Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Odma(rura odpowietrzająca) - wymiana, budowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jezeli mam zalanego Mobila 10W40 i pobiera bardzo duzo oleju to warto zamienic na Motula 6100?

Opublikowano

dwa oleje różnych firm z normą 10w40 nie są takie same. Mimo że wskaźnik lepkości jest ten sam, to skład tych produktów moze być różny. Oczywiście, podstawowe różnice to w technologii wytwarzania...motul 6100S+ jest zrobiony w technologii syntetycznej, a Castrol...no cóż nie jestem pewien jak on jest zrobiony, ale to nie jest najlepszy olej. Poza tym dodatki, które warunkują trwałość oleju...podobno Motul ma skład wydłużający jego stabilność i wrażliwosc na zuzycie w czasie pracy w silniku.

Opublikowano

Witam, może mi ktoś napisać, czy ta ,,gruszka'' od odmy ma byc wpięta i nie ruchoma??? Ponieważ u mnie jest ona ruchoma i wypada z tego ringa... Od tyg mam problem odpalenia auta, odpala i gasnie i tak ze 4 razy za 5 juz odpala normalnie. Jak silnik jest gorący to jest ok.

Opublikowano

powinien byc tam pierscien podobny do tego co zabezpiecza czwornik odmy by nie wypadl z pokrywy zaworow.

Opublikowano

Da sie to jakoś naprawić bez wymiany calej odmy??? Jestem kobietą, więc przepraszam jeśli pytania są dziwne:)

Opublikowano

http://i57.tinypic.com/30u6yxz.png Wystarczy ze kupisz taki pierscien i go zalozysz.


Na zdjeciu numer 16.


Najlepiej podjechac do ASO , numer czesci to 037121142A , koszt 5zl.

Opublikowano

niestety wymiana tej części odmy jest dośc kłopotliwe. Ja przerabiałem to pod koniec sierpnia. Efektem była sterta przekleństw i obdarte ręce. Ale od początku. ASO wymieniło mi odmę bo stara sie rozpadła. A że lubię sobie później sprawdzić coż oni tam zrobili to otworzyłem maskę i ....zobaczyłem że te część z gruszką nie weszła do końca w obudowę filtra oleju. Jak zauważył słusznie kolega powyżej kluczowe jest głębokie wsadzenie tej gruszki w otwór obudowy filtra i zatrzaśnięcie wszystkiego zawleczką. Niby proste, ale przy tak małej ilości miejsca jest to bardzo trudne. Należy odkręcić altrnator albo co najmniej odpiąć wszystkie wtyczki które do niego lub od niego idą. U mnie przyczyną złego spasowania było to że stara odma miała nieco inną budowę, bo gruszka kończyła się metalowym pierścieniem, który przy demontażu pozostał w obudowie filtra a resztę wyjęto. Przy próbie montażu odmy "nowej konstrukcji" tzn takiej gdzie metalowy pierścien zastąpiono plastikiem coś mechanikom nie chciało wejść i tak to zostawili. Jako że ja to zdemontowałem to już nie mogłem jechać do warsztatu, bo nikt by nie uwierzył że tak zrobiono tą wymianę. Jedyne co pozostało to trochę się pogimnastykować. W sumie się udało, ale gruszki głęboko do końca nie wsadziłem. Tkwi w obudowie filtra, wszystko jest zabezpieczone oringiem i zawleczką, ale idealne to nie jest. Niebawem bedę miał zmieniany rozrząd więc jak mi ściągną przedni pas to mi to poprawią.

Opublikowano

A mam takie może głupie pytanie: czy w tej gruszce powinien być olej?

Opublikowano

Tak, ten co spływa z czwórnika odmy.

Opublikowano

Jakie są skutki popękania rury biegnącej od odmy do czwórnika? Czym może to się objawiać?

Opublikowano

Falowaniem obrotów

Opublikowano

Panowie ja też parę dni temu wymieniałem odmę i czwórnik i faktycznie było ciężko,ale jakoś poszło :banan: .Odpiąłem dolot od filtra powietrza i jeszcze kolanko zrobiło się tam miejsce i do tyłu wyjąłem odmę.Nowa weszła łatwo i zapiąłem też bez problemu potem wpiąłem czwórnik,trochę wyczyściłem i po robocie :whistling: ,ale 2 godz pękły jak nic :good: .Zobaczę jak teraz będzie.

