaniach obrotów w okolicy 1800-2100. Sokram
pawelone28 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Czesc, Ja przy takich objawach mialem do wymiany konwerter w automacie, mowi o wahaniach obrotów w okolicy 1800-2100. Sokram a tak konkretnie to sprzęgło lock-apu w konwerterze daje takie objawy regeneracja z wyjęciem i montażem ok. 1200 złotówek + olej
majronx Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Czesc, Ja przy takich objawach mialem do wymiany konwerter w automacie, mowi o wahaniach obrotów w okolicy 1800-2100. Sokram a tak konkretnie to sprzęgło lock-apu w konwerterze daje takie objawy regeneracja z wyjęciem i montażem ok. 1200 złotówek + olej A to się pocieszyłem,zaczęły występować u mnie dokładnie takie objawy.Tyle co zrobiłem pompe i już nastepny zonk.
adzik85 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 jeżeli jeszcze temat aktualny u mnie było za mało oleju w skrzyni, były dokładnie takie same objawy..
Rozmys11 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2015 jeżeli jeszcze temat aktualny u mnie było za mało oleju w skrzyni, były dokładnie takie same objawy.. Witaj Dzięki za odpowiedz, wczoraj poświęciłem trochę na artykuły z for amerykańskich o automatach. Takie objawy (jeśli konwerter jest ok) może powodować za mały lub za duży poziom oleju. O małym już powiedziałeś , ja dorzucę od dużym . Za dużo oleju , występuje efekt spieniania oleju, bąble powietrza w oleju nie pozwalają na wygenerowanie właściwego ciśnienia w konwerterze żeby dopiąć lockup w niskim zakresie obortów, u mnie przy 2200obr już nie ma problemu z falowaniem
Hezen Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jeśli wam falują obroty to wbijcie D lub R. Jesli przy wciśniętym pedale hamulca trzęsie budą to konwerter ma swoje przejechane, bo spypie pyłkiem (ze sprzęgła lock-up które jest zintegrowane w nim) i zawór lock-up w sterowniku skrzyni się przycina. Jak trzęsie budą i falują obroty po załączeniu lock- up to nie ma czego szukać w dolocie tylko szykować sie na wymianę konwertera. Wysłane z mojego GT-I9100
Rozmys11 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2015 Jeśli wam falują obroty to wbijcie D lub R. Jesli przy wciśniętym pedale hamulca trzęsie budą to konwerter ma swoje przejechane, bo spypie pyłkiem (ze sprzęgła lock-up które jest zintegrowane w nim) i zawór lock-up w sterowniku skrzyni się przycina. Jak trzęsie budą i falują obroty po załączeniu lock- up to nie ma czego szukać w dolocie tylko szykować sie na wymianę konwertera. Więc jeśli zawór lock-up w sterowniku może się przycinać to pytanie : 1.jak to zdiagnozować ?? 2.jak rozróżnić czy jest to zawór czy sam konwerter ?? 3.który to jest zawór?? masz może jego numer katalogowy???
Hezen Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) 1. Zacytowałeś mnie i jeszcze się pytasz Napisze jeszcze raz, jeśli przy wciśniętym pedale hamulca na D lub R trzęsie budą czyli karoserią samochodu to zawór lock-up się przycina. 2. Gdy falują obroty gdy załączy się lock-up na 4 biegu to konwerter do wymiany. Jeśli trzęsie karoserią to zawór lock-up do wymiany i za razem konwerter (nawet jeśli obroty nie falują) a to dlatego że sypie metalowym pyłkiem - dzieje się tak przez normalne zużycie materiału (konwerter ma przejechane ok. 200 lub ponad 200k km) Metaliczny pył krąży wraz z olejem po całej skrzyni, jak można się domyślić nie jest to dobre dla niej. 3.Ten zawór jest do kupienia np. tutaj: http://www.samko.pl/sklep/ag4-tloczek-sterowania-p-229.html?osCsid=eb11fad06eb1d236e6caf182ba2280c7 albo http://allegro.pl/ag4-boost-valve-tcc-control-sonnax-i4942109968.html Zaznaczyłem w czerwone kółka o które części chodzi: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c08940a95e685458.html Część o numerze 34 zacina się w "tulejce" o numerze 36 Jeśli masz objaw opisany w pkt.1 to niech Ci przez myśl nie przejdzie że "oszukasz system" kupując zaworek, bo się grubo przeliczysz. W takim wypadku nawet nie opłaca się go kupować bez wymiany konwertera, bo zawór ten nie przycina się bez powodu. Zazwyczaj dzieje się tak gdy sprzęgło hydrokinetyczne zaczyna "sypać" pyłkiem metalowym. Chociaż...zawór możesz kupić i wymienić ( kto bogatemu zabroni?), ewentualnie zrobić taki zabieg: http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ag4_2e36751.jpg?sid=a6c1f8b8988c715aaaf046599a481254 Ale możesz być pewny że usterka po jakimś czasie na pewno powróci Edytowane 5 Stycznia 2015 przez Hezen
