mobopx Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Witam. Jak w temacie. Chodzi o 3 świece za blokiem silnika (AHU) do podgrzewania płynu. Wymieniłem świece bo wszystkie 3 miałem spalone i tak jakby nie widać różnicy jeśli chodzi o czas nagrzewania się płynu. Co tym steruje? Ja sprawdzić czy świece są załączone czy nie?
maciucha512 Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 Jak dobrze kojarzę to są dwa przekaźniki, jeden odpala jedną, a drugi dwie świece. Warunki odpalenia podgrzewacza to temp zewnętrzna poniżej plus 5, temp płynu chłodniczego poniżej 70 stopni, motor musi popracować ze dwie minuty. Z jednej świecy poprowadź kabel do środka, masę np z zapalniczki, dorzuć diodę i masz lampkę kontrolną podgrzewacza. 1
mobopx Opublikowano 5 Października 2014 Autor Opublikowano 5 Października 2014 Ok, przy tej temperaturze nie sprawdzę i tak. Ewentualnie numery przekaźników i miejsce występowania ktoś zna? Bo szukałem trochę na forum passata, ale było tyle odpowiedzi do forumowiczów...
harley22 Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Tak się zastanawiam czy da rade jakos podnieść temperature załaczania sie świec? Moze za pomocą VAG-a? Ktoś próbował? Moje załaczaja sie ok 0st.
disem Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Panowie jakie to są świece ? znacie symbole ? i szukam numeru kolanka węża gumowego którym płyn jest doprowadzany zaraz przed świecami do dogrzewania ktoś zna ? http://wrzucaj.net/images/2014/11/11/20141111160323.jpg http://wrzucaj.net/images/2014/11/11/20141111160312.jpg
fanthomas18 Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Jakiś czas temu wymieniałem u siebie te świece (silnik 1Z) i jak podałem nr tej świecy w sklepie to wyszło, że to zwykła świeca żarowa bodajże od golfa II 1,6TD Bodajże taka http://allegro.pl/swiece-zarowe-ngk-dp-2-audi-80-100-vw-1-6-td-d-i4757477394.html Najlepiej będzie jak wyciągniesz u siebie jedną na chwilę, pomocna przy tym jest druga osoba, żebyś zaraz po wyciągnięciu świecy zatkał dziurę paluchem żeby płyn nie uciekał a druga osoba w tym czasie spisuje Ci numer świecy
gradobr Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 witam mam pytanie gdzie się znajduje przekanik od tych swiec co pdgrzewaja plyn jaki ma symbol czytałem i nie mogę znaleźć w moim przypadku jest tak ze po przejechaniu blisko 20km dopiero czuc cieple powietrze a po następnych przejechaniu km zaczyna podnosić się wskazowka na wskaźniku od temperatury i zas zatrzymie się na 87 C stopnia lecz to chyba za długo .termostat wymieniony mysle ze to może być wina tych swiec pomożecie koledzy?
mat994 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Odłącz czujnik temperatury płynu. W ten sposób oszukasz komputer i bd grzał swiece nawet gdy temperatura bd wynosiła + 30 ;D i wtedy sprawdzaj.
harley22 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 20 KM po takim dystansie to ja mam dawno 90 st. Moze masz układ zapowietrzony? cieple powietrze dmucha mi juz po 3, 4 km od rozruchu zimnego silnika.
gradobr Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 w którym miejscu jest ten czujnik zapowietrzony chyba nie bo odkrecalem korek od zbiorniczka i nic nie slychac poweitrza (a4 b5 95r 1,9tdi 90KM)
Tomekktm1 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Sluchaj ja stawiam na zaslepiony egr ja tez przed zaslepieniem momet i mialem cieplo teraz musze przejechac z 5 km zeby poczuc cieplo a do pelnych 90 to musze przejechac conajmniej 20 km a co do tych swiec to na klimatroniku mozesz sobie sprawdzic czy dzialaja jak dosc szybko nagrzeje ci sie do 50°c to dzialaja bynajmniej tak jest u mnie ze do 50 momet i nagrzane a potem powoli sobie rosnie
maciucha512 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Po zaślepieniu EGR nie zauważyłem żeby wóz gorzej się nagrzewał, po ok 3-4 leci ciepłe powietrze, przy około 0*C na zewnątrz po około 10-12 km mam 87, wskazówka w pionie. witam mam pytanie gdzie się znajduje przekanik od tych swiec co pdgrzewaja plyn jaki ma symbol czytałem i nie mogę znaleźć w moim przypadku jest tak ze po przejechaniu blisko 20km dopiero czuc cieple powietrze a po następnych przejechaniu km zaczyna podnosić się wskazowka na wskaźniku od temperatury i zas zatrzymie się na 87 C stopnia lecz to chyba za długo .termostat wymieniony mysle ze to może być wina tych swiec pomożecie koledzy? To, że termostat wymieniony nie oznacza, że jest sprawny. Zrób taki test: przejedź powiedzmy 7 km, wóz powinien się zagrzać, ale nie do temperatury roboczej, po tym dystansie maska w górę i sprawdź ręką węże od nagrzewnicy, są przy aku, oraz wąż górny przy samej chłodnicy, porównaj z temperaturą węży przy silniku. Węże od nagrzewnicy powinny być gorące tak jak pozostałe, natomiast przy chłodnicy powinien być zimny, ew ledwo ciepły. Najlepiej by było jakbyś miał dostęp do VCDS, ułatwiłoby to diagnozę.