Opublikowano

Ja mam ten samo problem.... auto na wolnych obrotach mega faluje :( normalnie jak jade to jest ok ale jak odpale auto to obroty tak faluja ze szok.... i nie wiem co wymienic...

Opublikowano

Witam, panowie mam pytanie. Dzisiaj też rozpadła mi się odma, w sumie to sam przewód, gruszka ok. Powiedzcie mi czy więcej oleju wędruje z od strony dołu silnika, czy od strony odpowietrzenia od gory spływa w dół? Jak wąż i t tak mi pękł wpadłem na szatański pomysł zamontowania na nim filtra takiego jak używa się do ochrony listwy wtryskiwaczy od gazu LPG. Co o tym myślicie? Podejrzewam że się zasyfi szybko. CZy ciśnienie w ten czas może jakiś bałagan w dole silnika spowodować? A powiedzcie czy tą cholerną zawleczkę można tylko od strony bloku silnika założyć? Tak jak leci rowek? Szlak mnie z nią trafia, całe ręce już pocharatalem....

Opublikowano (edytowane)

Temat stary , ale wiedza się przyda , dlatego swoje spostrzeżenia dodam. Co do wymiany odpowietrznika odmy , tego czwórnika na pokrywie zaworów na nowszy poprawiony model z Audi A4 B7 - jedynie króciec wchodzący w pokrywę zaworów jest krótszy i po włożeniu oring z zestawu nie można dodpiąć tej zawleczki blokującej króciec przed wysunięciem się z otworu pokrywy. Trzeba po prostu zamienić ten oring na jak najbardziej płaski i cienki, wtedy zawleczka zapnie sie prawidłowo. Ja kupiłem taki oring w sklepie motoryzacyjnym . Bez oringu zawleczka zapina się prawidłowo, ale wtedy nie ma uszczelnienia. Numery odpowietrznika odmy ( czwórnika ) , Audi A4 B6 - 06B103235G , Audi A4 B7 - 06B103235Q , cena w ASO około 60zł na dziś, pozdro

20200315_150514.jpg

20200315_150533.jpg

20200315_150604.jpg

Edytowane przez marys8686
Opublikowano

wymian odmy /gruszka a4 b6 2.0 alt

właśnie jestem po wymianie całej gruchy, na wstępie; jestem amatorem ale lubię mechanikę i naprawiam co potrafię sam

trochę sie obawiałem wymiany odmy ale pełen sukces, na netach różne porady jak wyciąganie alternatora lub przepustnicy, nikomu nie uśmiecha się wywalanie wszystkiego i dobrze bo nie trzeba! do rzeczy; odpinamy wtyczkę alternatora i to chyba tyle, rura stalowa od chłodzenia (ta z odpowietrznikiem) wystarczy odkręcić dwie śruby  mocującą żeby mogła sie delikatnie ruszać, rurka od poziomu oleju nie ruszamy bo nie wadzi, owszem jest ciasno ale można, wysuwamy zawleczkę - długi płaski śrubokręt, jak wyjdzie to łapiemy w palce i wyciągamy, łapiemy za gruchę i w górę (moja odma była uwalona zaraz przy gruszce ale jak ktoś ma cała rurkę jeszcze do łatwiej uwalić bo i tak montujemy nową), wyciągamy gruszę pod kolektorem małym otworem gruszki w stronę alternatora, tutaj trzeba trochę pomanewrować,wyszła - jupiii połowa sukcesu, odzyskujemy oring i nakładamy na nowa odmę wkładamy dużym otworem z oringiem do środka, jak już przejdzie do wpychamy głęboko, jak najgłębiej trochę w stronę przepustnicy, rurka która idzie do góry przez szczelinę w kolektorze naginamy z czuciem aż przejdzie, potem trochę manewrowania i siedzi na swoim miejscu, na koniec ta nieszczęsna zawleczka, potrafi wystrzelić, mój patent to nitka do szycia :) jak wystrzeli to odnajdziesz, po wielu próbach wkliknięcia tego z dwóch stron naraz się poddałem i eureka, wpinasz a raczej wsuwasz od widocznej strony a potem tylko dociskasz tak aby tylna strona też wskoczyła i gotowe, cała operacja zeszła mi ok 50 min ale wcale się nie spieszyłem, nowa odma wygląda super a widziałem juz różne patenty w tym rurki pcv - ha tfuu, skoro ja amtor dałem rady to ty też, jak ktoś potrzebuje pomocy a jest a okolic Tarnowa to służę pomocą

2PLk_Ow4.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...