Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Turbina ?


tomek11

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t17053.0.html

Ja jestem wlasnie po wymianie, opisywany dzwiek juz nie wystepuje.

Jezeli chcesz sie na 100% upewnic ze to turbo, zdejmij wezyk podcisnieniowy z gruszki turbosprezarki i po przygazowaniu sprawdz czy dzwiek ustanie. Jezeli tak - turbo kwalifikuje sie to wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli tak - turbo kwalifikuje sie to wymiany

Nie byl bym taki pewny :gwizdanie:

Słuchaj tomek11

Dzwiek rzeczywiscie jest turbinopochodny, ale radze jeszcze sprawdzic poduszki pod silnikiem, bo u mnie ten dzwiek wlasnie zniknął po wymianie poduszek. Turbo padło wczesniej, wymieniłem i nadal grzechotało.

Powiedz jeszcze czy masz wycieki z dolotu na klapie gaszacej, lub w okolicach EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli tak - turbo kwalifikuje sie to wymiany

Nie byl bym taki pewny :gwizdanie:

letallec - nie czytaj miedzy wierszami :gwizdanie: Jezeli dzwiek ustanie po zdjeciu wezyka podcisnieniowego od turbo to bedzie to swiadczyc o stanie turbosprezarki a nie poduszek... 100% pewnosci nigdy nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli tak - turbo kwalifikuje sie to wymiany

Nie byl bym taki pewny :gwizdanie:

letallec - nie czytaj miedzy wierszami :gwizdanie: Jezeli dzwiek ustanie po zdjeciu wezyka podcisnieniowego od turbo to bedzie to swiadczyc o stanie turbosprezarki a nie poduszek... 100% pewnosci nigdy nie ma

sprawdzilbym stan plecionki zniszczona rowniez moze powodowac dziwne dzwieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o którą plecionkę chodzi

Część wydechu (łącznik) pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdarza sie ze w wymeczonym turbo, pekaja i ulegaja deformacji łopatki turbiny (cz. goraca), mogace wprowadzac turbine w drgania.

tego typu usterka prowadzi do zmiany w symetrii wirnika turbiny-sprezarki w skutek czego pojawia utrata wywazenia tego ukladu i jego bicie objawiajace sie przeroznymi dzwiekami. prowadzi to rowniez do wiekszego obciazenia lozysk turbiny, ktore ulegaja przyspieszonemu zuzyciu, i dalej prowadzi do zniszczenia uszczelniaczy lozysk i puszczania oleju w dolot.

mozesz profilaktycznie zobaczyc wlasnie ilosc oleju w dolocie przy dolenej rurze dolotu prowadzacej do intercoolera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie gdy silnik spada z obrotów, słychać jak turbo wydaje chrypiący odgłos, jaka może być tego przyczyna ?

proponuję zdjąć z części zimnej turbosprężarki wąż doprowadzający powietrze od filtra powietrza i poruszać na boki wirnikiem, jeśli będą nadmierne luzy a łopatki wirnika tarły o ścianki wewnątrz turbiny to już wiesz co jest przyczyną tych odgłosów - nadmierny luz osiowy wałka turbosprężarki i nadale się ona do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to był zawór n75

dzięki kolego za odpowiedź... ja ostatnio też coś tam słyszę ale na razie tylko pomiędzy 1ką a 2ką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...