gradobr Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) sprawdze jak piszesz a jaki termostat polecacie ten co kupiłem był na 87 stopni jakiej marki będzie najlepszy a wiec po odlaczeniu kostki na czujniku temperatury i przeczyszczeniu stykow wd40 wrocilo do normy na wskaźniku zegara jest po jakims czasie rowne 90 ale te 10km trzeba przejechać ;/ moje jeszcze jedno pytania jak sprawdzić te 3 swiece probowalem tak samo jak swiece zarowe czyli kabelek plus na akumulator i na swiece by iskrzyło a na tyvh od plynu nic -dlaczego?? Edytowane 8 Grudnia 2014 przez gradobr
Mario82A4 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jestem świeżo po wymianie świec żarowych w podgrzewaczu i trochę sie poprawiło , co ciekawe przy 90* dolne węże od chłodnicy zimne górny troche ciepły , na klimatroniku w kanale 49 pokazuje ok 85 ale długo się nagrzewa do tej temp i na postoju temp spada
goldi Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Jest gdzieś temat z tamtego roku warunkiem zalaczania świec podgrzewajacych płyn jest dac ogrzewanie na max nawiew na szybę i wentylator dmuchawy na max obroty.Jutro sprawdzę z ciekawosci wezmie miernik i zobacze w jakich okolicznościach dochodzi napięcie i napisze
Mario82A4 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Jest gdzieś temat z tamtego roku warunkiem zalaczania świec podgrzewajacych płyn jest dac ogrzewanie na max nawiew na szybę i wentylator dmuchawy na max obroty.Jutro sprawdzę z ciekawosci wezmie miernik i zobacze w jakich okolicznościach dochodzi napięcie i napisze No to czekamy na info , też jestem ciekaw ale nie mam czasu tego sprawdzić
goldi Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Dziś niestety jest za ciepło i świece nie grzeja bedzie na minusie to sprawdzę jeszcze raz ale wracałem o drugiej w nocy z pracy dalem ogrzewanie na max i tez 7-8 kilometrów miałem 90 stopni na zegarach
Mario82A4 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Dziś niestety jest za ciepło i świece nie grzeja bedzie na minusie to sprawdzę jeszcze raz ale wracałem o drugiej w nocy z pracy dalem ogrzewanie na max i tez 7-8 kilometrów miałem 90 stopni na zegarach Ja u siebie dzisiaj rano sprawdziłem i po odpaleniu auta nie grzały , po chwili dopiero zaczęły grzać , dodam że auto stało w garażu więc temp na plusie
KAJUS Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Dziś niestety jest za ciepło i świece nie grzeja bedzie na minusie to sprawdzę jeszcze raz ale wracałem o drugiej w nocy z pracy dalem ogrzewanie na max i tez 7-8 kilometrów miałem 90 stopni na zegarach Ja u siebie dzisiaj rano sprawdziłem i po odpaleniu auta nie grzały , po chwili dopiero zaczęły grzać , dodam że auto stało w garażu więc temp na plusie Aby sprawdzić układ nie trzeba czekać do minusowych temperatur.Mając Vaga trzeba wejść w 17 instruments i wykonać test -tam gdzie jest test radia,liczników,przekażników itp. Pod koniec testu będzie J-359=jedna świeca, J360=dwie świece. tak sprawdzałem latem, gdy podłączyłem sobie diody pod świece.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się