Rozmys11 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) 1. Zacytowałeś mnie i jeszcze się pytasz Napisze jeszcze raz, jeśli przy wciśniętym pedale hamulca na D lub R trzęsie budą czyli karoserią samochodu to zawór lock-up się przycina. 2. Gdy falują obroty gdy załączy się lock-up na 4 biegu to konwerter do wymiany. Jeśli trzęsie karoserią to zawór lock-up do wymiany i za razem konwerter (nawet jeśli obroty nie falują) a to dlatego że sypie metalowym pyłkiem - dzieje się tak przez normalne zużycie materiału (konwerter ma przejechane ok. 200 lub ponad 200k km) Metaliczny pył krąży wraz z olejem po całej skrzyni, jak można się domyślić nie jest to dobre dla niej. 3.Ten zawór jest do kupienia np. tutaj: http://www.samko.pl/sklep/ag4-tloczek-sterowania-p-229.html?osCsid=eb11fad06eb1d236e6caf182ba2280c7 albo http://allegro.pl/ag4-boost-valve-tcc-control-sonnax-i4942109968.html Zaznaczyłem w czerwone kółka o które części chodzi: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c08940a95e685458.html Część o numerze 34 zacina się w "tulejce" o numerze 36 Jeśli masz objaw opisany w pkt.1 to niech Ci przez myśl nie przejdzie że "oszukasz system" kupując zaworek, bo się grubo przeliczysz. W takim wypadku nawet nie opłaca się go kupować bez wymiany konwertera, bo zawór ten nie przycina się bez powodu. Zazwyczaj dzieje się tak gdy sprzęgło hydrokinetyczne zaczyna "sypać" pyłkiem metalowym. Chociaż...zawór możesz kupić i wymienić ( kto bogatemu zabroni?), ewentualnie zrobić taki zabieg: http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ag4_2e36751.jpg?sid=a6c1f8b8988c715aaaf046599a481254 Ale możesz być pewny że usterka po jakimś czasie na pewno powróci Super wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedz Wyjmuje w takim razie konwerter. Jak to wszystko zdemontuje, i złoże na nowo to ile oleju powinno wejść do skrzyni?? Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Rozmys11
Hezen Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Przed wyciągnięciem konwertera zrób komplet logów zeby na 100% wykluczyć falowanie obrotów ze strony przepływomierza. Czasami się zdarza że przepływka źle mierzy i wtedy falują obroty. Lepiej sprawdzić i mieć pewność. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Hezen
Rozmys11 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Przed wyciągnięciem konwertera zrób komplet logów zeby na 100% wykluczyć falowanie obrotów ze strony przepływomierza. Czasami się zdarza że przepływka źle mierzy i wtedy falują obroty. Lepiej sprawdzić i mieć pewność. Wysłane z mojego GT-I9100 Czyli może być tak że jest zły odczyt ale nie ma błędów na komputerze?ok to mają być logi w trakcie przyspieszania , D i but w podłogę ?? czy przy stałej prędkości?? czy statycznie?? Jeśli występuj falowanie obrotów w zakresie 1800-2000obr to zapewne przy zepsutej przepływce w takim zakresie należałoby zrobić logi, czy dobrze myślę ?? Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Rozmys11
Hezen Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Z przepływką czasami są różne problemy, jednym źle mierzy i wyjdzie błąd a bywały przypadki że przepływka mierzyła w tolerancji mapy ecu ale daną wartość trzymała po 20 sek Falowanie obrotów może być spowodowane także nieszczelnością w dolocie, ale jak zrobisz porządnie logi to wszystko będzie w nich widać. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-diagnostyka-tdi-aktualizacja-20-viii-2012/ Logi dynamiczne wykonujesz w następujący sposób: jedziesz na 3 biegu (wbijasz manualną 3) 1500obr (są to najniższe obroty, na jakich skrzynia nie zrzuci biegu na niższy), wciskasz gaz do dechy, zmienia na drugi bieg i ciągniesz do 4000obr Każdy blok logujesz osobno, czyli robisz to co napisałem wyżej, ciągniesz do 4000obr. i zakańczasz logowanie. Wybierasz kolejny blok i robisz wszystko od początku. Ze względów bezpieczeństwa logi dynamiczne wykonuj z osobą towarzyszącą... do obsługi programu może być nawet blondynka Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Hezen
Rozmys11 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Robiłe logi 3 mies temu, ale tylko do 3,5tys obr , miałem zapiętą trójkę i but w podłogę 008, 010, 011.(również zrobiłem logi przy obrotach 1700, czyli w miejscu gdzie najbardziej falują) http://vaglog.pl/log_192182.html 000, 004, 008. http://vaglog.pl/log_192184.html Tak teraz przeglądam te logi i jednocześnie czytam info z tego linku o diagnostyce. i jest tam takie info : - 008: poz. 2, 3 i 4:a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2. jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo. Patrząc na logi w zakrecie obrotów 1700, wartość 4 powinna być nizsza niż 2 a jest wyższa, czy to może mieć znaczenie?? Edytowane 24 Stycznia 2015 przez Rozmys11
Hezen Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Zrób porządne logi, każdy blok z osobna. Pedał do podłogi. Załóż temat w dziale diagnostyki, tam chłopaki powiedzą Ci co jest nie tak a przede wszystkim jeśli przepływaka będzie źle mierzyć albo będziesz miał nieszczelność w dolocie to Ci o tym napiszą. Ja w logach nie siedzę, nie mam takiej potrzeby. Odczytać jako tako potrafię, ale nie zawsze postawię prawidłową diagnozę Moją mocną stroną są właśnie automaty z rodziny AG4, pod tym względem zawsze pomogę Jeśli czegoś nie wiem to wtedy odsyłam do pewnego specjalisty na innym forum. Edytowane 24 Stycznia 2015 przez Hezen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się