Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co pamiętam to na różnicowke był osobny simmering i komora, w automatach na pewno, w manualu w sumie trzeba by sprawdzić else. 

Opublikowano
8 godzin temu, olinek2 napisał:

Z tego co pamiętam to na różnicowke był osobny simmering i komora, w automatach na pewno, w manualu w sumie trzeba by sprawdzić else. 

Jest podobny olej dla skrzyni i mechanizmu różnicowego.

Opublikowano

Podobny jak najbardziej, ale w manualu :) dlatego nie wiem jak w manualu. Natomiast automaty maja osobną komorę, bo oleje mają inne właściwości. 

Jeśli chodzi wymianę łożysk stożkowych, to patrząc w else sprawa nie jest taka super prosta. Trzeba dobrać luz na łożyskach, ponieważ nie są parowane. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, olinek2 napisał:

Podobny jak najbardziej, ale w manualu :) dlatego nie wiem jak w manualu. Natomiast automaty maja osobną komorę, bo oleje mają inne właściwości. 

Jeśli chodzi wymianę łożysk stożkowych, to patrząc w else sprawa nie jest taka super prosta. Trzeba dobrać luz na łożyskach, ponieważ nie są parowane. 

Miało być osobny, a nie podobny, tak słownik poprawia.

Z tym luzem ok, ale jak dzwoniłem po warsztatach nawet zajmujących się vagiem, to oni tylko wymieniaja łożyska i tyle, na starych podkladkach ze skrzyni. 

Dlatego jak mam płacić to wolę sam to zrobić, a za cenę roboty mam części. 

Edytowane przez Arek476
Opublikowano

W Elsie jest pokazane jak mierzyć luz. Ogólnie niby spoko na starych podkladkach, ale trafisz ciasniejsze łożysko i będzie się gotować ?

To że każdy tak robi nie znaczy, że jest to spoko :(

Opublikowano
11 minut temu, olinek2 napisał:

W Elsie jest pokazane jak mierzyć luz. Ogólnie niby spoko na starych podkladkach, ale trafisz ciasniejsze łożysko i będzie się gotować ?

To że każdy tak robi nie znaczy, że jest to spoko :(

A masz może screeny jak to robić? Chociaż bym sprawdził czy nie jest za ciasno w razie czego.

Spoko może i nie jest, ale chcę to zrobić żeby nie narobiło szkód. Jak kiedyś przyjdzie do wymiany sprzęgła albo dwumasy i skrzynia będzie na wierzchu to wtedy zrobiłbym to tak jak trzeba.

Tylko dalej nie wiem czy ten mechanizm różnicowy wyjdzie na zewnątrz po odkręceniu dekla:)

Opublikowano (edytowane)

image.png

Wg Elsy składasz całość, bez uszczelnień, zakręcasz pokrywę na 4 śruby z tych kilkunastu, bierzesz czujnik zegarowy i sprawdzasz luz wzdłużny flanszy. Ma być od 0.1-0.15mm :)

 

https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk3/power_transmission/6-speed_manual_gearbox_0b3_front-wheel_drive/final_drive_differential_differential_lock/exploded_view_oil_seals_on_gearbox/renewing_cover_for_final_drive/

 

Cytat

 

   Caution

Take care not to damage differential.

Make sure differential does not drop out when cover for final drive is removed.

 

 

Edytowane przez olinek2
Opublikowano

Nie luz flanszy tylko po dokręceniu tych 4 śrub trzeba je odkręcić o jeden obrót, i dekiel powinien "cofnąć się" o 0,1-0,15 mm. Widocznie jak będzie za ciasno to nic się nie zmieni.

Dzięki za ten link. Części mam już zamówione wszystkie (poza podkładkami), i w przyszły piątek po pracy zaczynam rozbiórkę, w razie czego mam sobotę i 12.11 jak będzie wolne:)

Opublikowano (edytowane)

Dobrze mówisz, mój błąd :) trochę późno już było ;)

Daj znać jak poszło :)

Edytowane przez olinek2
Opublikowano

Jednak olej będę musiał ze skrzyni spuścić, jest ten sam. Nie ma korka przy półośce tak jak w automacie, miałeś rację olinek2. W sumie jest plus, że wymienię olej w skrzyni.

Opublikowano

Mam pytanie ponieważ nigdzie nie znalazłem odpowiedzi czy luz łożyska występuje również w napędach qattro???

Opublikowano

No pewnie, u mnie q i latało jak nie wiem :)

Opublikowano

Super pocieszyłeś;P

Opublikowano

Łożyska wymienione. Jednak nie na aucie bo i tak musiałem po chipie sprzęgło wymienić bo się ślizgało. Wibracje przy 65-75 i 135-145 zniknęły w końcu.

Opublikowano
W dniu 2.11.2018 o 00:46, olinek2 napisał:

Wg Elsy składasz całość, bez uszczelnień, zakręcasz pokrywę na 4 śruby z tych kilkunastu, bierzesz czujnik zegarowy i sprawdzasz luz wzdłużny flanszy. Ma być od 0.1-0.15mm :)

Są dwie podkładki do ustalenia grubości s1 i s2. Jest w elsie odpowiedni wzór na obliczenie grubości i zmierzenie luzu miedzyzebnego. To co napisałeś to jest jeden z etapów skladania

Opublikowano

Witam.

Wszystkich zainteresowanych owym tematem chciałem podać nr zamienników łożysk na prawą stronę ( mechanizm różnicowy).

Może się komuś przyda.

OB4409123E  -   74,98 x 46 x 20 (zamiennik TIMKEN LM503349/503311  ; ewentualnie 74,98 x 46 x 19,05 TIMKEN LM503349/503310)

OB4409218C  -   88,9 x 53,97 x 19,05 (zamiennik TIMKEN LM806649/LM806610, FAG LM806649).

Pozdrawiam.

 

Opublikowano

Cześć Panowie odswiezam troche temat potrzebuje wymiary łozyska na lewa stronę zamienika o tym nr:0B4409294D

oraz jesli ktos by miał rozmiary podkladki pod łozysko o tym nr :0B4409227

Opublikowano

Wymiary podkladki moge podac jutro bo mam ich kilka akurat.

Opublikowano
4 godziny temu, puczyl1990 napisał:

Wymiary podkladki moge podac jutro bo mam ich kilka akurat.

O to fajnie napisz ,przypuszczam ze to moga byc 55x62. A sprzedać moze niechcesz?

A parametry łozyska juz mam 35x62x22.

Opublikowano

Troche sie spozniles, bo akurat bylem w Polsce na weekend i moglem wziac ze soba, a teraz jestem z powrotem w Niemcach, a sprzedalbym jak najbardziej, bo leza u mnie 4 zbedne ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...